koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

QUDSJA ZAHER

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 17 318 wyświetleń od 30 marca 2013
  • 24 kwietnia 2013, środa
    » 19:00-21.00
  • 23 kwietnia 2013, wtorek
    » 19:00-21.00
  • 21 kwietnia 2013, niedziela
    » 18:00-20.00
  • 20 kwietnia 2013, sobota
    » 19:00-21.00

QUDSJA ZAHER

Paweł Szymański

Opera w dwóch aktach z prologiem Libretto: Maciej J. Drygas Oryginalna polska wersja językowa z angielskimi napisami Premiera: 20/04/2013

Czas trwania spektaklu: ok. 2 godz. bez przerwy

Dyrygent: Wojciech Michniewski Reżyseria: Eimuntas Nekrošius Scenografia: Marius Nekrošius Kostiumy: Nadežda Gultiajeva Reżyseria świateł: Audrius Jankauskas Przygotowanie chóru: Bogdan Gola Przygotowanie chóru chłopięcego: Krzysztof Kusiel-Moroz

Chór i Orkiestra Teatru Wielkiego - Opery Narodowej Warszawski Chór Chłopięcy przy Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina, statyści

obsada: Qudsja Zaher - Olga Pasiecznik, Katarzyna Trylnik Nauczyciel (aktor) - Andrzej Niemirski
Przewoźnik - Damian Konieczek

.....

Lewą półkulą mózgu rządzi ponoć logika, prawą – emocje i intuicja. Qudsja Zaher Pawła Szymańskiego przemawia właśnie do naszych prawych połów. Jest bowiem pierwszą polską operą eschatologiczną, o akcji pośmiertnej. Koncept godny Śpiewu młodzianków w piecu ognistym Stockhausena. Lecz libretto Macieja J. Drygasa maluje zaświaty podwodne, przystań zapomnianych topielców. W takim to limbie, przeszywanym atonalnym szlochem zmarłych i twardymi recytatywami dziecięcych strażników pamięci, na obietnicę wieczności czeka Afganka Qudsja, która ofiarowała życie za grupę uchodźców. Ale nim jej dostąpi, odkryje swój los w dziejach niewiasty z plemienia Wikingów sprzed tysiąca lat. Bo czas odbiera ofiarom okrucieństw historii nawet tożsamość, zmienia je w cienie, w bezimienny, łkający chór. I tylko muzyka zdolna jest ich opłakać.

.....

TERYTORIA. Cykl spotkań z muzyką współczesną. Spotkań, w których próbujemy odnaleźć i nakreślić nowe oblicze opery. Gatunku, który zmienia dziś swoją definicję, podbijając nowe terytoria, kreśląc odmienne sensy, proponując nową estetykę. W cyklu prezentujemy najważniejsze dzieła muzyki współczesnej równolegle z debiutami polskich kompozytorów, utwory zupełnie nieznane z klasyką awangardy, zestawiamy debiuty polskich reżyserów z czołówką inscenizatorów europejskich. Opera żyje, ma się dobrze i łypie do nas cybernetycznym okiem Feniksa.

zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ