koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  11 lat temu  »  

Warsaw Summer Jazz Days 2014 - Liberty Ellman Quintet

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 18 022 wyświetleń od 15 kwietnia 2014
  • 12 lipca 2014, sobota
    » 19:00

Liberty Ellman - guitar

Steve Lehman - alto sax

Jose Davila – tuba

Stephan Crump - double bass

Damion Reid - drums

Łatwość, z jaką gitarzysta Liberty Ellman tworzy muzyczne dzieła i sposób, w jaki odczytuje muzykę znacząco wpłynął na całokształt twórczych zespołów jazzowych Henry’ego Threadgilla, Wadada Leo Smitha, Myra’ego Melforda, Grega Osby’ego, Butcha Morrisa, Vijay Iyera, Rudresha Mahanthappa, Steve’a Lehmana, Stephana Crumpa, Marty’ego Erlicha oraz Joe Lovano. Jako kompozytor i lider zespołu wydał trzy bardzo dobrze przyjęte przez krytyków płyty: Orthodoxy (Red Giant Records), Tactiles (Pi Recordings) oraz Ophiuchus Butterfly (Pi Recordings). Krytyk jazzowy Gary Giddins pisze, że Ellman „jednocześnie świetnie kontroluje grę i brawurowo bawi się melodią – jest oryginalny i wnikliwy”. Ben Ratliff z New York Times dodaje, że „ballady Liberty’ego Ellmana są wyjątkowe i egzotyczne – ich melodie na długo zapadają w pamięć”. Okrzyknięty „jedną z najbardziej nowatorskich postaci jazzowej sceny muzycznej początków XXI. wieku” oraz „imponującym saksofonistą” Steve Lehman jest nie tylko kompozytorem i szeroko rozumianym artystą, ale również wykładowcą i badaczem, który aktywnie działa w ramach eksperymentalnych stylów muzycznych. Steve Lehman tworzył nie tylko dla dużych orkiestr, ale również dla zespołów kameralnych, a jego utwory zostały wykonane przez International Contemporary Ensemble (ICE), So Percussion, Kammerensemble Neue Musik Berlin, JACK Quartet oraz Talea Ensemble. Jego ostatnia płyta Travail, Transformation & Flow (Pi 2009) została uznana przez New York Times za najlepszy album jazzowy. W swojej długoletniej karierze alto-saksofonisty występował i nagrywał nie tylko w kraju, ale również za granicą. Był zaangażowany w pracę z zespołami Anthony’ego Braxtona, Dave’a Burrella, Dave’a Douglasa, Marka Dressera, Vijay Iyera, Olivera Lake’a, Jasona Moran, Meshella Ndegeocello oraz z grupą High Priest of Anti-Pop Consortium. Jego prace zostały przyjęte z entuzjazmem w Artforum, Downbeat Magazine, New York Times, Newsweek, The Wire oraz National Public Radio, BBC i SWR. Jose Davila jest wszechstronnym tworzącym w Nowym Jorku trębaczem i tubistą, którego twórczość obejmuje szeroki wachlarz gatunków muzycznych, począwszy od tradycyjnych i nowatorskich jazzowych improwizacji, kończąc na salsie czy muzyce klasycznej. Obecnie jest członkiem zespołu Henry Threadgill’s Zooid oraz zespołów gitarzysty Liberty’ego Ellmana i alto-saksofonisty Steve’a Lehmana. Dzięki współpracy z Threadgillem i Ellmanem Jose Davila odrzucił tradycyjne podejście do sekcji rytmicznej i nadał nowy charakter tubie, która od teraz odgrywa wiodącą rolę w tworzonych przez nich dźwiękowych pejzażach. Jego muzyczny kunszt można podziwiać przede wszystkim w nominowanym do nagrody Grammy utworze Un Gran Dia en el Barrio orkiestry Spanish Harlem Orchestra oraz w utworach Remembranzas i Siguendo la Tradicion zespołu Soneros del Barrio. Współpracował również z zespołami Ray’a Charlesa, Andrew Hilla, Tito Puente, Celia Cruz, Marca Anthony’ego, Eddiego Palmieri, Ray;a Andersona, Butcha Morrisa, Teda Nash oraz z grupą Lincoln Center Afro Latin Jazz Orchestra, American Symphony oraz New York City Opera Orchestras. Stephan Crump jest doświadczonym muzykiem grającym na basie akustycznym i elektryczny. Powołał do życia własny kwartet jazzowy oraz zespół electric groove Lavabox. Dorastał w Memphis w stanie Tennessee, gdzie w roku 1994 uzyskał tytuł naukowy na kierunku muzyka na uczelnii Amherst College. Wkrótce po otrzymaniu dyplomu wyruszył w trasę koncertową po Stanach Zjednoczonych i Kanadzie z zespołem Tommy Dorsey Band. Po zakończeniu trasy przeprowadził się do Nowego Jorku i dołączył do kwartetu trębacza Marvina Stamma. Jego kariera muzyczna nabrała tempa i już jako wszechstronny muzyk współpracował z zespołem Sonny Fortune oraz Johnnym Copelandem, Bobbym Previte, Vijay Iyerem, Liberty Ellmanem, zespołem Big Ass Truck, Kevnem Kinneym i z wieloma innymi. Stephan Crump pisał muzykę do filmów i telewizji. W roku 1997 wraz ze swoim zespołem zadebiutował wysublimowanym krążkiem Poems & Other Things. Damion Reid pochodzi z West Covina w Kalifornii. Jest synem powszechnie szanowanego basisty oraz błyskotliwej śpiewaczki operowej i nauczycielki. W wieku trzech lat rozpoczął swoją przygodę z muzyką. Około dwunastego roku życia spotkał się z światowej sławy perkusistą Billym Higginsem. Życiowa stanowczość i muzyczny zapał Billy’ego Higginsa udzielił się młodemu Reidowi i zachęcił do dalszej, wytężonej pracy. Jeżeli spojrzymy na to, w jaki sposób rozumie i czyta muzykę zarówno pod względem analitycznym jak i koncepcyjnym nie zdziwi nas fakt, że Billy Higgins zaprosił go do własnego zespołu perkusyjnego. Damion Reid studiował w Thelonious Monk Institute of Jazz na University of Southern California. Ukończył również The New School w Nowym Jorku, gdzie grał m.in. z Ravim Coltranem, Cassandrą Wilson, Terencem Blanchardem i wieloma innymi.

http://www.adamiakjazz.pl/liberty-ellman.html

KUP BILET - http://www.adamiakjazz.pl/indeks.php?co=14&koncert=887&strona=1

autor:
zmodyfikowano  11 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ