koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365Perform[ing] POLAND - Przegląd sztuki performansu
zmodyfikowano  11 lat temu  »  

Emilia Maryniak – wystawa malarstwa i rysunku - Galeria Schody - 28.03-09.04.2014

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 22 162 wyświetleń od 22 marca 2014
  • od: 28 marca 2014, piątek
    do: 9 kwietnia 2014, środa

Emilia Maryniak – wystawa malarstwa i rysunku

28.03-09.04.2014

Wystawa prezentuje cykl obrazów i rysunków inspirowanych mitologiczną postacią Dafne. Opisana przez Owidiusza historia ucieczki nimfy przed Apollem, akcentuje rozpaczliwe pragnienie samoprzemiany. Uciekająca Dafne błaga inne bóstwo, aby pomogło jej przekształcić się w drzewo. Zgodnie z prośbą, miękkie ciało nimfy przyjmuje formę twardniejącej kory, a jej włosy zamieniają się w liście. Ta metamorfoza nie wiąże się tu jednak z pragnieniem zmiany, ale z pragnieniem zachowania stałości. Dafne ocala to, co w niej rdzenne (dziewictwo dające wolność). Przewrotnie więc, przekształca formę zewnętrzną, ale ocala konstrukcję wewnętrzną.

Narracja mitu nie jest tu kluczowa. Najważniejsza staje się postać Dafne w momencie transformacji. To fascynacja wizualną stroną ciała ludzkiego, które częściowo przyjęło już formę kory, gałęzi i liści, jest głównym odniesieniem dla prezentowanego cyklu. Splątanie i przenikanie się elementów cielesnych i roślinnych, niesie ogromne możliwości formalno-plastyczne, ale też interpretacyjne. Dafne staje się pretekstem do wewnętrznej refleksji nad procesem określania własnej tożsamości. Stawia pytania o granice stanu odrębności, o znaczenie identyfikacji poprzez własną fizyczność oraz związane z nią uwikłania genetyczne i ewolucyjne.

Emilia Maryniak zajmuje się obiektami przestrzennymi, wykonanymi z żywych materiałów roślinnych oraz malarstwem abstrakcyjnym, często stanowiącym efekt syntezy form botanicznych. Elementem wspólnym jej twórczości jest analiza widzialnego świata, która doprowadza do wrażenia iluzoryczności tego, co rzeczywiste i realne. Prezentowany na wystawie cykl kontynuuje tę analizę, wprowadzając jednocześnie nowe elementy: figurę ludzką, przestrzeń i narrację.


Emilia Maryniak – Exhibition of paintings and drawings

28.03-09.04.2014

The exhibition is presenting a cycle of paintings and drawings inspired with mythological Daphne figure. Described by Ovid history of the nymph escape from Apollo, desperately accent desire of self-transformations. Escaping Daphne is begging other deity for help her in transforming into a tree. According to the request, the soft body of the nymph assumes the form of the hardening bark, and for her hair is turning into leaves. However this metamorphosis isn't connected with desire for the change, but with desire for keeping the steadiness. Daphne is rescuing what is indigenous in her (virginity giving the freedom). Perversely, she is converting the outside form, but rescues the internal structure.

The narration of the myth isn't here crucial. Daphne figure is becoming the most important in the moment of the transformation. It is fascination for the visual side of the human body which partly already assumed the form of the bark, branches and leaves, is a main reference for the presented cycle. Tangling up and the permeation oneself of bodily and plant elements, is bringing huge formal-plastic, but also interpretative possibilities. Daphne is becoming a pretext for internal reflection over the process of determining a separate identity. She asking about the separateness borders, about identification meaning through the own physicality and associated with it genetic and evolutionary entangling.

Emilia Maryniak is creating spatial objects, carried out of living vegetation and the abstract painting, often constituting the syntheses effect of botanical forms. The common element of her art is the analysis of visible world, which is precipitating to the illusoriness’s impression of what real. The cycle presented at the exhibition is continuing this analysis, implementing new elements: the human figure, the space and the narration.

Godziny otwarcia: poniedziałek-piątek 13:00 - 18:00

Wstęp bezpłatny

Galeria Schody

ul. Nowy Świat 39
00-029 Warszawa
tel./faks 22 828 89 43
www.facebook.com/galeria.schody
http://www.galeriaschody.pl

Relacje wideo: http://www.youtube.com/galeriaschody
http://www.youtube.com/obwarzanki

zmodyfikowano  11 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ