koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAG
zmodyfikowano  8 lat temu

Koncert symfoniczny

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 26 704 wyświetleń od 29 grudnia 2016

KONCERT SYMFONICZNY

Sobota, 14 stycznia 2017, godz. 19.00
*Studio Koncertowe Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego, Warszawa
*

W wywiadzie z Jerzym Maksymiukiem (portal „Meakultura", Magdalena Nowicka) padło pytanie: „Oprócz dyrygowania zajmuje się Pan także komponowaniem. Jako kompozytor, a jednocześnie dyrygent orkiestry, może Pan prowadzić wykonania własnych utworów. Czy jest to łatwe zadanie? -- Nie, bo ma się większą tremę niż przy dyrygowaniu cudzych utworów. Tak, bo kto lepiej może znać zamysł utworu niż kompozytor", odpowiedział jeden z najznakomitszych dyrygentów swojego pokolenia. Publiczność koncertu 14 stycznia będzie miała -- nieczęstą przecież -- okazję podziwiania interpretacji możliwie najbardziej adekwatnej, gdyż sam charyzmatyczny Mistrz poprowadzi wykonanie swego utworu Vers per archi (2014). A przecież to nie jedyny powód by wysłuchać tego atrakcyjnego koncertu!

Zabrzmi też podczas niego arcyromantyczny Koncert wiolonczelowy a-moll Roberta Schumanna -- późne, profetyczne dzieło z roku 1850 nie zostało wykonane za życia swego twórcy, a po premierze (1860) budziło kontrowersje ekstrawagancką formą i niezwykłą ekspresją. Nie zaspokajało też ambicji wirtuozów jako utwór nie akcentujący samego tylko popisu (choć zarazem technicznie niełatwy). Sam autor zamierzał zdystansować się od tradycyjnej formy klasycyzującego koncertu nadając dziełu w oryginale tytuł Konzertstück. Doceniono je właściwie dopiero współcześnie, choć i dziś ustępuje popularnością innym koncertom na ten instrument. Tym bardziej warto posłuchać interpretacji Bartosza Koziaka należącego do wiodących wiolonczelistów polskich, laureata licznych nagród (jest m.in. zwycięzcą 3. Międzynarodowego Konkursu Wiolonczelowego im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie, laureatem oraz zdobywcą nagrody specjalnej na konkursie Praskiej Wiosny oraz zwycięzcą 11. Międzynarodowego Konkursu Współczesnej Muzyki Kameralnej w Krakowie).

I Symfonia Dymitra Szostakowicza prawykonana w 1926 roku to dzieło twórcy zaledwie dziewiętnastoletniego; była jego pracą dyplomową wieńczącą kompozytorskie studia w petersburskim konserwatorium. Od razu wzbudziła zachwyt ujawniając skalę geniuszu młodego kompozytora -- w pełni już ukazuje oryginalność jego talentu i zawiera czytelne zapowiedzi charakterystycznego stylu (np. łączenia dramatyzmu i podniosłego patosu z elementami ironii i groteski) kompozytora należącego do największych symfoników XX wieku.

Wykonawcy:
Bartosz Koziak -- wiolonczela
Polska Orkiestra Sinfonia Iuventus
Jerzy Maksymiuk -- dyrygent

W programie:
Jerzy Maksymiuk --Vers per archi
Robert Schumann -- Koncert wiolonczelowy a-moll, op. 129
Dymitr Szostakowicz -- I Symfonia f-moll, op. 10

CENY BILETÓW:

Wszystkie sektory:
Normalny - 35 zł

Bilety ulgowe dla:

1. uczniów, studentów do ukończenia 26 roku życia, emerytów i rencistów oraz osób po 70 roku życia -- 30 zł;

2. szkół, uczelni wyższych, ośrodków wychowawczych, domów opieki społecznej, stowarzyszeń osób niepełnosprawnych, stowarzyszeń emerytów i rencistów przy zakupie biletów grupowych powyżej 15 osób -- 25 zł;

3. uczniów szkół muzycznych i baletowych oraz studentów uczelni muzycznych i muzykologii -- 20 zł.

zmodyfikowano  8 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ