koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
GASTRO Miasto 4CO JEST GRANE - WRZESIEŃ 2024 - nr 363KOMEDALATO w bibliotece
zmodyfikowano  11 lat temu  »  

Święto wiosny

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 29 331 wyświetleń od 8 kwietnia 2013
  • 30 kwietnia 2013, wtorek
    » 19:00-21
  • 28 kwietnia 2013, niedziela
    » 18:00-20
  • 27 kwietnia 2013, sobota
    » 19:00-21

Święto wiosny Igor Strawiński / Wacław Niżyński, Emanuel Gat, Maurice Béjart Wieczór baletowy w trzech częściach Premiera tej inscenizacji: 11 czerwca 2011 Muzyka: Igor Strawiński Dyrygent: Łukasz Borowicz (IV), Vello Pahn (VI)

czas trwania spektaklu: 2 godz. 40 min., w tym: 2 przerwy

  1. Święto wiosny Choreografia: Wacław Niżyński Rekonstrukcja i realizacja: Millicent Hodson Scenografia i kostiumy: Nikołaj Roerich / Kenneth Archer Światła: Stanisław Zięba

  2. Święto wiosny Choreografia: Emanuel Gat Realizacja: Mia Alon, Roy Assaf, Michael Löhr Światła i kostiumy: Emanuel Gat Nadzór techniczny: Samson Milcent

  3. Święto wiosny Choreografia: Maurice Béjart
    Realizacja: Tony Fabre, Kyra Kharkevitch, Domenico Levré Dekoracje i kostiumy: Pierre Caille Światła: Dominique Roman / Stanisław Zięba

Polski Balet Narodowy, Orkiestra Opery Narodowej

Fot. Ewa Krasucka (1-5 Niżyński, 6-10 Gat, 11-18 Béjart) Projekt plakatu: Adam Żebrowski

.....

Teatr Wielki przygotował spektakl baletowy bez precedensu w skali międzynarodowej. Żaden dotąd zespół baletowy nie zmierzył się w jednym wieczorze z trzema różnymi choreografiami Święta wiosny Igora Strawińskiego. To wyjątkowe wyzwanie zakończyło się dla Polskiego Baletu Narodowego pełnym sukcesem, a widzowie otrzymali wyjątkową okazję obcowania z trzema wybitnymi realizacjami bez konieczności poszukiwania ich w różnych teatrach Europ

.....

Wieczór otwiera rewolucyjna wersja Wacława Niżyńskiego z 1913 roku, ujęta wówczas jako „sceny z życia pogańskiej Rusi” i na trwałe przełamująca zastaną estetykę baletu klasycznego. Zapomnianą choreografię odtworzyła po latach amerykańska specjalistka Millicent Hodson dla zespołu Joffrey Ballet, a potem realizowała ją kilkakrotnie na najważniejszych scenach baletowych świata. Wreszcie i my możemy ocenić talent choreograficzny wielkiego polskiego tancerza Diagilewowskich Baletów Rosyjskich, którego realizacja - połączona z awangardową muzyką Strawińskiego - wywołała przed stu laty historyczny skandal podczas paryskiej prapremiery. Po przerwie oglądamy jedną z najświeższych - obrazoburczą wersję izraelskiego choreografa Emanuela Gata. Jego szokujące zestawienie latynoamerykańskiej salsy z muzyką Strawińskiego francuski krytyk „Le Figaro” trafnie określił „salsą na szczycie wulkanu”. I na koniec wieczoru prezentujemy legendarną interpretację Maurice'a Béjarta. Wielki choreograf nazwał swój balet „hymnem na cześć zbliżenia Mężczyzny i Kobiety, połączenia nieba z ziemią, tańca życia i śmierci”, a jego uniwersalny wydźwięk, genialna prostota kompozycji i niezwykła siła ekspresji porażają do dnia dzisiejszego.

zmodyfikowano  11 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ