koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  8 lat temu

Arcydzieła na fortepian

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 15 401 wyświetleń od 19 stycznia 2017
  • 2 lutego 2017, czwartek
    » 19:00

#

Ludwig van Beethoven
Sonata c-moll „Patetyczna" op. 13
Grave - Allegro di molto e con brio
Adagio cantabile
Rondo. Allegro

Sonata cis-moll „Księżycowa" op. 27 nr 2
Adagio sostenuto
Allegretto
Presto agitato

KONCERT

Konrad Skolarski - fortepian

WYKŁAD

*Dr hab. Szymon PACZKOWSKI *-- Instytut Muzykologii, Uniwersytet Warszawski
"Zaangażowane i subiektywne" - o sonatach _Patetycznej _i _Księżycowej _Beethovena

Po koncercie dyskusja z udziałem publiczności.

Konrad SKOLARSKI, dok­tor sztuki muzycz­nej, adiunkt Kate­dry For­te­pianu Uni­wer­sy­tetu Muzycz­nego Fry­de­ryka Cho­pina w Warszawie.

W wieku 9 lat wykonał Koncert f-moll J.S. Bacha z orkiestrą Concerto Avenna. Potem wielokrotnie występował jako młody wirtuoz w Filharmonii Narodowej podczas niedzielnych koncertów dla młodzieży.

W wieku 13 lat został laureatem Konkursu Młodych Pianistów im. Prof. Ludwika Stefańskiego. Został wówczas dostrzeżony przez prof. Halinę Czerny-Stefańską, która przyznała mu drugą nagrodę. W latach 1995-1998 uczył się pod kierunkiem Janusza Olejniczaka. W 1997 roku brał udział w Międzynarodowym Kursie Mistrzowskim pod hasłem Pianiści jutra w Hamamatsu (Japonia) organizowanym przez Japan Music Foundation i Hiroko Nakamurę. Został zaproszony na ten kurs jako jedyny pianista z Europy. Był jednocześnie jego najmłodszym uczestnikiem, spośród 25 pianistów zaproszonych z całego świata. Swoje umiejętności pogłębiał na lekcjach prywatnych oraz mistrzowskich u takich sław jak: Alexander Jenner, Sergio Perticarolli, Hiroko Nakamura, Oxana Yablonskaya (Julliard School of Music) oraz Vladimir Krainev.

W latach 1998-2005 uczył się pod kierunkiem rosyjskiej pianistki, prof. Olgi Rusiny. W 2001 roku zajął pierwsze miejsce na III Międzynarodowym Konkursie im. Piotra Czajkowskiego w Hiszpanii (Huesca). Za to osiągnięcie otrzymał stypendium Ministra Kultury. W latach 2002-2005 studiował we wrocławskiej Akademii Muzycznej w klasie prof. Olgi Rusiny, następnie odbył roczne studia w klasie światowej sławy pianisty i pedagoga, prof. Pavla Gililova. W 2002 roku, nagrał swoją debiutancką płytę zawierającą utwory Fryderyka Chopina, Franciszka Liszta, Sergiusza Rachmaninova oraz Sergiusza Prokofieva. Album ten został wydany przez firmę Universal w 2005 roku i natychmiast zyskał bardzo pozytywne opinie w prasie oraz radiu.

W 2007 roku Konrad Skolarski ukończył studia w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Alicji Palety-Bugaj, zaś w latach 2007-2010 był studentem w mistrzowskiej klasie wspomnianego prof. Pavla Gililova (studia podyplomowe,,Konzertexamen") z którym nadal współpracuje.

Pracując pod kierunkiem wielu rosyjskich pianistów-pedagogów Konrad Skolarski miał możliwość zetknięcia się z dwoma ośrodkami słynnej rosyjskiej szkoły pianistycznej -- szkołą „leningradzką" i „moskiewską".

W 2009 roku Konrad Skolarski był uczestnikiem konkursu w Leeds, został też zaproszony na najbardziej prestiżowy festiwal pianistyczny Klavierfestival Ruhr. Koncert artysty w WDR w Kolonii (2010) był nagrywany i transmitowany na żywo. Artysta koncertował w Niemczech, Czechach, Hiszpanii, Serbii, Belgii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, Japonii.

Od 2010 roku Konrad Skolarski jest uczniem prof. Petera Feuchtwangera (Londyn).

W 2010 roku uzyskał tytuł doktora, zaś od roku 2011 współpracuje z Uniwersytetem Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie (klasa prof. Alicji Palety-Bugaj).

Konrad Skolarski podpisał kontrakt płytowy z firmą DUX. W roku 2012 firma ta wydała dwa albumy zawierające utwory S. Rachmaninova, A. Skriabina, S. Prokofieva, oraz miniatury fortepianowe (Bach-Siloti, Brahms, Chopin, Grieg, Medtner, Czajkowski, Czajkowski-Pabst, Rachmaninov, Skriabin, Saint-Saëns/Godowsky).

Artysta interesuje się malarstwem, poezją, psychologią, filozofią -- ze szczególnym uwzględnieniem filozofii idealistycznej oraz Dalekiego Wschodu.

Dr hab. Szymon PACZKOWSKI studiował muzykologię na Uniwersytecie Warszawskim w latach 1981--1986. Studia ukończył w roku 1986, uzyskując tytuł magistra na podstawie pracy magisterskiej Środki dramaturgii muzycznej w „Parsifalu" Ryszarda Wagnera (pod kierunkiem prof. dr hab. Zofii Helman).

W Instytucie Muzykologii UW zatrudniony jest nieprzerwanie od 15 lutego 1987. 24 kwietnia 1996 uzyskał stopień doktora nauk humanistycznych w zakresie muzykologii na podstawie rozprawy _Nauka o afektach w myśli muzycznej I połowy XVII wieku _(promotor: prof. dr hab. Irena Poniatowska, recenzenci: prof. dr hab. Mirosław Perz i prof. dr hab. Zygmunt Szweykowski). 22 lutego 2012 uzyskał stopień doktora habilitowanego.

Organizator: Mazowiecki Instytut Kultury

Koordynator: Dorota Chotyńska, d.chotynska@mik.waw.pl, tel. 22 58 64 226.

zmodyfikowano  8 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ