koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  9 lat temu  »  

Magdalena Pela FIGURA / ZNAK / PŁASZCZYZNA

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 28 389 wyświetleń od 20 stycznia 2016
  • 28 lutego 2016, niedziela
    » 17:00
  • 3 lutego 2016, środa
    » 18:00

W cyklu obrazów „all-over” Magdalena Pela bada strukturę tłumu - nawarstwia figury ludzi/znaków. Celem artystki nie jest namalowanie konkretnej sylwetki ludzkiej lecz wtłoczenie jej w opresyjny tłum społeczeństwa nadmiaru. Maluje masą a nie pojedynczym znakiem. Figury multiplikuje, odbija, rysuje w nieskończoność. Wielokrotne powielenia powodują, że postaci ludzkie zacierają się, znikają w pozornie abstrakcyjnych płaszczyznach. Bywają rozmyte, rozczłonkowane, pogubione albo wyraźnie zaznaczone, nie pozostawiające odbiorcy cienia wątpliwości.

Punktem wyjścia dla artystki była, funkcjonująca w historii sztuki od czasów narodzin nurtu action painting, malarska zasada all-over. Pozbawiona „wymaganego” ładu, harmonii, punktu centralnego, podziału na plan pierwszy i drugi, pozwala na poszerzenie wypowiedzi autora - granice płócien zatarły się, a pojedyncze obrazy są tylko częścią większej, niezamkniętej całości.

Magdalena Pela posługuję się zasadą powtarzalności, kompozycyjnego chaosu, urywkowości, które towarzyszą nam w czasach zdynamizowanej, płynnej nowoczesności. Nadmiar bodźców, poczucie ulotności czasu bez punktów początku i końca sprawia, że w zapętlonym tłumie poszukujemy indywidualizacji i oryginalności. Usilnie próbujemy odnaleźć punkt centralny obrazu, gdzie wzrok w końcu odpocznie.

https://www.facebook.com/events/556202354537306/

zmodyfikowano  9 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ