koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365
zmodyfikowano  9 lat temu  »  

MacDeath | spektakl na motywach "Makbeta" W. Szekspira

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 14 813 wyświetleń od 28 sierpnia 2015
  • 18 września 2015, piątek
    » 20:00

Autorski projekt Anny Rakowskiej i Piotra Miszteli

Spektakl „MacDeath" TEATRU STREFA OTWARTA stanowi kolejny etap na drodze rekonstrukcji metody pracy aktora elżbietańskiego. Odwołuje się do dramatu „Makbet" W. Szekspira.

Fabuła dramatu jest ukazana w sposób wybiórczy, szczątkowy, służy jako pretekst do poruszenia tematów: władzy, pożądania, manipulacji w XXI w.

Osią akcji jest Makbet oraz Lady Makbet. Kobieta i mężczyzna wobec tematu władzy. Ukazanie zależności - jak różnice płciowe warunkują zachowanie jednostki w stosunku do własnych namiętności. Odwołanie do archetypu Adama, Ewy i rajskiego owocu.

W warstwie formalnej spektaklu zgłębiamy idee metateatralności - teatru w teatrze. Postaci mają dwoistą strukturę- z jednej strony są bohaterami z dramatu Szekspira, z drugiej strony zrywają maskę przypisanej roli i komentują, oceniają wzajemnie swoje poczynania. Głęboka identyfikacja zostaje skontrastowana z chłodną obserwacją i zdystansowaniem.

Punktem wyjścia jest pusta przestrzeń teatralna pozbawiona tradycyjnego podziału na scenę i widownię. Głównym tworzywem akcji jest aktor i widz. Scenografia oraz rekwizyty są ograniczone do minimum. Ważną rolę odgrywa kostium i jego symboliczna zmiana w trakcie akcji spektaklu. Kostium jest wehikułem procesów wewnętrznych postaci, wiernie odzwierciedla jego stan emocjonalny.

W dialogach aktorów występuje wielogłosowość. Poprzez postać Lady Makbet przemawiają wiedźmy. W Makbecie objawiają się: Makduf lub Duncan.

Rezygnujemy z kontekstu wydarzeń historycznych poruszanych w Szekspirowskim „Makbecie" na rzecz akcji wewnętrznej i procesów psychologicznych.

Tu i teraz to aktor i widz, natomiast zbrodnie o których mowa, to projekcje umysłu. Mogły się zdarzyć lub dopiero się wydarzą...

bilety: 30/20 zł rezerwacje: 690-886-943 lub fredro@teatrdrugastrefa.pl bilety online: www.teatrdrugastrefa.info

zmodyfikowano  9 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ