koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  11 lat temu  »  

KATARZYNA LIPIŃSKA, CIERPIĄCA W SPREJU

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 20 095 wyświetleń od 18 listopada 2013

Warszawa » Wóycickiego 1/3, bude. 23, III piętro, Warszawa » NA MAPIE

  • od: 15 listopada 2013, piątek
    do: 29 listopada 2013, piątek

Katarzyna Lipińska (22 lata), urodzona w Warszawie, absolwentka klasy plastycznej w LO im. Jana III Sobieskiego. Obecnie studentka 1 roku studiów magisterskich Historii Sztuki na UKSW. Od 9 lat interesuje się Street Artem i sama tworzy w jednej z kojarzonych z tym nurtem technik.

Posługując się wycinanymi przez siebie szablonami i sray’ami wykonuje głównie grupy portretów (m.in. renesansowe modelki, typy etniczne, gwiazdy filmowe). Kolorystyka prac ograniczona jest zazwyczaj do dwóch kontrastujących ze sobą barw, a forma, maksymalnie uproszczona, przywołuje na myśl schematyczność sztuki plakatowej.

Do najbardziej rozbudowanego należy cykl Maryjny składający się z przedstawień Matki Boskiej w różnych wariantach ikonograficznych. Wśród nich występują zarówno Madonny w typie Immaculata, inspirowane ludowymi dewocjonaliami, jak i Madonny w typie Addolorata, wzorowane na hiszpańskich, ubieranych figurach procesyjnych. Niekiedy dostrzec można odwołana do dzieł wielkich mistrzów, jak np. Madonna z Piety Awiniońskiej.

Charakterystyczne dla wszystkich prac przedstawionych w cyklu jest samodzielne występowanie Matki Boskiej – najważniejszej kobiety w hierarchii chrześcijańskiej. Każda Madonna wydaje się smutna, co dodatkowe podkreślone jest kolorystyką. Z jasnym obliczem Maryi kontrastują czernie, granaty, ciemnie odcienie zieleni i głębokie błękity.

Użycie w pracach spray’u jest swoistym przeniesieniem widza wprost z ulicy w strefę sacrum.

autor:
zmodyfikowano  11 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ