koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - październik 2024 - nr 364CO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365AVATAR Nowe szaty królaSPOTKANIA Z GWIAZDAMI: MAGDALENA KORDELTłumacz w muzeumTP Repertuar 11.2024SPOTKANIA Z GWIAZDAMI: FILIP ŁOBODZIŃSKI
zmodyfikowano  8 lat temu  »  

Widok na widownię - spotkanie inspiracyjno-integracyjne z zakresu rozwoju widowni.

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 14 098 wyświetleń od 1 grudnia 2016
  • 10 grudnia 2016, sobota
    » 16:00

wstęp wolny

„Jak planować i tworzyć instytucję bliską widowni – case study wraz z oprowadzaniem”.

Pomysłodawczyni i opiekunka cyklu: Joanna Tabaka, Widok na Widownię // Audience on Sight.

Zaproszony gość: Zbigniew Darda, dyrektor Domu Kultury Kadr.

Cykl spotkań realizowany dzięki stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

W czasie wielu przebytych spotkań, rozmów i warsztatów często pojawia się kwestia tego, czy istniejące już instytucje kultury są w stanie działać wg założeń teorii audience development czy dużo łatwiej mają te nowo powstające? Czy może pojawiający się opór przed zmianą na miejsce bliższe publiczności wynika z oporu całego systemu? Czy może z braku odgórnych wytycznych, czy narzędzi i grantów, które ułatwiłyby proces zmiany? Po 3 miesiącach nasz cykl dobiega końca. Chcemy, aby podsumowanie było wyjątkiem od reguły. Tym razem skupimy się na jednej osobie i jednej przestrzeni. Doświadczymy dosłownie instytucji „przed” i „po” zmianie, gdyż w nowym roku Dom Kultury „KADR” zyskuje przepiękny, ogromny i nowy budynek, wraz z nową stroną www i identyfikacją graficzną. W czasie spotkania zastanowimy się jak wygląda proces tworzenia, bądź odświeżania instytucji kultury na bliską publiczności. Jakie elementy trzeba wziąć pod uwagę? Co sprawia największą trudność? A z czego nie jesteśmy w stanie zmienić?

Zbigniew Darda Animator kultury i społeczności lokalnych, pedagog, choreograf. Absolwent studiów podyplomowych w zakresie marketingu kultury na Uniwersytecie Warszawskim. Dyrektor Domu Kultury „Kadr” w Dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy od 2013 r. Laureat pierwszej nagrody Konkursu m.st. Warszawy na najlepszy projekt z zakresu edukacji kulturalnej „Usłysz nas”, zrealizowany w Domu Kultury „Zacisze” na Targówku, gdzie pracował, jako eurokoordynator i odpowiadał za współpracę z organizacjami pozarządowymi, instytucjami kultury, szkołami, grupami nieformalnymi. W latach 2011 – 2013 pełnił funkcję koordynatora edukacji kulturalnej Dzielnicy Targówek. Obecnie członek rady programowej Warszawskiego Programu Edukacji Kulturalnej. Brał czynny udział w przygotowaniu oraz konsultowaniu Programu Rozwoju Kultury dla Dzielnicy Targówek w ramach Programu Rozwoju Kultury m.st. Warszawy do roku 2020. Pierwsze doświadczenia z zakresu animacji kulturalnej zdobywał w Regionalnym Ośrodku Kultury „Mazury Garbate” w Olecku. Od kilku lat prowadzi szkolenia, głównie warsztatowe kształcące animatorów kultury i liderów społeczności lokalnych, w dużej mierze bazując na materiałach autorskich. Ma wieloletnie doświadczenie w przygotowywaniu i realizacji projektów społeczno – kulturalnych międzynarodowych i krajowych realizowanych przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Za zasługi w działalności na rzecz społeczności lokalnych odznaczony Srebrnym Krzyżem Zasługi przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Bronisława Komorowskiego. Koordynator Forum Kultury Mazowsze - regionalnego zrzeszenia osób zajmujących się animacją. Z zawodu tancerz, prowadzi zajęcia taneczne dla dzieci, młodzieży i seniorów. Szkolenia w zakresie tańców integracyjnych realizuje według własnego programu. Pomysłodawca i założyciel grupy tanecznej „Sztajerek z Targówka” kultywującej folklor warszawski. Ma wiele pasji, które zbliżają go do ludzi. Jedną z nich jest uchwycenie w kadrze fotografii emocji, nastroju chwili. Autor wystaw „Dotyk emocji”, „Smak Odessy”, „Kwiat – dotyk fotografii”.

O CYKLU: W ramach 10, cotygodniowych spotkań omówiliśmy razem z praktykami z danego zakresu aspekty związane z funkcjonowaniem widzów na terenie różnych typów publicznych instytucji kultury (teatrów, muzeów, bibliotek, kin i domów kultury) w zakresie teorii zarządzania bazującego na idei Audience Development (rozwoju publiczności). Zdefiniowaliśmy i przedstawiliśmy zjawisko Audience Development. Wybieraliśmy i przedstawiliśmy dobre praktyki. Zastanowiliśmy się nad problemami i barierami wprowadzania praktyk przyjaznych widzowi. Opowiedzieliśmy o specyfice pracy z publicznością szczególnej uwagi: osobami z niepełnosprawnościami, rodzicami z dziećmi, seniorami. Sprawdzaliśmy czy instytucje kultury są gotowe na przyjęcie turysty polskiego i zagranicznego. Chcieliśmy zainspirować wymianę myśli i doświadczeń, a także integrację środowiska pracowników instytucji kultury nie tylko na poziomie menadżerskim, lecz także osób piastujących stanowiska niższego szczebla: m.in. edukatorów, PRowców, pracowników informacji, kuratorów, koordynatorów. Chcieliśmy pokazać, że w kulturze nie ma konkurencji, jest wspólne inspirowanie, edukowanie i rozwijanie umiejętności, pasji i wiedzy obecnej/potencjalnej publiczności. Proponowany cykl ma dać przestrzeń do otwartej debaty, która nie tylko ma pomóc uzyskać podstawową wiedzę, ale wspólnie wypracować przykładowy sposób wprowadzania zmiany oraz ścieżki działania, które nie wypalają i nie obciążają inspiratorów tychże zmian. Zorganizowanie odpowiednio merytorycznie wybranych tematów razem z ekspertami i odbiorcami (widzami) dla pracowników instytucji pozwoli zainspirować, zmotywować i przekonać do zmiany myślenia na bliższe publiczności. W efekcie może przyspieszyć zmiany w podejściu do tworzenia oferty, programowania i dostępności wydarzeń, ale i samego ośrodka kultury. Tylko po przez dostęp do wiedzy i wymianę doświadczeń, ale i poczucie wspólnoty jesteśmy w stanie zmienić obraz polskich instytucji na otwarte i przyjazne centra kultury, gdzie widz czuje się bezpieczny, wysłuchany i ważny.

Pomysłodawczyni i opiekunka cyklu: Joanna Tabaka Trenerka, specjalista ds. promocji oraz budowania strategii rozwoju publiczności w sektorze kultury. Studiowała Psychologię na Uniwersytecie Warszawskim oraz Umeå Universitet w Szwecji. Od ponad 7 lat związana z warszawskimi instytucjami i projektami kulturalnymi: m.in. Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Szwajcarska Fundacja dla Kultury Pro Helvetia, TR Warszawa, Teatr Żydowski, Zielony Jazdów. Jest certyfikowanym koordynatorem wolontariatu kulturalnego. Prowadzi cykl spotkań dla dojrzałego widza w CSW Zamek Ujazdowski. Zakochana w warszawskim Żoliborzu angażowała się w promocję i budowanie strategii komunikacji lokalnych wydarzeń i miejsc takich, jak.: Imieniny Joli Bord, Urodziny Placu Wilsona, Kawiarnia Fawory. Realizowała szkolenia z zakresu promocji kultury i audience development m.in. dla uczestników Kongresu Menadżerów Kultury, Narodowego Centrum Kultury, Fundacji Ari Ari, Fundacji Obserwatorium, Mazowieckiego Instytutu Kultury, Fundacji „Dom Kultury”, inicjatywy „Kino Za Rogiem” i in. Poprzez nabyte doświadczenie umiejętnie łączy świat biznesu i kultury. Prowadzi autorski blog pt. „Widok na Widownię”.

ZAPRASZAMY i dziękujemy za zainteresowanie!

Cykl spotkań realizowany dzięki stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

autor:
zmodyfikowano  8 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ