koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
SPOTKANIA Z GWIAZDAMI: MAGDALENA KORDELSPOTKANIA Z GWIAZDAMI: FILIP ŁOBODZIŃSKIAVATAR Nowe szaty królaCO JEST GRANE - październik 2024 - nr 364Tłumacz w muzeumTP Repertuar 11.2024CO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365
zmodyfikowano  8 lat temu  »  

"Lament. Pamięci Tadeusza Różewicza" Polski Teatr Tańca

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 14 937 wyświetleń od 20 czerwca 2016
  • 27 czerwca 2016, poniedziałek
    » 19:00

„LAMENT. Pamięci Tadeusza Różewicza” (2015)

Choreografia i reżyseria: Ewa Wycichowska Reżyseria i główna rola aktorska: Janusz Stolarski Muzyka: Krzysztof Wiki-Nowikow Video: Daniel Stryjecki (w ramach stypendium MKiDN) Scenografia: Bohdan Cieślak Kostiumy: Anna Czyż i Adriana Cygankiewicz Tańczy i współtworzy zespół Polskiego Teatru Tańca

Prapremiera: 28-29 listopada 2015 – MTP w Poznaniu

„Lament” rozumiany jest tu wielorako. Jako zagadnienie wielopłaszczyznowe odnoszące się zarówno do kwestii osobistych, jak i rodzaju stanu psychicznego oraz emocjonalnego, który dotyka artystę w relacji z dziełem i jego oceną. Jest więc to także indywidualny dialog każdego z twórców spektaklu z różewiczowską „raną”. Twórców interesuje wniknięcie w transgresywny świat, jaki rodzi się między przestrzenią traumy a przestrzenią dzieła, które pełni terapeutyczny, a zarazem ekspiacyjny charakter. Istota intymności wyznania zawarta w utworach składających się na tom Różewicza, stała się dla twórców spektaklu inspiracją do działania, zmierzającego do podjęcia pracy nad wybranymi wątkami i motywami, które w sposób kreacyjny wpisuje dzieło w strukturę gatunkową teatru tańca. Równoważąc znaczenie słowa i ruchu, budując strukturę dramaturgiczną ze znaku semantycznego i znaku ciała, twórcy spektaklu, myślą o dychotomii świata i dychotomii sztuki. Układ formalny spektaklu obejmuje dwa wymiary czasowe, w których umieszczone są postaci i rozgrywają się relacje między nimi. Te przestrzenie równoległe budują świat poetycko-realistyczny, adekwatny do języka teatru, jakim operował w swojej twórczości Tadeusz Różewicz. Niezwykle istotna rola w spektaklu przypisana jest też warstwie plastycznej, muzycznej i multimediom, które nie pełnią funkcji ornamentacyjnej, lecz znaczeniową.

Projekt „Lament” został zakwalifikowany do udziału w Festiwalu strefa_kontaktu 2016 organizowanym przez Teatr Współczesny we Wrocławiu i współpracy koprodukcyjnej (Europejska Stolica Kultury 2016).

zmodyfikowano  8 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ