koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
GDYBYM BYŁ BOGACZEM
zmodyfikowano  6 lat temu  »  

IX Międzynarodowy Festiwal Teatru Tańca Zawirowania - Dzień 8

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 8 924 wyświetleń od 14 czerwca 2013
  • 30 czerwca 2013, niedziela
    » 19:00

NIEDZIELA 30.06.2013 Ósmy dzień festiwalu

Godz. 19:00 – TANZLABORATORIUM – Cruelty of Possibillity – Stara Prochownia

“Nie jesteśmy wolni. A niebo wciąż może spaść nam na głowy.” (Antonin Artaud, “No More Masterpieces”) TanzLaboratorium stworzyło cykl trzech spektakli poświęconych najbardziej wpływowym reżyserom teatralnym 20. wieku pochądzących ze Wschodniej Europy (Łeś Kubras, Vsevolod Meyerhold, Antonin Artaud). Cruelty of possibility jest trzecim spektaklem, poświęconym ostatniemu z wielkiej trójki. Jego „alchemia teatru” ma formę spektaklu-instalacji, którego głównym celem jest wpływ na percepcję widza poprzez interakcję aktorów z samodzielnie montowanymi obiektami. Twórcy wierzą, że dzisiejsza sztuka przemawia tylko dzięki własnej niemożliwości. Instalacja jest próbą konfrontacji sztuki niemożliwej z rzeczywistością, z potencjalnym wysiłkiem, który wkładamy w realizację (nie)możliwego, z okrucieństwem możliwości – the cruelty of possibility.

Godz. 20:00 – ProART – String Quartets – Duża Scena TS

Historia bierze swój początek już w 1889 roku, kiedy pod wpływem sonaty A major Beethovena, Tołstoj napisał powieść erotyczną o tym samym tytule – Kreutzer Sonata. Tekst wywołał skandal obyczajowy, a zainspirowany nim Leoš Janáček skomponował 34 lata później swój pierwszy kwartet smyczkowy ponownie używając tego samego tytułu. Projekt String Quartets nawiązuje do pełnego pasji związku Janáčka z mężatką, a także do bolesnych wspomnien jego żony Zdenki, spisanych przez Marię Trkanovą na początku lat 30. Ten konflikt emocjonalny kilku osób miał ogromny potencjał choreograficzny, który prezycyjnie wykorzystał Martin Dvořák. Jego czteroosobowy spektakl jest nie tylko prostą opowieścią narracyjną, ale również tanecznym przedstawieniem abstrakcyjnego ruchu.

Choreografia: Martin Dvořák, Isira Makuloluwe Taniec: Irene Bauer, Martin Dvořák, Alena Pajasová, Mirka Prokešová and Robin Sobek Muzyka: Leoš Janáček (Kreutzer Sonata i Intimate Letters), Miloslav Ištvan (1951) Kostiumy: Jindra Rychlá and Martin Dvořák Światło: Martin Dvořák, Isira Makuloluwe, Roman Jajčík

BILETY: Pojedyncze spektakle: 30zł - normalny, 20zł - ulgowy Karnety: Karnet na 4 spektakle - 100zł Karnet na 8 spektakli - 160zł Karnet na 18 spektakli - 300zł

sprzedaż biletów: www.zawirowania.pl

zmodyfikowano  6 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ