koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGCO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365
zmodyfikowano  8 lat temu

59. Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 20 400 wyświetleń od 31 sierpnia 2016
  • 23 września 2016, piątek
    » 19:30
  • 18 września 2016, niedziela
    » 19:30
  • 17 września 2016, sobota
    » 20:00
  • 20 września 2016, wtorek
    » 22:30
  • 19 września 2016, poniedziałek
    » 22:30
  • 16 września 2016, piątek
    » 22:30
  • 23 września 2016, piątek
    » 19:30
  • 20 września 2016, wtorek
    » 19:30
  • 19 września 2016, poniedziałek
    » 19:30
  • 21 września 2016, środa
    » 19:30

W oparach opery

Rytuał, misterium, opowieść, narracja, dźwięk w przestrzeni, przestrzeń dźwięku, obszar brzmienia, strefa multimediów, a może najprościej - scena? Tegoroczna Warszawska Jesień skieruje nasz wzrok, słuch i uwagę ku dosłownie i symbolicznie rozumianemu obszarowi „sceny” – za punkt wyjścia obrała „operę”. Ten „punkt wyjścia”, kojarzący się odbiorcy z pewną specyficzną przestrzenią teatralną i wieloaktowym dziełem, powiedzie nas przez meandry tradycji i współczesności ku całej obfitości form multimedialnych, parateatralnych i parascenicznych, począwszy od miniopery, poprzez teatr instrumentalny, monodramy obiektofonów aż po najbardziej skomplikowane i nowatorskie, zarówno w treści jak i w formie, dzieła multimedialne.

Juliana i bazar dźwięków

W muzyce Juliany Hodkinson stale obecne są elementy wizualne i teatralne. Ba, ale jakie: bez żenady wygrzebuje ci ona ze składowiska dźwiękowych odpadów a to brzęk wyrzuconych na złom sztućców, a to chrzęst tłuczonego szkła, a to szum starego koła od roweru… Wsadza to do utworów, miesza z nie powtórzę jakimi dźwiękami instrumentów, zaprawia elektroniką i pokazuje publicznie. I jeszcze oświetla! A muzycy, jak trzeba porządnie zagrać, to oczy w słup i nic. Dwóch talerzy perkusyjnych nie mogą ze sobą zderzyć! Powietrze pomiędzy talerzami im przeszkadza.

Program:

SCENATET
Juliana Hodkinson, Peter Barnow, projekcja dźwięku
Mikkel Jensen, reżyseria światła 
Juliana Hodkinson Angel View *

* pierwsze wykonanie w Polsce

www.warszawska-jesien.art.pl 

zmodyfikowano  8 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ