koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
NEON VOICEPOK - GRUDZIEŃ 2025/ STYCZEŃ 2026Sylwester 25/26 w Piwnicy ŚwidnickiejCO JEST GRANE - GRUDZIEŃ 2025 - nr 376TpL repertuar grudzień 2025
zmodyfikowano  13 lat temu  »  

SPRAWA MAKROPULOS - Leoš Janáček

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 17 700 wyświetleń od 20 lutego 2013
  • 23 lutego 2013, sobota
  • 21 lutego 2013, czwartek
  • 19 lutego 2013, wtorek
  • 17 lutego 2013, niedziela

SPRAWA MAKROPULOS Leoš Janáček

Opera w trzech aktach Libretto: Leoš Janáček według Karela Čapka Oryginalna czeska wersja językowa z polskimi napisami Koprodukcja: Salzburger Festspiele Premiera: 17/02/2013

czas trwania spektaklu 2 godz. (bez przerwy)

Dyrygent: Gerd Schaller Reżyseria: Christoph Marthaler Scenografia i kostiumy: Anna Viebrock Reżyseria świateł: Olaf Winter Dramaturg: Malte Ubenauf Współpraca reżyserska: Joachim Rathke Przygotowanie chóru: Bogdan Gola

Projekt plakatu: Adam Żebrowski, zdjęcie: Hans Gissinger

Chór i Orkiestra Teatru Wielkiego - Opery Narodowej, oraz aktorki i statyści

Koprodukcja - Salzburger Festspiele

obsada: Emilia Marty - Eva Johansson Albert Gregor - Raymond Very Vitek - Jan Vacik Krista - Anna Bernacka Jaroslav Prus - Jason Howard Janek - Rafał Bartmiński Dr Kolenatý - Marek Gasztecki Maszynista - Mieczysław Milun Porządkowa / Pokojówka - Joanna Cortes Hauk-Šendorf - Paweł Wunder Jin Ling (aktorka) - Sasha Rau Mary Long (aktorka) - Lidia Majerczak

.....

Zagadkowa Emilia Marty śpiewa „Żyję już lat 337 a przyszłam na świat w roku 1585.”. W sumie daje to rok 1922, w którym Karel Čapek umieścił sensacyjną akcję swej sztuki. Bo Sprawa Makropulos to współczesny kazus sądowy znajdujący rozwiązanie w przeszłości, w zamierzchłych czasach cesarza-alchemika Rudolfa II. Lecz jest to przeszłość dla wszystkich prócz potraktowanej niegdyś eliksirem wiecznej młodości Eliny Makropulos, obecnie śpiewaczki Emilii, która miast szczęścia zyskała tylko gorycz. W rok po premierze sztuki Čapka wielki Leoš Janáček potraktował jej bohaterkę równie potężnym eliksirem własnej produkcji. I stąd jego dziewięćdziesięcioletnia dziś opera nadal jest jednym z najświetniejszych dzieł muzycznego modernizmu. Wciąż nowoczesnym i gorzkim, a w wersji scenicznej Christopha Marthalera niepokojącym jak rudolfińska alchemia.

zmodyfikowano  13 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ