koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  8 lat temu

Festiwal Ciało/Umysł: Csaba Molnar - THE OX (tytuł roboczy)

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 13 797 wyświetleń od 12 września 2016
  • 6 października 2016, czwartek
    » 20:00

Csaba Molnár| Węgry | 60 min 
THE OX (tytuł roboczy)
obrazy niczego

Ludzie zwykli uważać, że są najważniejszymi istotami na ziemi. Pod wpływem tego przeświadczenia nauczyli się nie dostrzegać, że ich ciała i umysły są kształtowane i kontrolowane przez innych. Od lat chowają się w cieniu idei, których nie są autorami. Stracili umiejętność i potrzebę słuchania. Czy w teatrze można powiedzieć więcej, niż udaje się w debacie publicznej? Ocalić wolność słowa i ekspresji, poszukać sposobów na wyrażenie własnych idei i własnych myśli? Żyjąc w informacyjnym szumie, coraz mniej jesteśmy ciekawi tego, co mówią inni. Jedyne, co wciąż potrafimy dzielić, to lęk. Lęk przed odrzuceniem i brakiem akceptacji. Prawdziwa natura człowieka jest stłumiona. Dzisiaj, być może bardziej niż kiedykolwiek, przestrzeń fikcji może posłużyć za wentyl, który pozwoli zbudować dystans wobec tego, co rzeczywiste. Pięć osób spotyka się w teatrze, aby odciąć się od hałasu i tłumu. Teatr staje się bunkrem, pokojową przetrzenią iluzji, w której można się schronić przed niebezpieczeństwem. W oparciu o własne fantazje grupa próbuje tworzyć rzeczywistość od nowa. Ciężko pracuje, aby nadać znaczenie otaczającej ją pustce. Jej członkowie szukają wzajemnej akceptacji. Używając najprostszych narzędzi: głosu, ciała i drobnych przedmiotów, starają się pozostać neutralni. Wszystko jednak ciąży ku temu, co zostawione na zewnątrz. Krajobraz, który tworzą, przypomina pozostałości po zamieszkach, ich gesty układają się w elementy fikcyjnego protestu. Przestrzeń teatru po raz kolejny, niczym oko cykonu rozkładającego się świata, ma szansę stać się ostatnim bastionem wolności. Czy się nim stanie?

Po spektaklu spotkanie z choreografem Csabą Molnár

Choreografia: Csaba Molnár
Tworcy-performerzy: Emese Cuhorka, Csaba Molnár, Viktor Szeri, Zsófai Vadas Tamara, Júlia Vavra
Światło: Kata Dézsi Dramaturg: Ármin Szabó-Székely
Kierownik produkcji: Anikó Rácz
Produkcja: SÍN Production
Partnerzy: Visegrad Fund, National Cultural Fund of Hungary, Węgierski Instytut Kultury - Instytut im. Balassiego, Ponec Theatre, Studio Alta, Trafo Budapest, Be Spectative, Open Latitudes3, Creative Europe Programme Prezentacja na Festiwalu C/U w ramach: Open Latitudes, przy wsparciu Programu Kultura Unii Europejskiej

Premiera: 19 września 2016, Ponec Theatre, Praga

Csaba Molnár
Tancerz i choreograf urodzony w 1986 r. Studiował w Akademii Tańca Współczesnego w Budapeszcie. Ukończył także dwuletni program w renomowanej szkole tańca P.A.R.T.S. w Brukseli. Zaraz potem rozpoczął pracę we włoskiej grupie tanecznej Compagnia Virgilio Sieni, a w 2010 r. został członkiem węgierskiej grupy Hodworks. Zacął pracować jako współtwórca w pięcioosobowym kolektywie artystycznym Bloom! (City, Tame Game, The End is Near), wkrótce również z formacją Dányi-Molnár-Vadas (Skin Me). Jako niezależny choreograf pracował z Trafó, Departs i SÍN (KITTY2012, Decameron). Ze studentami Akademii Tańca Współczesnego w Budapeszcie stworzył spektakl EN-KNAP Group (68). Zdobywca nagrody Rudolfa Labana za najlepszy taniec i choreografię w spektaklach powstałych w ramach Bloom!: City (2011), Hodworks: Basse Danse (2012), Skin Me (2014), Hodworks: Dawn (2014). W ramach Festiwalu Ciało/Umysł pokazano dotychczas dwie jego prace: nagradzane City -- Bloom! (2011) i Decameron (2015). (2014). W ramach Festiwalu Ciało/Umysł pokazano dotychczas dwie jego prace: nagradzane City -- Bloom! (2011) i Decameron (2015).

zmodyfikowano  8 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ