koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365Wrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  11 lat temu  »  

LATAJĄCY HOLENDER

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 17 983 wyświetleń od 26 maja 2013
  • 31 maja 2013, piątek
    » 19:00 - 22
  • 29 maja 2013, środa
    » 19:00 - 22

LATAJĄCY HOLENDER Richard Wagner

W 200-lecie urodzin kompozytora

Opera romantyczna w trzech aktach Libretto: Richard Wagner według Memoiren des Herrn von Schnabelewopski Heinricha Heinego w przekładzie Moniki Muskały Prapremiera: Drezno, Königliches Sächisches Hoftheater (Semperoper), 2 stycznia 1843 Premiera polska: Teatr Miejski we Lwowie, 6 lutego 1902 Premiera obecnej inscenizacji: 16 marca 2012 Przedstawienie w języku oryginalnym z polskimi napisami

czas trwania spektaklu: 3 godz. 5 minut, w tym dwie przerwy

Dyrygent: Andriy Yurkevych Reżyseria: Mariusz Treliński Scenografia: Boris Kudlička Kostiumy: Magdalena Musiał Choreografia: Tomasz Wygoda Reżyseria świateł: Felice Ross Przygotowanie chóru: Bogdan Gola Dramaturg: Piotr Gruszczyński Projekcje wideo: Bartek Macias Stylizacja fryzur: Piotr Wasiński Make-up: Gonia Wielocha

Soliści, Chór i Orkiestra Teatru Wielkiego - Opery Narodowej oraz tancerze i mimowie

Fot. Krzysztof Bieliński Projekt plakatu: Adam Żebrowski

,        

Obsada:

Daland - Aleksander Teliga Senta - Lise Lindstrom Erik - Daniel Kirch Mary - Anna Lubańska Sternik - Mateusz Zajdel Holender - Johannes von Duisburg

Tancerze: Justyna Białowąs, Joanna Drabik, Edyta Herbuś, Kaya Kołodziejczyk, Anna Krysiak, Katarzyna Waligóra, Marta Złotnikiewicz, Tomasz Barański, Piotr Tyrka

Mimowie: Krzysztof Baliński, Adrian Bartczak, Piotr Nowakowski, Michał Ciećka, Krzysztof Czerny, Leszek Stanek

.....

Co za szkoda, że pisarz John Barth spożytkował już tytuł The Floating Opera! Eksperymentalny spektakl Mariusza Trelińskiego znalazłby właściwe miano. Strugi i draperie autentycznej wody, smagające taflę sceny Teatru Wielkiego - Opery Narodowej, tworzą nie tylko wizualny, ale wręcz namacalny odpowiednik Wagnerowskiej burzy uczuć. Jakby możliwości techniki XXI wieku zakreślały dziś granice poezji. Na równi z niebywałą scenografią Borisa Kudlički muzyka zatapia widzów w burzliwym szturmie dramaturgii operowej, sięgającej po ekspresje wszystkich sztuk i co najmniej jeden z żywiołów. Ląd i morze, kobiecość i demonizm, Wieczny Żeglarz i zdolna wyzwolić go z klątwy piękna Senta krążą w emocjonalnym wirze między Scyllą mrocznego mitu a Charybdą jego prześmiewczych przetworzeń, by wypłynąć, jak mistrz nakazał, na czyste wody ekstatycznej syntezy.

Pełny tekst libretta w polskim tłumaczeniu dostępny w programie do spektaklu.

zmodyfikowano  11 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ