koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
zmodyfikowano  8 lat temu  »  

Ćwiczenia z widzenia w Aptece Sztuki.

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 8 434 wyświetleń od 30 stycznia 2013
  • 24 lutego 2013, niedziela
  • 17 lutego 2013, niedziela

Szanowni Państwo, zapraszamy serdecznie na cotygodniowe zajęcia dla dzieci w Aptece Sztuki. Jak zawsze w niedzielę o 12:00 Al. Wyzwolenia 3/5 w Warszawie. Najbliższe spotkanie odbędzie się 17.02.2013 r. Serdecznie zapraszamy

Opis: Wędrujemy przez arcyciekawy świat sztuki i literatury rozpoznając w nim i nazywając podstawowe pojęcia z zakresu plastyki i szeroko pojmowanego,,obrazu” - również,,obrazu”, który rodzi się w naszej wyobraźni, gdy słuchamy bajki, wiersza czy opowiadania. Każdego dnia doświadczamy takich zjawisk jak perspektywa, kontrast czy kolor. Są to podstawowe pojęcia do rozumienia sztuki, a które rozpoznane, zrozumiane i nazwane przez dziecko na zajęciach, stają się w jego rękach,,narzędziem” do kreacji własnego rysunku, obrazu lub rzeźby.

Z okazji zajęć kawiarnia przygotowała specjalne menu dla dzieci. Sałatki owocowe i pyszne naleśniki osłodzą dzień zarówno dzieciom jak i rodzicom. Nasza kawiarnia, to miejsce przyjazne i otwarte. Dla wszystkich tych, którzy na chwilę chcą zapomnieć o otaczającym ich zgiełku i pośpiechu, lub po prostu napić się dobrej kawy. Łączymy wysmakowaną sztukę z wszelkimi smakami które Was zachwycą.

pojedynczy bilet 25 zł karnet (4 spotkania) 80 zł

rezerwacje: kawiarnia@aptekasztuki.eu

17.02.2013 Pion, poziom……. i co dalej - czyli trochę o architekturze i nie tylko.

Codziennie przemierzamy ulice naszego miasta, mijając kolejne fasady budynków. Fasada. To, co mijamy po prawej lub lewej stronie ulicy, to właśnie fasada. Zagłębimy się w świat pojęć o architekturze jak w gąszcz ulic wielkiego miasta. W naszej wędrówce natkniemy się zapewne na murale i sami też przyozdobimy fasadę naszego domu wielkim, barwnym, malowidłem. Dziś dowiemy się trochę o rzeczywistości, która jest bardzo blisko nas, ale rzadko przyglądamy jej się w skupieniu. Technika: papier, ołówek, pastela

Nowe pojęcia i zagadnienia: Bryła, fasada, kondygnacja, mała architektura, portal, mural, szablon

24.02.2013 Najpiękniejszy golas świata. Michał Anioł Buonarroti i jego Dawid

Pięciometrowy posag,,Dawida”, Michał Anioł wyrzeźbił z jednego, olbrzymiego bloku marmuru. Patrząc na bryłę kamienia, podobno powiedział:,,Widzę rzeźbę, teraz musze tylko odrzucić to, co zbędne’’. Tak powstał kamienny olbrzym, pełen urody, harmonii i ukrytej wewnętrznej siły. Jest wynikiem wieloletnich studiów nad anatomią ludzkiego ciała, które Michał Anioł uważał za jedyny temat godny prawdziwego artysty. Praca nad rzeźbą trwała 3 lata. My też będziemy studiować budowę człowieka, może trochę krócej, a na koniec wymyślimy kostium dla florenckiego golasa. Technika: miękki ołówek, pastela, kolorowy papier

Nowe pojęcia i zagadnienia Anatomia, kontrapost, harmonia, proporcja, dłuto

03.03.2013 Wióry, tektura, gazeta i piasek. Georges Braque i jego collage.

Nie tylko farba czy pastela może być narzędziem do stworzenia obrazu. G. Braque w swoich,,martwych naturach” używał bardzo różnych materii. Obserwował przedmioty i starał się zanotować najistotniejsze ich cechy. Nie bawił się detalami. Wycinał i wyklejał przedmioty z gazet, tektury czy papy. Taki rodzaj obrazu nazywa się collage. Słowo pochodzi od francuskiego coller - kleić. Tak, dzisiaj będziemy bardzo dużo, bardzo różnych materii ze sobą sklejać, a tematem będzie,,martwa natura’’. Technika: Papier, papa, piasek, gazeta, klej

Nowe pojęcia i zagadnienia Interpretacja, martwa natura, materia, synteza

  1. 03.2013 Świat smutnych cyrkowców. Malarz: Pablo Picasso

Każdy zna wesoły, kolorowy świat cyrku. Pablo Picasso, nasz bohater, obserwował życie cyrkowców z drugiej stronie kurtyny. Świat, ukryty przed oczyma widzów. Fascynował go kontrast między oświetloną areną w dniu przedstawienia – pełną kolorów, ruchu i muzyki a dniem powszednim klaunów, woltyżerek i kuglarzy. Zastanowimy się, jakie elementy w obrazie Pabla Picassa budują nastrój smutku. Spróbujemy narysować scenę w zupełnie innym klimacie. Ze smutnego Arlekina i Tancerki zrobimy parę radosną i szczęśliwą. Generalnie bawić się będziemy -,,nastrojem”. Technika tłusta i sucha pastela.

Nowe pojęcia i zagadnienia Co to są barwy ciepłe i zimne? Co to jest nastrój w obrazie i jak budujemy go za pomocą koloru?

Katarzyna A. Jarnuszkiewicz Ukończyła wydział malarstwa Warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, w pracowni prof., Jacka Sienickiego, ze specjalizacją grafiki warsztatowej w pracowni prof. Haliny Chrostowskiej. Po studiach uprawiała malarstwo sztalugowe i rysunek. Od roku 1994 zajmuję się również reklamą i grafiką wydawniczą. Autorka programów plastyczno-literackich wprowadzających najmłodszych w świat podstawowych pojęć związanych ze sztuką.

www.katarzynajarnuszkiewicz.art.pl www.aptekasztuki.eu

zmodyfikowano  8 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ