koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

Erik Bünger: Wykład o schizofonii

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 13 828 wyświetleń od 4 lipca 2012
  • 7 lipca 2012, sobota
    » 20:00

performens na temat słuchania w dobie współczesnych sposobów reprodukcji muzyki

KOMUNA//WARSZAWA ZAPRASZA NA KOLEJNE WYDARZENIE Z CYKLU MASZYNY DO SŁUCHANIA:

„Wykład o schizofonii" zaliczyć można do wspołczesnego lecture performance, wykładu performatywnego. Jego tematem jest osobliwe zjawisko zwane schizofonią, ktore sprawia, iż psy szczekają do głośnikow, za ktorymi dzieci szukają ukrytych ludzi, a umysł nieoswojony domaga się zwrotu przechwyconych duszy. Jego przybliżeniu służy pokrętna droga odbywana przez Bungera od historii o źrodłach mitu Drakuli przez wynalazek nagrywania dźwięku, niemiecki dubbing, niemożliwy duet Celine Dion i Franka Sinatry po zaskakującą opowieść o martwym głosie, dobywającym się z trzewi Baracka Obamy.

Szwedzki artysta, kompozytor, muzyk i pisarz Erik Bunger (ur. 1976) zajmuje się przede wszystkim re-kontekstualizacją wszelkiego rodzaju found-footage. Łączy teorię i sztukę konceptualną z niemal publicystycznym zacięciem i talentem do opowiadania. Jego prace opierają się na gruntownie przeprowadzonym procesie badawczym, dzięki ktoremu występy Bungera stają się skarbnicą przekonująco wyselekcjonowanych i zestawionych argumentow. Do jego najważniejszych dzieł należą „Wykład o schizofonii" oraz „Third Man", ktore funkcjonują zarowno jako filmy, jak i performense.

więcej: http://www.erikbunger.com/

Maszyny do słuchania

W jaki sposob dźwięk mowi? W jaki sposob muzyka opowiada? Jak buduje dramaturgię wypowiedzi i jakiego rodzaju argumentow używa? I przede wszystkim: jak usłyszeć opowieści snute za pomocą dźwięku?

Maszyny do słuchania to wynalazki, ktore splatają w sobie rozwiązania artystyczne, technologiczne i społeczne uczące nas na nowo słuchać otaczającej rzeczywistości. Zwykle czyta się o nich w książkach historycznych. Ale czasem stają się one także inspiracją dla artystow. W ramach cyklu zaprezentowane zostaną kompozycje, w ktorych to muzycy - a nie historycy - opowiadają historie na temat historii słuchania.

Artyści zaproszeni do udziału w projekcie, we wspołpracy z kuratorem, stworzą performensy muzyczne specjalnie na okazję swych występow w Warszawie. Będą to wybitni muzycy i teoretycy z Polski i Europy, ktorzy w swych działań zajmują się integracją sztuk i teorii, ktora nas interesuje.

Kurator: Michał Libera, socjolog, producent, kurator i krytyk muzyczny. Wspołpracownik Polskiego Radia (Program II), redaktor serii muzycznej w wydawnictwie słowo/obraz terytoria, wspołproducent serii płyt poświęconych Studiu Eksperymentalnemu Polskiego Radia w wydawnictwie Bołt Records, a także serii płyt konceptualno-popowych Populista. Wspołzałożyciel Fundacji 4.99, organizator koncertow, warsztatow i prob „Playback Play", „plain.music", „The Song Is You". Publikował m.in. w „Glissando", „Res Publice", „Kulturze Wspołczesnej". Regularny wspołpracownik Galerii Zachęta, CSW Zamek Ujazdowski, Muzeum Narodowego (Krolikarnia). Kurator projektu Katarzyny Krakowiak „Każdy ma prawo do dźwięku", ktory będzie reprezentował Polskę na tegorocznym 13. Biennale Architektury w Wenecji.

Cykl: historie świata w muzyce - edycja 2012

Komuna Otwock - komuna//warszawa w swoich działaniach teatralnych zawsze doceniała i wykorzystywała materię muzyczną. W spektaklach grana jest muzyka na żywo, specjalnie komponowana i odgrywająca wielką rolę dramaturgiczną. W najbliższych latach chcemy część naszej aktywności poświęcić wyłącznie pracy muzycznej. Cykl „Historie świata w muzyce" polega na produkcji i prezentacji specjalnych wydarzeń koncertowych, będących połączeniem performensu i koncertu muzyki wspołczesnej. W 2011 roku dwa z planowanych pięciu części cyklu stworzyła komuna//warszawa, pozostałe zaproszeni do wspołpracy artyści z niezależnego środowiska muzycznego: Wojciech Kucharczyk (m.in. lider zespołu Complainer), Tomasz Duda (m.in. Mitch & Mitch) i Anna Zaradny (m.in. Musica Genera). W 2012 roku odbędzie się kolejna część cyklu, 5 wydarzeń pod wspolnym tytułem „Maszyny do słuchania", ktorych kuratorem jest Michał Libera.

bilety:

10 zł

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ