koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365TP Repertuar 11.2024ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAG
zmodyfikowano  11 lat temu  »  

KOPCIUSZEK

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 19 227 wyświetleń od 26 maja 2013
  • 9 czerwca 2013, niedziela
    » 12:00 - 14
  • 8 czerwca 2013, sobota
    » 12:00 - 14
  • 7 czerwca 2013, piątek
    » 19:00 - 21
  • 6 czerwca 2013, czwartek
    » 19:00 - 21

KOPCIUSZEK Siergiej Prokofiew / Frederick Ashton

Balet w trzech aktach Muzyka: Siergiej Prokofiew Libretto: Frederic Ashton według baśni Charlesa Perrault Prapremiera: Moskwa, Teatr Bolszoj, 21 listopada 1945 Premiera polska: Bytom, Opera Śląska, 4 lipca 1953 Premiera wersji Sir Fredericka Ashtona: Londyn, Sadler's Wells Ballet, 23 grudnia 1948

(najnowsze wznowienie w realizacji Wendy Ellis Somes: Royal Ballet, 23 grudnia 2003) Premiera obecnej inscenizacji: 27 listopada 2010 (wersja Royal Ballet w Londynie)

czas trwania spektaklu: 2 godz. 35 min., w tym: 2 przerwy

Choreografia: Sir Frederick Ashton Inscenizacja, reżyseria i nadzór nad realizacją: Wendy Ellis Somes Dyrygent: Evgeny Volynsky Scenografia i kostiumy: Toer van Schayk Projekt świateł: Mark Jonathan Asystentka choreografa: Malin Thoors Realizacja projektu świateł: Stanisław Zięba

Polski Balet Narodowy, Orkiestra Opery Narodowej Uczniowie Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Romana Turczynowicza oraz statyści

obsada:

Kopciuszek – Aleksandra Liashenko/Dagmara Dryl (po raz pierwszy w roli)/Maria Żuk Książę – Maksim Woitiul/Sergey Popov/Vladimir Yaroshenko Siostry Przyrodnie Kopciuszka: Petronela – Sergey Basalaev/Jarosław Zaniewicz/Sergey Popov Urszula – Carlos Martín Pérez/Jacek Tyski Wróżka Chrzestna – Anna Lorenc/Dominika Krysztoforska/Ana Kipshidze Błazen – Paweł Koncewoj/Maksim Woitiul/Patryk Walczak

.....

Któż nie zna baśni o Kopciuszku: o sierocym losie dziewczynki, złej macosze i bezwolnym ojcu. W przedstawieniu Sir Fredericka Ashtona macocha już wprawdzie nie żyje, ale pozostawiła dwie kapryśne i samolubne córki, które zepchnęły sierotę do roli służącej. Jednak dobro musi w końcu zatryumfować, bo nad Kopciuszkiem czuwa na szczęście Wróżka Chrzestna. Dzięki jej czarom sierota przeżyje jedną noc jak księżniczka: trafi na bal w pałacu, wdziękiem i urodą zdystansuje obie siostry przyrodnie, oczaruje księcia i oczywiście zgubi pantofelek, ale... Znamy finał tej historii, jednak wracamy do niej chętnie, zwłaszcza gdy opowiada nam ją Sir Frederick Ashton - arcymistrz narracji w balecie, twórca o wyjątkowym poczuciu elegancji i poczuciu humoru, najwybitniejszy choreograf brytyjski XX wieku.

Balet Siergieja Prokofiewa oglądamy więc w najlepszej inscenizacji, która od lat cieszy się niesłabnącym powodzeniem w słynnym Royal Ballet w Londynie. To spektakl dla całych rodzin i coraz nowych pokoleń. Dorośli chłoną z niego piękno tańca klasycznego w angielskim stylu i potężną dawkę satyry, z jaką potraktował Ashton obie siostry przyrodnie (w męskim wykonaniu!). Szczególne wzruszenia są jednak udziałem dzieci, które w napięciu śledzą zmienne losy Kopciuszka w bajkowych kostiumach i dekoracjach holenderskiego scenografa Toera van Schayka. Takie właśnie przedstawienie pozostawiła u nas Wendy Ellis Somes, dawna gwiazda Royal Ballet, która zrealizowała choreografię Sir Fredericka Ashtona z Polskim Baletem Narodowym. A soliści naszego zespołu wzbogacają każde wykonanie swym pięknym tańcem i aktorskimi talentami.

zmodyfikowano  11 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ