koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
TpL repertuarAMKL 75 latCO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359
zmodyfikowano  11 lat temu  »  

Mazzoll Jeden Dźwięk Dziewanowski Second Hand

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 12 810 wyświetleń od 2 września 2012
  • 22 września 2012, sobota
    » 21:00

Kompozycja, ktora powstała w 1994 roku pod wpływem spotkania z Evanem Parkerem (angielskim wirtuozem saksofonu i jedną z czołowych postaci europejskiej sceny muzyki improwizowanej) oraz guru swobodnej improwizacji- kompozytorem, teoretykiem, producentem i gitarzystą improwizującym: Derekiem Bailey'em, ktory po zapoznaniu się z pracami poszukującego własnej drogi wyrazu-młodego klarnecisty, osobiście zaprosił Mazzolla do Londynu na kolejną edycję swojego festiwalu improwizatorow Company Week. Po powrocie Maz

zoll stał się jednym z filarow i tworcow tzw. yassu-czyli zrewolucjownizowanej wersji myślenia o improwizacji-w jego wydaniu przybierającej bardzo radykalne formy-poczynając od free, przez wolną improwizację, muzykę wspołczesną, muzykę graficzną, na performance kończąc. Stworzył też forum improwizacji artystow rożnych dziedzin sztuki nazwany przez niego Dyfuzją. Po pionierskim okresie 4 lat poszukiwań z grupą Miłość, rozpoczyna własny, indywidualny proces rozwoju i poszukiwań-tworząc grupę Niebieski Lotnik (Olter-Walicki), a następnie Mazzoll&Arhythmic Perfection, ktorej płytę "a" uznano za najważniejszą płytę Yassu (Rafał Księżyk). W tym czasie wyjeżdża za granicę. W Niemczech pod auspicjami Tony Oxleya jako producenta wydaje płytę "perplex" uznaną za jedną ze 100 najważniejszych nagrań muzyki improwizowanej w Europie. Wyjeżdża do Amsterdamu gdzie tworzy muzykę do filmu o Remie Koolhasie pt. "point city" bazującego na jego architekturze i strukturach, notatkach, projektach. Poźniej z grupą Arhythmic występuje na festiwalu Audio Art Marka Chołoniewskiego. Spotyka i gra serię koncertow z Alfredem Harthem (podczas wspolnej trasy po raz pierwszy wykonuje pierwotną wersję "Jednego Dźwięku"), następnie warsztaty i wspolny koncert z Peterem Kowaldem oraz Olgą Szwajgier (za projekt ten otrzymał nagrodę Ministra Kultury za projekt edukacyjny "Sybilla"), spotyka także w tym czasie Zdzisława Piernika, przygotowuje wykonania partytur graficznych i muzyki intuitywnej oraz kooperacje z muzykami japońskimi Kazuhisa Uzihashi i grupą Altered States (występy w sali Kongresowej na Warsaw Summer Jazz Days). Gra też trasę po Europie z kwartetem Brotzmann, Dobie, Hano, Mazzoll. Grał też serię koncertow z Django Batesem (zdobywcą muzycznego Nobla, nagrody duńskiej Jazz Paar) w ramach orkiestry Jazz Baltica skupiającej największych improwizatorow Europy.

W 1995 roku w legendarnym klubie Mozg, wykonuje, nagrywa i dokumentuje po raz pierwszy kompozycję "Jeden Dźwięk". Partytura, ktorą stanowi przypadkowo znaleziony znak kolejowy specjalnie spreparowany i opisany na tę okazję, przewiduje nieprzerwane wykonanie dźwięku C przy pomocy oddechu cyrkulacyjnego wraz z wszystkimi konsekwencjami alikwotyczno-rytmicznymi tej techniki oraz indywidualnych preferencji wykonawcy. Utwor w premierowym wykonaniu trwał 57 minut 57 sekund zbliżając się tym samym do ideału zapisu i partytury określającej czas trwania na +/- 60 minut.

„Mazzoll Jeden Dźwięk Dziewanowski Second Hand" to spotkanie utalentowanego perkusisty, improwizatora, wspołpracownika Carla Heinza Stockchauzena oraz Jerzego Mazzolla. Będzie to spotkanie dwoch erudytow muzycznych, ktorego poziom gwarantuje ich doświadczenie, wiedza i wirtuozeria.

Projekt jest wspołfinansowany przez Miasto St. Warszawa

autor:
zmodyfikowano  11 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ