koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365Wrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

SPRAWA MAKROPULOS - Leoš Janáček

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 14 950 wyświetleń od 20 lutego 2013
  • 23 lutego 2013, sobota
  • 21 lutego 2013, czwartek
  • 19 lutego 2013, wtorek
  • 17 lutego 2013, niedziela

SPRAWA MAKROPULOS Leoš Janáček

Opera w trzech aktach Libretto: Leoš Janáček według Karela Čapka Oryginalna czeska wersja językowa z polskimi napisami Koprodukcja: Salzburger Festspiele Premiera: 17/02/2013

czas trwania spektaklu 2 godz. (bez przerwy)

Dyrygent: Gerd Schaller Reżyseria: Christoph Marthaler Scenografia i kostiumy: Anna Viebrock Reżyseria świateł: Olaf Winter Dramaturg: Malte Ubenauf Współpraca reżyserska: Joachim Rathke Przygotowanie chóru: Bogdan Gola

Projekt plakatu: Adam Żebrowski, zdjęcie: Hans Gissinger

Chór i Orkiestra Teatru Wielkiego - Opery Narodowej, oraz aktorki i statyści

Koprodukcja - Salzburger Festspiele

obsada: Emilia Marty - Eva Johansson Albert Gregor - Raymond Very Vitek - Jan Vacik Krista - Anna Bernacka Jaroslav Prus - Jason Howard Janek - Rafał Bartmiński Dr Kolenatý - Marek Gasztecki Maszynista - Mieczysław Milun Porządkowa / Pokojówka - Joanna Cortes Hauk-Šendorf - Paweł Wunder Jin Ling (aktorka) - Sasha Rau Mary Long (aktorka) - Lidia Majerczak

.....

Zagadkowa Emilia Marty śpiewa „Żyję już lat 337 a przyszłam na świat w roku 1585.”. W sumie daje to rok 1922, w którym Karel Čapek umieścił sensacyjną akcję swej sztuki. Bo Sprawa Makropulos to współczesny kazus sądowy znajdujący rozwiązanie w przeszłości, w zamierzchłych czasach cesarza-alchemika Rudolfa II. Lecz jest to przeszłość dla wszystkich prócz potraktowanej niegdyś eliksirem wiecznej młodości Eliny Makropulos, obecnie śpiewaczki Emilii, która miast szczęścia zyskała tylko gorycz. W rok po premierze sztuki Čapka wielki Leoš Janáček potraktował jej bohaterkę równie potężnym eliksirem własnej produkcji. I stąd jego dziewięćdziesięcioletnia dziś opera nadal jest jednym z najświetniejszych dzieł muzycznego modernizmu. Wciąż nowoczesnym i gorzkim, a w wersji scenicznej Christopha Marthalera niepokojącym jak rudolfińska alchemia.

zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ