koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE ONLINE - GRUDZIEŃ 2020 - NR 320
zmodyfikowano  8 lat temu  »  

TRISTAN

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 12 613 wyświetleń od 21 kwietnia 2013
  • 18 maja 2013, sobota
    » 19:00-21
  • 12 maja 2013, niedziela
    » 18:00-20
  • 11 maja 2013, sobota
    » 19:00-21

TRISTAN Richard Wagner / Henk de Vlieger / Krzysztof Pastor

TristanBalet Krzysztofa Pastora w dwóch aktach do muzyki Tristana i Izoldy pasji orkiestrowej w aranżacji Henka de Vliegera i Wesendonk Lieder (Pięciu pieśni do słów Matyldy Wesendonk) w orkiestracji Felixa Mottla Libretto - Carel Alphenaar i Krzysztof Pastor według Dziejów Tristana i Izoldy Josepha Bédiera Prapremiera - 31 marca 2006, Królewski Balet Szwedzki i Orkiestra Szwedzkiej Opery Królewskiej, Sztokholm Premiera polska - 29 marca 2009, Opera Narodowa

czas trwania spektaklu: 2 godz. 15 min., w tym: 1 przerwa

Choreografia - Krzysztof Pastor Dyrygent - Tadeusz Kozłowski Scenografia - Katarzyna Nesteruk Kostiumy - Maciej Zień Światła - Bogumił Palewicz Asystentka choreografa - Alison Sandgren Make-up - Małgorzata Wielocha Peruki i nakrycia głów - Maciej Wróblewski

Solo wokalne: Agnieszka Rehlis (11,12 V 2013), Anna Lubańska (18 V 2013)

Polski Balet Narodowy i Orkiestra Opery Narodowej oraz uczniowie Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Romana Turczynowicza

Fot. Ewa Krasucka Projekt plakatu: Adam Żebrowski

.....

Tym baletem Krzysztof Pastor zdobył serca polskiej publiczności i krytyków. „Zjawiskowy Tristan w Operze Narodowej”, „Baletowa rewelacja w Teatrze Wielkim”, „Piękne namiętności”, „Urzekający Tristan”, „Najpiękniejsza śmierć miłosna”, „Pełen aplauz”, „Przełom w balecie warszawskim”, „Polski balet ma czym błyszczeć!” – to tylko niektóre tytuły, jakimi polska i zagraniczna krytyka przyjęła tę realizację Polskiego Baletu Narodowego. „Miłość igrająca ze śmiercią, upajająca muzyka Wagnera i największa scena w Europie – premiera Tristana w warszawskim Teatrze Wielkim była doniosłym wydarzeniem” – napisała Maggie Foyer na łamach londyńskiego magazynu „Dance Europe”.

Pastor sięgnął tu do najsłynniejszej historii miłosnej naszego kręgu kulturowego, nadając jej bardzo współczesną formę teatralną. Stworzył swój balet wcześniej dla Królewskiego Baletu Szwedzkiego i powtórzył go z sukcesem w Warszawie. To wspaniały autorski spektakl o upojeniu miłosnym, inspirowany średniowiecznym romansem rycerskim. Opowieść o niespełnionej miłości i śmierci, o rozdarciu między chrześcijańską moralnością a pożądaniem. Przesłanie okazuje się bardzo aktualne, bo konflikt zasad moralnych z namiętnością jest wiecznie żywy, dzisiaj angażuje nas tak samo jak tysiąc lat temu. Ogromną rolę w tym przedstawieniu odgrywa muzyka Richarda Wagnera – jej przestrzenność, nieskończoność i pasja. Została zaczerpnięta z dwóch słynnych dzieł kompozytora: z opery Tristan i Izolda oraz z cyklu pieśni Wesendonk Lieder. Tę wielką muzykę i oryginalną choreografię wspierają wspaniałe kreacje solistów Polskiego Baletu Narodowego.

zmodyfikowano  8 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ