koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGCO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

Wyjątek i reguła. Dramaturgia Austrii i Niemiec. Bertolt Brecht. Czytanie i dyskusja.

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 15 633 wyświetleń od 12 lutego 2013

Organizacja: Goethe-Institut, Austriackie Forum Kultury, Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera, Agencja Dramatu i Teatru ADIT.

Czytanie: Bertolt Brecht, Wyjątek i reguła (przeł. Barbara Witek-Swinarska) w reżyserii Anny Turowiec.

Dyskusja: udział biorą Piotr Cieślak, inscenizator m.in. Baala oraz Wesele u drobnomieszczan, oraz Mateusz Borowski, adiunkt w Katedrze Performatyki Uniwersytetu Jagiellońskiego

Prowadzenie: Tomasz Szczepanek.

BERTOLT BRECHT (1898-1956), rewolucjonista w życiu i teatrze. Trzęsienie ziemi w świecie kultury, jakie wywołał autor Kariery Arturo Ui swoją intensywną działalnością artystyczno-polityczną, trudno porównać z innym zjawiskiem naszych czasów. Wiele z Brechtowskich pojęć na stałe weszło do teatralnego abecadła, songi z Opery za trzy grosze stanowią kanon współczesnej piosenki kabaretowej, Matka Courage to już klasyka. Zasługi ojca dramatu epickiego można byłoby wymieniać jeszcze długo... My zadajemy inne pytanie: co nam dzisiaj zostało z rewolucji Brechta? Czy warto do niego wracać? A jeśli tak, to dlaczego?

" Wyjątek i reguła. Dramaturgia Austrii i Niemiec" Projekt teatralny poświęcony twórczości najważniejszych dramatopisarzy Austrii i Niemiec XX i XXI wieku. Motywem przewodnim cyklu sześciu comiesięcznych spotkań zaplanowanych na pierwsze półrocze b.r. jest pytanie o miejsce tych autorów we współczesnym teatrze oraz próba analizy ich odbioru dziś, w kontekście ostatnich inscenizacji ich tekstów. Każde spotkanie składa się z dwóch części: czytania wybranego dramatu bądź fragmentów różnych tekstów oraz dyskusji z zaproszonymi znawcami tematu. Kurator projektu: Tomasz Szczepanek.

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ