koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

Maciej Śledziecki THE COOKBOOK

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 14 264 wyświetleń od 13 grudnia 2012
  • 14 grudnia 2012, piątek
    » 20:00

ostatnie wydarzenie z cyklu "Maszyny do słuchania"

KOMUNA//WARSZAWA ZAPRASZA NA OSTATNIE WYDARZENIE Z CYKLU MASZYNY DO SŁUCHANIA:

Wykonawcy:

Maciej Śledziecki - gitara, aranżacje

Ray Dickaty - saksofon

Jerzy Rogiewicz - perkusja

Przepisy kulinarne i partytury muzyczne - proste manuale do tworzenia narracji. Mamy w nich wszystko: co, gdzie i kiedy; składniki, proporcje, czas przygotowania, kolejność. Ta podstawowa analogia inspirowała rozmaitych kompozytorow i muzykow. Szalone pomysły Filippo Marinettiego na bukiety hemoroidowe czy zmrożony mocz, a także fascynacje białymi potrawami Erika Satie. Z drugiej strony - Karlheinz Stockhausen z jego Aus den Sieben Tagen: „Żyj w samotności przez cztery dni / bez jedzenia / w całkowitej ciszy, prawie bez ruchu / śpij tak krotko jak to tylko możliwe / myśl tak niewiele jak to tylko możliwe". Być może zdaniem Stockhausena jedzenie jest zbyt przyziemne by mogło rządzić muzyką. Zbyt przyziemne, zbyt tłuste, wydziela zapachy, wymaga umycia i ubrudzenia - w rożnej kolejności. Temat jedzenia opowiada historię muzyki ostatnich stu lat, ale także stanowi jej temat. Maciej Śledziecki przygotuje aranżacje wybranych utworow na trio kulinarne, w ktorym znajdą się także Ray Dickaty i Jerzy Rogiewicz.

Maciej Śledziecki studiował gitarę w Holandii oraz kompozycję u Siegfrieda Koepfa w Kolonii. Zajmuje się zarowno muzyką tradycyjną, jak i wspołczesną, pracuje nad metodami kompozytorskimi wywodzącymi się z doświadczeń muzyki komputerowej. Wśrod jego prac znajdują się utwory filmowe, audycje radiowe oraz prace eksperymentalne. Tworzył na zamowienie takich instytucji jak WDR, ARTE, ON-Neue Musik Koln, był rezydentem amsterdamskiego STEIM. Na gitarze gra głownie w duecie PIRX oraz triu facet. Jest wspołzałożycielem agencji ZAM e.V., zajmującej się organizacją koncertow, festiwali muzycznych i wymian artystycznych. Mieszka w Kolonii i Berlinie.


Maszyny do słuchania

W jaki sposob dźwięk mowi? W jaki sposob muzyka opowiada? Jak buduje dramaturgię wypowiedzi i jakiego rodzaju argumentow używa? I przede wszystkim: jak usłyszeć opowieści snute za pomocą dźwięku?

Maszyny do słuchania to wynalazki, ktore splatają w sobie rozwiązania artystyczne, technologiczne i społeczne uczące nas na nowo słuchać otaczającej rzeczywistości. Zwykle czyta się o nich w książkach historycznych. Ale czasem stają się one także inspiracją dla artystow. W ramach cyklu prezentowane są kompozycje, w ktorych to muzycy - a nie historycy - opowiadają historie na temat historii słuchania.

Artyści zaproszeni do udziału w projekcie, we wspołpracy z kuratorem, tworzą performensy muzyczne specjalnie na okazję swych występow w Warszawie. Są to wybitni muzycy i teoretycy z Polski i Europy, ktorzy w swych działań zajmują się integracją sztuk i teorii, ktora nas interesuje.

Kurator: Michał Libera, socjolog, producent, kurator i krytyk muzyczny. Wspołpracownik Polskiego Radia (Program II), redaktor serii muzycznej w wydawnictwie słowo/obraz terytoria, wspołproducent serii płyt poświęconych Studiu Eksperymentalnemu Polskiego Radia w wydawnictwie Bołt Records, a także serii płyt konceptualno-popowych Populista. Wspołzałożyciel Fundacji 4.99, organizator koncertow, warsztatow i prob „Playback Play", „plain.music", „The Song Is You". Publikował m.in. w „Glissando", „Res Publice", „Kulturze Wspołczesnej". Regularny wspołpracownik Galerii Zachęta, CSW Zamek Ujazdowski, Muzeum Narodowego (Krolikarnia). Kurator projektu Katarzyny Krakowiak „Każdy ma prawo do dźwięku", za ktory otrzymali specjalne wyrożnienie na tegorocznym 13. Biennale Architektury w Wenecji.

Cykl: historie świata w muzyce - edycja 2012

Komuna Otwock - komuna// warszawa w swoich działaniach teatralnych zawsze doceniała i wykorzystywała materię muzyczną. W spektaklach grana jest muzyka na żywo, specjalnie komponowana i odgrywająca wielką rolę dramaturgiczną. W najbliższych latach chcemy część naszej aktywności poświęcić wyłącznie pracy muzycznej. Cykl „Historie świata w muzyce" polega na produkcji i prezentacji specjalnych wydarzeń koncertowych, będących połączeniem performensu i koncertu muzyki wspołczesnej. W 2011 roku dwa z planowanych pięciu części cyklu stworzyła komuna// warszawa, pozostałe zaproszeni do wspołpracy artyści z niezależnego środowiska muzycznego: Wojciech Kucharczyk (m.in. lider zespołu Complainer), Tomasz Duda (m.in. Mitch & Mitch) i Anna Zaradny (m.in. Musica Genera). W 2012 roku odbywa się kolejna część cyklu, 5 wydarzeń pod wspolnym tytułem „Maszyny do słuchania", ktorych kuratorem jest Michał Libera.

bilety:

10 zł

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ