Pokaz ostatniej części tryptyku MATKA COURAGE pt. HYMN DO MIŁOŚCI
- 30 grudnia 2016, piątek» 19:00
HYMN DO MIŁOŚCI na orkiestrę, chór pluszaków i innych to spektakl o Europie, która zwiera szyki. Kolejne narody podnoszą okrzyk: Oddajcie nam nasz kraj! A Polacy gorliwie stają w tym chórze. To też spektakl o tym, że każdy naród lubi zapominać. A ludzie-bomby są już tak wkurzeni, że wybuchają. I w ten sposób wszystko się powtarza. A orkiestra gra. Więc specjalnie dla nas chór zaśpiewa Piosenkę o Zapominalskim Narodzie:
PRAWDA jest taka, że ten NARÓD pozwolił na to by to się stało. Żeby umarły te Niektóre, te Wybrane dzieci, choć przecież to nie były jego dzieci, dzieci tego narodu. Ok. Więc w porządku. I w ogóle to nie był TEN kraj tylko TAMTEN: (wysoko i nisko) NIEMCY. I o tym nic nie wiemy. TEGO NIE WIDZIELIŚMY. Pewne fakty zostały dopasowane do potrzeb fabuły. I ponieważ NA WŁASNOŚĆ mamy od niedawna ten kraj i ten naród, więc walczymy, walczymy żeby to był NASZ kraj, nasza POLSKA, wyłącznie NASZA, NASZA WŁASNA.
Więc teraz też nie możemy sobie pozwolić przyjąć tych Uciekających. Ach, nie możemy sobie pozwolić. Mamy dużo miejsca, ale nie wystarczająco dużo. Nic już nie wciśniemy. Kochajmy ich na ich własnej ziemi i w ogóle niech najpierw pomogą ci, co zawinili. A w dodatku wszyscy dostaliby nasze promocje na smartfony i wszystkie przeceny na wyprzedażach.
A My Polacy tak mamy…
GOŚĆ W DOM - BÓG W DOM
… lubimy niskie ceny!
W HYMNIE DO MIŁOŚCI komponuję potworny „Śpiewnik narodowy”, żeby pokazać jaką fantazją na temat rzeczywistości może być pieśń, ale też, by przypomnieć, że pieśń – marsz – może prowadzić do mordu. Jak dziś brzmi hymn narodów Europy? Jak brzmi hymn Polski? Wierzę, że CHÓR jako figura zbiorowości potrafi pokazać, jak działają nieświadome mechanizmy zbiorowe. Jego pieśń ujawnia grozę wspólnoty spojonej miłością do ojczyzny zamieszkiwanej wyłącznie przez Swoich. Ojczyzny-rodziny, której trzeba zapewnić bezpieczeństwo i czystość, to znaczy pozbyć się wszystkich obcych ciał – innych ras, innych wyznań, innych orientacji. Taka miłość jest perwersyjną realizacją przykazania „Kochaj bliźniego swego, jak siebie samego”! To ona powołuje do działania Czyścicieli/Zbawicieli, którzy walczą o to, byśmy bez przeszkód mogli kochać naszych takich–jak–my braci. „Musicie mnie czcić za moje siedemdziesiąt siedem ofiar – domaga się od nas Andreas Breivik – Akcje takie, jak moja, ratują setki tysięcy istnień, które inaczej przepadłyby w czasie nadchodzących wojen domowych. Robię porządek ze światem. Przychodzę, żeby leczyć”. Breivik z uśmiechem powtarza, że jest całkowicie zdrowy, o czym świadczy cała historia naszej cywilizacji. Czy mamy siłę, by przeciwstawić się tej logice?
Marta Górnicka
W chórze zaśpiewają: aktorzy i aktorki Teatru Polskiego w Poznaniu, aktorzy i aktorki Chóru Kobiet, amatorzy, dzieci, dorośli z zespołem downa, seniorzy. koncept, reżyseria, tekst libretta: Marta Górnicka dramaturgia: Agata Adamiecka choreografia: Anna Godowska scenografia: Robert Rumas muzyka: Teoniki Rożynek kostiumy: Anna Maria Karczmarska reżyseria świateł: Artur Sienicki produkcja: Izabela Dobrowolska, Agnieszka Różyńska asystent reżyserki: Arnold Prządka asystentka choregrafki: Anna Krysiak asystentka muzyczna: Joanna Piech – Sławecka
obsada: Sylwia Achu Pamela Adamik Anna Andrzejewska Maria Chleboś Konrad Cichoń Piotr Dąbrowski Tymon Dąbrowski Maciej Dużyński Anna Gierczyńska Paula Głowacka Maria Haile Wojciech Jaworski Borys Jaźnicki Katarzyna Jaźnicka Ewa Konstanciak Irena Lipczyńska Kamila Michalska Izabela Ostolska Filip P. Rutkowski Michał Sierosławski Ewa Sołtysiak Ewa Szumska Krystyna Lama Szydłowska Kornelia Trawkowska Anastazja Żak
Koproducenci: Fundacja Chór Kobiet, Teatr Polski w Poznaniu, Ringlokschuppen Ruhr, Maxim Gorki Theater
Partnerzy: Goethe-Institut, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski
Projekt współfinansuje Urząd m.st. Warszawy
Data: 30 grudnia, godz. 19:00
Miejsce: CSW Zamek Ujazdowski, sala im. W. Krukowskiego
Wstęp na zaproszenia
O przebiśniegu co spał w kominie
17 marca 2019 - 12:30
ARSUS
TRAKTORZYSTÓW 14 Warszawa
12 731teatr
Teatralny Poranek Bajkowy: "Roszpunka"
17 marca 2019 - 11:30
Bemowskie Centrum Kultury
Górczewska 201 Warszawa
12 833teatr
WOLN-OŚĆ'90 - Zespół Teatru 13
17 marca 2019 - 18:00jest więcej terminów
Białołęcki Ośrodek Kultury - Głębocka 66
ul. Głębocka 66 Warszawajest więcej miejsc
30 377teatr
Róbmy swoje
17 marca 2019 - 19:30jest więcej terminów
Teatr Ateneum
nie podano Warszawa
112 361teatr
Piłeś – Napisz, czyli rozmowy, które nie skończą się dobrze
16 marca 2019 - 23:45
Klub Komediowy
nie podano Warszawa
11 539teatr
Hotel asteroid. Space opera w trzech scenach | pożegnanie tytułu
16 marca 2019 - 21:15
Klub Komediowy
nie podano Warszawa
11 470teatr
Boysband improwizowany
16 marca 2019 - 19:00
Klub Komediowy
nie podano Warszawa
11 384teatr
Warsztaty reżyserii światła
16 marca 2019 - 12:00
Bielański Ośrodek Kultury Filia Estrady 112
Estrady 112 Warszawa
12 961teatr
WINNY
16 marca 2019 - 17:00jest więcej terminów
Teatr Polonia
ul. Marszałkowska 56 00-545 Warszawa Warszawa
11 676teatr
CZESŁAW - SPOWIEDŹ EMIGRANTA
16 marca 2019 - 19:30jest więcej terminów
Och-Teatr
ul. Grójecka 65 05-077 Warszawa Warszawa
11 810teatr
Nie wstaniesz od stołu, póki nie zjesz - Impro wojna domowa
15 marca 2019 - 19:00
Klub Komediowy
nie podano Warszawa
11 692teatr
Dzień św. Patryka: Pijane impro
15 marca 2019 - 23:15
Klub Komediowy
nie podano Warszawa
11 477teatr
Klancyk gra Tymczasem gdzieś indziej feat. Paweł Szamburski
15 marca 2019 - 21:00
Klub Komediowy
nie podano Warszawa
11 449teatr
Zaklinacz Kobiet
15 marca 2019 - 18:00
Golden Floor
Al. Jerozolimskie 123a, Warszawa
124 469teatr
Instrukcja Obsługi Faceta
15 marca 2019 - 20:30
Golden Floor
Al. Jerozolimskie 123a, Warszawa
123 816teatr
KTO SIĘ BOI VIRGINII WOOLF?
15 marca 2019 - 19:30jest więcej terminów
Teatr Polonia
ul. Marszałkowska 56 00-545 Warszawa Warszawa
11 659teatr
Biblia w skróconej wersji // Teatr Scena Współczesna
15 marca 2019 - 19:00jest więcej terminów
SCENA Teatru Scena Współczesna
ul. Marii Konopnickiej 6 Warszawa
11 735teatr