koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359TpL repertuar
zmodyfikowano  7 lat temu

Szymon Godziemba-Trytek.Koncert Kompozytora-Rezydenta

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 10 785 wyświetleń od 22 marca 2017

Organizatorzy: Fundacji Rozwoju Sztuki Sonoris  i Program 2 Polskiego Radia

Wykonawcy:
Jan Jakub Monowid – kontratenor
Piotr Kwinta – baryton
Zespół instrumentalny:
Tomasz Bińkowski, Paweł Piętka, Monika Całus, Krzysztof Danielak, Joanna Wydmuch, Oleksji Prun – waltornie
Sebastian Wypych, Radosław Nur, Paweł Pańta, Anna Bator – kontrabasy 
Leszek Lorent, Tamara Kurkiewicz - perkusja
Chór Polskiego Radia
Szymon Wyrzykowski – dyrygent

Program: Szymon GODZIEMBA-TRYTEK [*1988] - Crux Christi salva nos – prawykonanie

Wykonanie i prawykonanie utworu Szymona Godziemby-Trytka odbywa się i jest współfinansowane w ramach Programu Instytutu Muzyki i Tańca „Kompozytor – Rezydent”

Szymon Godziemba – Trytek (1988) jest kompozytorem-rezydentem Chóru Polskiego Radia w sezonie 2016/2017.
W 2013 roku ukończył studia kompozytorskie II stopnia w klasie Mariana Borkowskiego oraz studia w specjalności teoria muzyki w Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy. W latach 2008-2010 studiował kompozycję u Marka Jasińskiego. Od 2013 roku jest wykładowcą Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Jest również laureatem nagród i wyróżnień w ogólnopolskich oraz międzynarodowych konkursach kompozytorskich, a jego utwory znalazły się w repertuarach wielu festiwali i koncertów w Polsce oraz zagranicą.
Jak zdradza kompozytor: „Podstawowymi elementami ukształtowania utworu będą: przestrzenne lokowanie aparatu wykonawczego (zmienne w trakcie jego trwania) oraz operowanie brzmieniem wykorzystującym pogłos”. Artysta zamierza też „uwikłać widza w przestrzeń muzyczną, która będzie go otaczać i dostarczać bodźce dźwiękowe z różnych stron sali koncertowej”. W warstwie słownej kompozycja wykorzystywać będzie łaciński tekst modlitwy będący rozszerzeniem liter +Z+DIA+BIZSAB+Z+HGF+BFRS zawartych w karawace (krzyż pochodzący z XVI-XVII wieku).

zmodyfikowano  7 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ