koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  9 lat temu  »  

Spotkanie Filozoficzne z filmem "Syn Szawła" w Kinie Muranów, 20 stycznia, godz. 19:00

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 15 094 wyświetleń od 13 stycznia 2016
  • 20 stycznia 2016, środa
    » 19:00

Gutek Film i Uniwersytet Warszawski zapraszają 20 stycznia (środa) o godz. 19:00 na kolejne Spotkanie Filozoficzne w Kinie Muranów w Warszawie, w ramach którego zostanie pokazany film "Syn Szawła" w reż. Laszlo Nemesa. Po nim dyskusję z widzami poprowadzi dr Piotr Schollenberger, adiunkt w Zakładzie Estetyki Instytutu Filozofii Uniwersytetu Warszawskiego.

Bilety w cenie 20 zł.

Piotr Schollenberger – doktor, adiunkt w Zakładzie Estetyki, Instytut Filozofii Uniwersytetu Warszawskiego. Zajmuje się fenomenologią i tradycją estetyki fenomenologicznej, a także teorią sztuki. Publikował w „Sztuce i Filozofii”, „Kontekstach”, „Przeglądzie Filozoficznym”, „Art Inquiry. Recherches sur les arts”. Autor: „Granice poznania doświadczenia estetycznego” (Semper, Warszawa 2014), redaktor wraz z Iwoną Lorenc i Mateuszem Salwą: „Fenomen i przedstawienie. Francuska estetyka fenomenologiczna. Założenia/zastosowania/konteksty” (IFiS PAN, Warszawa 2012).

SPOTKANIA FILOZOFICZNE to cykl comiesięcznych spotkań, z których każde składa się z projekcji filmu z repertuaru Gutek Film oraz rozmowy z publicznością na temat bezpośrednio zainspirowany filmem.

OPIS FILMU

Rok 1944, niemiecki nazistowski obóz zagłady Auschwitz-Birkenau. 48 godzin z życia Szawła Ausländera, członka Sonderkommando – oddziału żydowskich więźniów zmuszonych asystować nazistom w wielkiej machinie Zagłady – na krótko przed wybuchem buntu. W rzeczywistości, której nie sposób pojąć, w sytuacji bez szans na przetrwanie, Szaweł próbuje ocalić w sobie to, co zostało z człowieka, którym kiedyś był.

Debiut 38-letniego László Nemesa – nagrodzony Grand Prix na tegorocznym festiwalu w Cannes – przełamuje dotychczasowe, typowe dla fabuł o Holokauście klisze narracyjne. Reżyser rezygnuje z epickiej skali, która tworzy iluzję, że jesteśmy w stanie pojąć skalę tej zbrodni. Film Nemesa cechuje maksymalny realizm i perspektywa jednostki patrzącej na fragmenty piekła.

„Syn Szawła” powstał z głębokiej potrzeby autentyczności, a drobiazgowa dokumentacja i produkcja zajęły twórcom pięć lat. Być może dlatego Claude Lanzmann, twórca legendarnego dokumentu „Shoah”, przeciwnik filmowych inscenizacji Zagłady, podszedł po seansie do Nemesa i podziękował mu za film.

„Syn Szawła” to perfekcyjny, porażający i trzymający w napięciu obraz, który przejdzie do historii kina.

autor:
zmodyfikowano  9 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ