koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365Wrocławianka roku GalaARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAG
zmodyfikowano  8 lat temu

Festiwal Ciało/Umysł: Guilherme Botelho - SIDEWAYS RAIN

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 13 580 wyświetleń od 12 września 2016
  • 1 października 2016, sobota
    » 18:00
  • 30 września 2016, piątek
    » 21:00

Guilherme Botelho | Brazylia, Szwajcaria | 60 min 
SIDEWAYS RAIN
taniec, czysta choreografia

Hipnotyczny wyścig, który w przeciwieństwie do innych dzieł Botelho nie czerpie z codzienności, lecz wyłania się z abstrakcji. Ostentacja przechodzenia tancerzy przez scenę, bez ról i motywacji, wydobywa z nich magnetyczną siłę, staje się emblematem współdziałania kosmicznej energii i ludzkiego życia. Choreograficzny walec złożony z piętnastu ciał przetacza się nieustępliwie z lewej do prawej strony sceny. Rytmiczne gesty i minimalistyczne ruchy odzwierciedlają cykl rodzenia się i umierania, spojony w konsekwentną, precyzyjną kompozycję. Anonimowe postaci płyną przez scenę jak wektory czasu. Bezlitosność tego ruchu pochodzi z daleka, jest kontynuacją pierwotnego tempa, lotu komety, głębin morza, ruchu bakterii. Energia emanuje na tańczące ciała i publiczność. W wartkim przepływie figur trzeba znaleźć algorytm, poddać się jego opresyjnej łagodności. Człowiek według Botelho reprezentuje obecność starszą od niego samego. Jedno za drugim ciała przemierzają scenę w akcie powtórzenia, tworzą ślady nieuchronnie odnawianej obojętności. Tancerze próbują dotrzymać tempa samym sobie, w pościgu mijają się, ale nigdy nie spotykają. Poruszająca opowieść o pamięci: zarówno intymnej i indywidualnej pamięci ciała, jak i publicznej, wspólnej przestrzeni kultury. Arcydzieło Guilherme Botelho z 2010 r. zostanie zaadaptowane w Warszawie z udziałem polskich tancerzy.

UWAGA: spektakl zawiera sceny nagości

1.10 po spektaklu spotkanie z choreografem Guilherme Botelho

Inicjatorem projektu artystycznej wymiany pomiędzy szwajcarskim zespołem Alias a polskimi tancerzami jest Fundacja Ciało/Umysł i zespół Alias

Spektakl realizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Zamówienia choreograficzne 2016

Choreografia: Guilherme Botelho
Asystent choreografa: Amaury Réot
Muzyka: Murcof
Światło: Jean-Philippe Roy
Kierownictwo techniczne: Eloi Gianini Scenografia: Guilherme Botelho, Stefanie Liniger, Gilles Lambert
Kostiumy: Marion Schmid według projektu Julii Hansen
Performerzy: Amaury Réot, Adriano Coletta, Victoria Hoyland, Angela Rabaglio, Joanna Wachnienko, Izabela Zawadzka, Arkadia Ślósarska, Anna Piotrowska, Krzysztof Dziarmaga, Tomasz Słomka, Kamil Zdańskowski, Aleksander Staniszewski, Liwia Bargiel, Kamil Wawrzuta, Jasiek Grządziela, Natalia Dinges, Helena Ganjalyan
Producent: Sara Dominguez, Christophe Drag
Produkcja Sideways Rain: Alias
Koprodukcja Sideways Rain: La Bâtie -- Festiwal w Genewie, Théâtre du Crochetan, Théâtre Forum Meyrin
Produkcja w Polsce: Fundacja Ciało/Umysł
Kurator projektu: Edyta Kozak
Kierownik produkcji: Małgorzata Haduch
Koprodukcja w Polsce: Alias Cie | Kielecki Teatr Tańca

Polska premiera: 30.09.2016 | Festiwal Ciało/Umysł
Prezentacja: 14.10 | 19:30 | Kielecki Teatr Tańca, Kielce

Guilherme Botelho
Urodzony w São Paulo tancerz i choreograf. W tańcu zakochał się w wieku 14 lat po obejrzeniu Scen rodzinnych Oscara Aráiza. Pięć lat później dołączył do jego grupy Ballet du Grand Théâtre w Genewie. W 1994 r. założył własny zespół Alias, który w 2014 roku obchodził dwudziestą rocznicę działalności. Jego choreografia dotyka głównych aspektów kondycji ludzkiej, jak maski społeczne, manipulacja genetyczna czy podjęty w jego pierwszej pracy temat potrzeby miłości (En manque). W jego pracach powracają pojęcia przeznaczenia i losu, ale także chaosu, rozpadu i przypadkowości. Jego najnowsze spektakle, Antes i lyouhesheitweyouthey, podążają w kierunku wyznaczonym w Sideways rain: łączą abstrakcyjną dynamikę z powtórzeniem jako zasadą kompozycyjną. W ramach Alias powstało około dwudziestu choreografii, które w setkach odtworzeń pokazywane były na czterech kontynentach. Prace choreograficzne Botelho są również adaptowane przez ważne instytucje kultury, festiwale, teatry i zespoły baletowe.

zmodyfikowano  8 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ