koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  8 lat temu

JUWENALIA UW

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 13 940 wyświetleń od 28 marca 2017

Warszawa » Krakowskie Przedmieście 26/28 » NA MAPIE

  • 13 maja 2017, sobota
    » 18:00

Pidżama Porno, Luxtorpeda, Lao Che, Maleo Reggae Rockers - JUWENALIA UW 2017

13.05.2017, Duży Dziedziniec UW, ul. Krakowskie Przedmieście 26, Warszawa

17.00 -wejście

Do godziny 18: 30 studenci UW WSTĘP WOLNY!
Osoby niepełnoletnie muszą być pod opieką rodzica lub pełnoletniego opiekuna.

BILETY:
Przedsprzedaż:

25,00 zł studenci             
35,00 zł  pozostali

W dniu:             
45,00 zł  studenci            
55,00 zł pozostali

Juwenalia to największa studencka impreza na każdej uczelni w Polsce. A juwenalia warszawskie na UW to dwa razy więcej zabawy i pozytywnych emocji niż gdziekolwiek indziej. Jest to impreza nie do przeoczenia dla studentów wiekiem i duchem, obowiązkowa dla miłośników świetnej muzyki. Na jednej scenie wystąpią sztandarowe zespoły współczesnej sceny w Polsce:

Pidżama Porno powstała w grudniu 1987 roku z inicjatywy Krzysztofa Grabowskiego i Andrzeja Kozakiewicza, ówczesnych studentów poznańskiego uniwersytetu. W 1989 roku nagrali swój pierwszy materiał, zatytułowany „Ulice jak stygmaty”. Równocześnie zadebiutowali na Dużej Scenie Festiwalu w Jarocinie, Festiwalu w Sopocie i jako pierwsza polska kapela undergroundowa zagrali w Pradze. W 1990 roku Pidżama Porno nagrała w Szczecinie drugą płytę „Futurista”. Album „Futurista” oficjalną premierę miał dopiero w 1996 roku.
W 1990 roku Pidżama Porno ponownie zagrała na jarocińskim festiwalu, odbyła koncertową trasę po Czechosłowacji, po czym rozpadła się. W styczniu 1995 roku grupa reaktywowała się. Wtedy też ukazał się kasetowy maxisingiel „Zamiast burzy”, który przyniósł Pidżamie wielką popularność i nowe pokolenie fanów. W 1996 roku zespół podpisał kontrakt z firmą S.P. Records. Pierwszym efektem tej współpracy był trzeci album Pidżamy „Złodzieje Zapalniczek” (luty 1997). Po 10 latach od premiery, Złodzieje zapalniczek” zostali ponownie nagrani i wydani przez SP Records. 15 czerwca 1998 roku ukazała się kolejna płyta grupy, zatytułowana „Styropian”, promowana kolejno utworami „Do Nieba Wzięci” ( clip w reżyserii Małgorzaty i Piotra Maciejewskich) i „Gdy zostajesz u mnie na noc”. Teledysk towarzyszący drugiemu singlowi otrzymał nominację na Yach Film Festival`99 w kategorii „Najlepszy scenariusz” (Andrzej Kozakiewicz, Krzysztof Grabowski, Małgorzata Maciejewska, Piotr Maciejewski). 7 czerwca 1999 roku ukazała się płyta p.t. „Ulice ja stygmaty – absolutne rarytasy”. To album, na którym znalazły się najstarsze kawałki Pidżamy, grane przez zespół jeszcze w latach 80tych. W sierpniu 1999 roku Pidżama Porno po raz pierwszy zagrała na Festiwalu Woodstock w Żarach. Zespołu nie chciało wypuścić ze sceny ponad 200 tysięcy ludzi!!! 23 kwietnia 2001 roku ukazała si płyta „Marchef w butonierce”. Nad tym albumem Pidżama pracowała dwa lata. Długo, ale opłaciło się czekać ponieważ album okazał się najlepszą płytą Pidżamy Porno. Pierwszym singlem promującym album była piosenka „Twoja generacja”. Utwór zagościł na listach przebojów prawie we wszystkich rozgłośniach radiowych. Przez długi czas był na pierwszym miejscu Listy tygodnia w Radiostacji, jak również znalazł się na liście przebojów programu III Marka Niedźwiedzkiego. Pidżama była gościem specjalnym programu muzycznego 30 TON. Drugim singlem z tej płyty, był utwór „Tom Petty spotyka Debbie Harry”. Również do tej piosenki nakręcono teledysk. W 2002 roku jesienią zespół wydał długo przez fanów oczekiwaną płytę live – „Koncertówka 1″ Nagrania z tej płyty pochodzą z XIII urodzin Pidżamy w Poznaniu z grudnia 2000 roku ( większość) oraz październikowego koncertu w Proximie (mniejszość) w 2001 roku. Zawartość tej płyty daje znakomity przykład niepowtarzalnej atmosfery koncertów grupy. „Koncertówkę” Pidżamy pomagał promować teledysk „Bon Ton Na Ostrzu Noża” Doskonałym uzupełnieniem emocji związanych z koncertowymi przygodami Pidżamy jest Part II „Koncertówki”, wydany jesienią 2003 roku. Rok 2003 to jeden z najważniejszych w historii Pidżamy, przyniósł min. koncert zespołu w Londynie. Pidżama zagrała również koncert w Studiu im A. Osieckiej w radiowej Trójce. Istotnym wydarzeniem był występ podczas Punk Rock Later, na którym zagrały legendy polskiego gniewnego rocka lat 80-tych, zaś sam Grabaż był jednym z bohaterów książki M. Lizuta oraz współpomysłodawcą koncertu PRL w Warszawie. Przy okazji tego wydarzenia wznowienia na CD doczekały się pierwsze nagrania PP z 1988 roku, z kasety „Ulice jak stygmaty”. Wielkim sukcesem okazał się także jesienny tras koncertowy – takich tłumów na koncertach PP jeszcze nigdy nie było.

W 2004 roku Pidżama przystąpiła do intensywnych prac nad swoim najnowszym studyjnym albumem – „Bułgarskie Centrum”. 12 sierpnia w Żeleźnicy pod Piłą, w Studiu „Q”, po dwumiesięcznym maratonie Pidżama ukończyła prace nad nową płytą. Premierę nowego albumu Pidżama zaawizowała na 20 września 2004 roku, zaś na pierwszy singiel wybrano „Wirtualnych chłopców”, utwór, który wielu fanów grupy zna w wersji koncertowej. Drugim singlem z BC był utwór „Nikt tak pięknie nie mówił że się boi miłości” – jak się po latach okazało jeden z największych hitów PP. W lipcu Grabaż był bohaterem wakacyjnego wydania „Lampy”, do której dołączono płytę „Radio Ości”, na której znalazły się niepublikowane dotąd oficjalnie archiwalne nagrania grup: Ręce Do Góry, Ryzyko, Lavina Cox, Pidżama Porno i Strachy Na Lachy. W latach 2006 / 2007 zespół wydał dwa wydawnictwa dvd, oba koncertowe: „Finalista” oraz „20″. Z końcem roku 2007ego Pidżama Porno bezterminowo zawiesiła swą działalność. Lata 2008 -2014 to już tylko historia okazjonalnych „odwieszeń” grupy.
W 2010 roku PP wystąpiła, jako główna gwiazda, na XXX Jarocin Festival. Rok później, jako headliner, wystąpiła na Even Horizon Fest. W łódzkiej Atlas Arenie w obecności 10 tysięcy widzów zespół zagrał swój najgorszy koncert w karierze. Wydarzenie to dokumentuje trzecie w videografii kapeli wydawnictwo dvd – „Breżniew – ujrzałem śmierć na scenie” W 2012 roku Pidżama Porno zagrała na Festiwalu „Odjazdy”. Niestety znów jako „gwiazda” W 2014, podczas koncertu z okazji 30 lecia scenicznej pracy Grabaża, Pidżama zagrała 5 utworów na Jarocin Festivalu. Był to ostatni koncert grupy z Julem i Dziadkiem w składzie.
Od września 2014 roku Pidżama Porno funkcjonuje jako trio. w składzie: Grabaż, Kozak i Kuzyn

Zespół LUXTORPEDA powstał w 2010 roku z inicjatywy Roberta Friedricha gitarzysty i wokalisty znanego z takich formacji jak Acid Drinkers, Turbo, Flapjack, Arka Noego, 2Tm2,3 i KNŻ. Do współpracy muzyk zaprosił gitarzystę Roberta Drężka, basistę Krzysztofa Kmiecika, związanych wcześniej z Armią oraz z formacją 2Tm2,3 oraz perkusistę Tomasza Krzyżaniaka, znanego wcześniej z Turbo i Armii. W 2011 roku w trakcie nagrywania albumu skład uzupełnił wokalista Przemysław Frencel, raper znany z hip-hopowego duetu 52 Dębiec.
Debiutancki album zatytułowany LUXTORPEDA ukazał się 9 maja 2011 roku i jest połączeniem brzmień garażowo-punkowo-rockowych, teksty mówią o życiu każdego człowieka, o walkach, upadkach, powstaniach, ciemnościach i nadziei. Płytę promują teledyski zrealizowane do utworów "Niezalogowany", "Autystyczny" i "Za wolność".
Zespół dał się poznać szerszej publiczności podczas Jarocin Festiwal 2011 oraz podczas 17 edycji Przystanku Woodstock 2011 a utwór "Autystyczny" wspiął się na pierwsze miejsca wielu list przebojów, między innymi w radiowej Trójce, Eska Rock i Antyradiu. W wielu rankingach i podsumowaniach muzycznych 2011 roku LUXTORPEDA uplasowała się w ścisłej czołówce niejednokrotnie zajmując 1 miejsce, chociażby wśród czytelników pisma "Teraz Rock", gdzie została uznana za najlepszy zespół roku, płytę roku, przebój roku, teledysk roku i nadzieję roku. LUXTORPEDA otrzymała również 4 nominacje do nagrody Fryderyki za 2011r.
9 MAJA 2012 ukazała się druga płyta zespołu pt. „Robaki“. Po miesiącu sprzedaży album uzyskał miano „złotej płyty“, a utwór „Wilki Dwa“ był 9 razy na pierwszym miejscu w prestiżowym notowaniu listy przebojów Polskiego Radia Programu III.

Lao Che to płocki zespół założony w 1999 roku. Od tego czasu wydał 6 albumów. Ich pomysł na muzykę to ciągłe poszukiwanie nowych form artystycznego wyrazu, odkrawanie nowych możliwości brzmieniowych starych analogowych instrumentów. Znakiem rozpoznawczym są koncept-albumy takie jak: „Gusła”, „Gospel”, „Powstanie Warszawskie” czy najnowsza płyta ”Dzieciom”.
Choć tytuł najnowszego wydawnictwa nawiązuje do Brzechwy i jego "Brzechwa dzieciom", nie jest to wcale płyta dla dzieci. To płyta dla dorosłych dzieci, dla tych, którzy mają dzieci i dla wszystkich, którzy byli kiedyś dziećmi. Spięty prezentuje głęboką problematykę codzienności w tonie zatroskanym, z pewną dozą dydaktyzmu - co pozostaje w kontraście do warstwy muzycznej. Jest to najbardziej spontanicznie i żywiołowo stworzona płyta w dotychczasowym dorobku grupy, a do tego bardzo melodyjna i śpiewna. Produkcją płyty "Dzieciom" zajął się Piotr "Emade" Waglewski.
Zespól jest laureatem wielu nagród i wyróżnień w tym między innymi:
„Złoty Baczek” 2006
„Mateusz” Trójki za płytę „Gospel”
Nagroda Artystycznej Miasta Torunia im. Ciechowskiego
„Gwarancje Kultury” TVP Kultura
Muzycy zespołu zostali uhonorowani Srebrnym Krzyżem Zasługi przez Prezydenta RP Bronisława Komorowskiego.
W 2016 roku zespół zdobył Fryderyka w kategorii „Najlepsza płyta rock, metal, punk”

Darek Malejonek (biografia) - swoja karierę muzyczną rozpoczął w 1983 roku w zespole Kultura, a następnie Izrael-Kultura & Izrael, z którym nagrał pięć płyt („Duchowa Rewolucja 1 i 2", „Nabij Faje", „1991","Live '93" oraz dubowe remixy Brylewskiego - „Izrael in Dub"). Maleo grał również na basie w zespołach Moskwa oraz Armia. Od 1984 Izrael niemal co rok pojawiał się na festiwalu w Jarocinie. Ponadto gościł na sopockim koncercie Najlepsi Z Najlepszych w Operze Leśnej (1986) czy na katowickich Odjazdach (1994). Koncertował poza granicami kraju (np. Austria i Anglia w 1990).W 1989 roku Darek Malejonek założył grupę HOUK. W 1992 roku ukazała się pierwsza płyta „Soul Ammunition" nagrana w studiu „Złota Skała". Piosenka pochodząca z tej płyty „Dancing with Reality" zajęła pierwsze miejsce w plebiscycie słuchaczy Radia France Internationale. Nagrodą było zaproszenie na największe targi muzyczne świata Midem’93 w Cannes. Występ na Midem, w ramach koncertu „Rock na Wschodzie" został uznany przez krytyków i publiczność jako najlepszy spośród zespołów biorących udział w tym przedsięwzięciu. W październiku 92 zespół został zaproszony do udziału w Berlin Independence Days. W 1994 nakładem firmy Izabelin Studio ukazała się płytę "Transmission Into Your Heart", a w 1995 pojawia się kolejna płyta "Generetion x". Darek Malejonek jest także współtwórcą projektów 2 Tm 2,3 (Tymoteusz) oraz Arka Noego.

W 1997 roku Maleo zakłada Maleo Reggae Rockers. Po roku pracy w lutym 1998 ukazuje się pierwsza płyta pt. „ZaZuZi" (PolyGram Polska). Album wypełnia muzyka reggae z elementami folkloru.
Zespół zaczął intensywnie koncertować, grając mnóstwo imprez zarówno w Polsce jaki i za granicami.
W czerwcu 2001r. grupa Maleo Reggae Rockers zagrała 6 dniową trasę wraz z Jamajską gwiazdą reggae Michaelem Blackiem. Latem 2002 zespół ponownie zagrał trasę REGGAE TOUR 2002 (18 koncertów) wraz z Kofim Ayivora.Owocem tej współpracy są płyty: "Maleo Reggae Rockers & Michael Black Live2002" (2002, Polskie Radio) oraz „DVD Maleo Reggae Rockers z Przystanku Woodstock 2003" (2003, Złoty Maleo). W 2006 roku nakładem Universal Music Polska ukazuje się kolejna płyta zespołu zatytułowana „ReggaeMova” (2006, Universal Music Polska), która zebrała niezwykle pochlebne opinie. Jako pierwszy zespół reggae w Polsce MRR brał udział w trasie koncertowej Lato z Radiem, grając 20 koncertów w różnych częściach Polski. Zespół uczestniczył również w koncertach upamiętniających Powstanie Warszawskie: „Pamiętamy 44- Gajcy”, „Warszawskie Dzieci” oraz koncertach poświeconych walce o demokrację na Białorusi - „Solidarni z Białorusią”.
Latem 2009 ukazała się trzecie płyta zespołu Maleo Reggae Rockers „Addis Abeba” (2009, Universal Music Polska), za którą zespół otrzymał nominację do „Fryderyka” i „Superjedynki”.
Latem 2010 grupa zagrała na największym festiwalu reggae w Europie: Rototom Sunsplash w Hiszpanii, a pod koniec roku do sklepów trafiła kolejna płyta koncertowa: “Maleo Reggae Rockers & Goście – XVI Przystanek Woodstock” (2010, Złoty Melon).
Początek 2011 roku to seria koncertów klubowych, a następnie powrót do sali prób i rozpoczęcie prac nad nową płytą. Efektem długi muzycznych sesji jest płyta „Rzeka Dzieciństwa” (2011, Universal Music Polska), która swoją premierę miała 01 lipca 2011.
Najnowszy album jest wydarzeniem niespotykanym i zupełnie wyjątkowym na rodzimym rynku muzycznym – oto zespól nagrał materiał, na który składają się jego autorskie wersje piosenek największych polskich muzycznych mistrzów wszechczasów – Niemena, Grechuty, Nalepy, Krajewskiego i innych. Na płycie oprócz dobrze znanego reggae’owego oblicza kapeli dostajemy zupełnie inne stylistycznie utwory. Zespół po wydaniu dwóch projekt albumów” „Morowe Panny” oraz ‚Panny Wyklete’ pokazał się od bardzo różnych stylistycznie wizerunków: jazz, hip hop, rock, dubstep, czym potwierdził, że trudno go jednoznacznie zakwalifikować do jednego nurtu muzycznego. Te muzyczne eksperymenty i poszukiwania znalazły swe odzwierciedlenie na REVOLUTION. Dostajemy dawkę zróżnicowanych dźwięków, ale fani roots reggae’owego charakteru zespołu na pewno nie będą zawiedzeni, bo to nieustannie rdzenne brzmienie MRR, w tym przypadku urozmaicone eksperymentami z drum’n'basse, dubstepem, bałkańskimi i afrykańskimi melodiami, a nawet houkowym klimatem, na który czeka nowa rzesza fanów Maleo. Tekstowo Maleo dotyka mocnych egzystencjalnych tematów,które dają jednak przesłanie nadziei, wierny temu co Bob Marley propagował w swojej misji: dobro zwycięży,musi zwyciężyć! Album zrealizowano jak zwykle na 100ke w ekskluzywnym studio Sound ‚n’more w Warszawie, by zachować żywe granie i najlepszą jakość dźwięku. Gości jest z założenia niewielu ale ci, którzy są to najwyższa muzyczna klasa: Mateusz Pospieszalski, Grubson,Ania Witczak z Dikandy oraz Ifi Ude.Ta płyta to niesamowita muzyczna podróż po której nic już nie będzie tak samo!

zmodyfikowano  8 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ