koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365Wrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

PROART „KREUTZER SONATA”

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 15 766 wyświetleń od 29 czerwca 2012

VIII MIĘDZYNARODOWY FESTIWAL TEATRÓW TAŃCA ZAWIROWANIA

Historia ProART zaczyna się w maju 2005 wraz z pierwszym projektem grupy, opartym na "I don't love you anymore" Josepha Hellera. Tak naprawdę jednak pierwszą pracą, ktora zapoczątkowała wielogatunkowy festiwal i całą filozofie oraz tworczą aktywność znaną obecnie pod nazwą ProART, była „Gabriel Lion 2004" duetu Dvořak-Pajasova. Istotą pracy zespołu jest wysiłek wkładany w poszukiwanie nowych wspolnych ścieżek dla teatru dramatycznego i tańca, ktore przy uwzględnieniu także śpiewu pozwalają tworzyć głębokie, wielowarstwowe taneczno-teatralne spektakle, zrozumiałe dla szerokiej publiczności i bliskie jej. Ze stylistycznego punktu widzenia zespoł mieści się pomiędzy neoklasycznym, modern i wspołczesnym tańczącym ciałem.

Choreografia I reżyseria: Martin Dvořak

Temat: Lew Tołstoj "Kreutzer Sonata " i Sofia Tołstaj "The question of guilt "

Muzyka: Ludwig van Beethoven, Leoš Janaček

Tańczą: Irene Bauer, Alena Pajasova, Martin Dvořak, Robin Sobek

Kostiumy i scenografia: Jindra Rychla

Czas trwania: 75'

Na początku była sonata skrzypcowa w A-dur stworzona w 1803 roku przez Beethovena, uzupełniona o fragment utworu, ktorego prapremierowego wykonania dokonał skrzypek Bridgetowna. Ponieważ jednak Beethoven rywalizował z Bridgetownem o kobietę, w zemście przypisał sonatę komu innemu: Kreutzerowi. 48 lat poźniej ta historia zainspirowała Lwa Tołstoja. A jak w całej historii znalazł się Leoš Janaček? 120 lat poźniej, po Beethovenie, skomponował kwartet smyczkowy pod tytułem „Kreutzer sonata". I tu koło się zamyka: Janaček inspirował się nowelą Tołstoja.

bilety:

30 zł

zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ