koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  9 lat temu  »  

Katarzyna Mirczak | Otchłanie

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 28 581 wyświetleń od 19 września 2015
  • od: 25 września 2015, piątek
    do: 5 listopada 2015, czwartek

Po pracach wykorzystujących przepastne archiwa zakładów medycyny sądowej w Krakowie i Wrocławiu, Katarzyna Mirczak zagłębiła się w zakamarki instytucji specjalizujących się w badaniach nad zaburzeniami snu. W jej najnowszym projekcie, autorka „Znaków szczególnych" i „Narzędzi zbrodni" poddała się całonocnym badaniom polisomnograficznym, przeprowadzonym w Ośrodku Medycyny Snu Instytutu Psychiatrii i Neurologii w Warszawie. W wyniku analizy zarejestrowanych parametrów życiowych (EEG, EKG, EMG, EOG, ilości tlenu we krwi, ruchów oddechowych klatki piersiowej i in.) powstał szczegółowy dokument – profil snu artystki, który na wystawie podlega nowej, wizualnej i dźwiękowej interpretacji.

Punktem wyjścia do nowych prac Mirczak był wielokanałowy zapis medyczny faz REM (rapid eye movement), zwyczajowo kojarzonych z pojawianiem się marzeń sennych. Posłużył on do stworzenia, wspólnie z kompozytorem Rafałem Zapałą, przestrzennej instalacji dźwiękowej wypełniającej niemal całą przestrzeń galerii, a także nowych prac utrzymanych w atmosferze znanej z wcześniejszych realizacji artystki. Zafascynowana matematyczną strukturą świata Mirczak celowo kreuje poznawcze napięcie pomiędzy tym, co obiektywne i naukowe, a tym, co irracjonalne i osobiste. Łącząc naukę, nowe media i własne doświadczenie, poszukuje nowego porządku, czułości w chaosie.

Katarzyna Mirczak Urodzona w 1980 r. w Wałbrzychu, absolwentka Instytutu Archeologii Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. W swojej pracy wykorzystuje obiekty i obrazy odnalezione w archiwach trudno dostępnych instytucji naukowych i medycznych, eksplorując zagadnienia związane z przemocą i śmiercią, wprowadzając elementy obcego języka wizualnego w pole sztuki współczesnej – ukazując obiekty w sposób zimny i zdyscyplinowany, zawsze na białym, neutralnym tle, zacierając granicę pomiędzy klasyczną martwą naturą a dokumentami naukowymi, próbkami czy dowodami zbrodni. Jej prace były wystawiane na ważnych wystawach i targach w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, Kunsthalle w Bratysławie, Paris Photo, AIPAD Photography Show w Nowym Jorku, Fundacji Archeologia Fotografii w Warszawie i Photomonth w Krakowie.

zmodyfikowano  9 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ