koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
TpL repertuarCO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359
zmodyfikowano  7 lat temu

Koncert Polskiej Orkiestry Radiowej

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 10 225 wyświetleń od 12 kwietnia 2017

Organizatorzy: Program 2 Polskiego Radia i Polska Orkiestra Radiowa

Wykonawcy:
Zuzanna Sosnowska - wiolonczela 
Polska Orkiestra Radiowa
Antoni Wit - dyrygent

Program: Antonín DVOŘÁK – Koncert wiolonczelowy h-moll op. 104,  VIII Symfonia G-dur op. 88

Zuzanna Sosnowska
Naukę gry na wiolonczeli rozpoczęła w wieku 7 lat w Szkole Muzycznej I st. następnie w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej II stopnia im. W. Lutosławskiego w Białymstoku, w klasie wiolonczeli G. Gedroyć. W latach 2009-2012 kontynuowała naukę w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej im. Zenona Brzewskiego w Warszawie, gdzie pracowała pod kierunkiem prof. A. Orkisza. Obecnie studiuje w Hochschule für Musik Franz Liszt w Weimarze w klasie prof. Wolfganga Emanuela Schmidta.
Zuzanna jest laureatką wielu konkursów krajowych i międzynarodowych m.in. 1. Nagrody ex aequo na X Międzynarodowym Konkursie im. W. Lutosławskiego w Warszawie (2015), zajęła II miejsce na Międzynarodowym Konkursie Wiolonczelowym w Liezen, II miejsce (I nie przyznano) oraz otrzymała nagrodę specjalną na IX. Międzynarodowym Konkursie Wiolonczelowym A. Janigro w Porec/ Chorwacja, zdobyła też 1. Nagrodę  na XVII Międzynarodowym Konkursie Muzycznym im. P. Konjovica w Belgradzie. W 2016 roku otrzymała nagrodę specjalną na Międzynarodowym Konkursie Wiolonczelowym A. Janigro w Zagrzebiu oraz 1. Nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym im. A. Rubinsteina w Dusseldorfie. W listopadzie 2016 roku otrzymała nagrodę specjalną na Międzynarodowym Konkursie Wiolonczelowym Luis Sigall w Chile.
Swoje umiejętności rozwija na kursach mistrzowskich pod kierunkiem znakomitych wiolonczelistów. Koncertuje jako solistka, kameralistka i członek orkiestry kameralnej „Metamorphosen Berlin” oraz zespołu wiolonczelowego „CeLISZTen” w Polsce, we Francji, Włoszech, Niemczech, Szwajcarii, Kanadzie, Austrii, Norwegii i Holandii. Występowała na wielu festiwalach muzycznych w Polsce, Szwajcarii i w Niemczech. Jako solistka koncertowała z Orkiestrą Filharmonii Narodowej, Orkiestrą Opery i Filharmonii Podlaskiej, Orkiestrą Kameralną Filharmonii Suwalskiej, Pforzheim Philharmonie, Junge Kiel Philharmonie, Metamorphosen Berlin.
Jest stypendystką Marszałka Województwa Podlaskiego, Prezesa Rady Ministrów, Ministra Kultury i Sztuki oraz programu kameralistycznego „Villa Musica” Reinland Pfalz. W latach 2007-2012 była stypendystką Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci. W 2013 otrzymała również Deutschland Stipendium, od tego roku jest także stypendystką Fundacji Yehudi Menuhin „Live Musik Now”. W 2015 otrzymała Charlotte Krupp Stipendium ufundowane przez Neue Liszt Stiftung.
Artystka gra na instrumencie Stefan von Baehr Paris 2012 udostępnionym z kolekcji instrumentów Fundacji Deutsche Stiftung Musikleben z siedzibą w Hamburgu.

ANTONI WIT
Od sezonu 2013/2014 dyrektor artystyczny Orquesta Sinfónica de Navarra w Pampelunie i dyrygent honorowy Filharmonii Krakowskiej.
Wcześniej kierował zespołami: Filharmonii Pomorskiej (1974–1977), Orkiestry i Chóru Polskiego Radia i TV w Krakowie (1977–1983), Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach (1983–2000), Orquesta Filarmónica de Gran Canaria (1987–1992). W latach 2002–2013 sprawował funkcję dyrektora naczelnego i artystycznego Filharmonii Narodowej w Warszawie. W ciągu swej działalności w Filharmonii Narodowej poprowadził z jej zespołami ponad 450 koncertów (w tym 215 za granicą), nagrał ponad 50 płyt CD (w tym niemal 40 dla NAXOS).
Studiował dyrygenturę u Henryka Czyża w PWSM w Krakowie, ukończył również studia prawnicze na Uniwersytecie Jagiellońskim. Działalność zawodową rozpoczął jako asystent Witolda Rowickiego w Filharmonii Narodowej w Warszawie. Po otrzymaniu II nagrody w Międzynarodowym Konkursie Dyrygenckim im. Herberta von Karajana w Berlinie w 1971 roku został asystentem patrona konkursu.
Występował niemal we wszystkich ośrodkach muzycznych Europy, Azji, Australii i obu Ameryk. Dyrygował m.in. Berliner Philharmoniker, Staatskapelle Dresden, Tonhalle-Orchester Zürich, Royal Philharmonic, Philharmonia Orchestra, BBC Symphony Orchestra, Orchestre Symphonique de Montréal, Orchestra dell'Accademia di Santa Cecilia, Orchestre de la Suisse Romande, NHK Symphony Orchestra/Tokyo, Filharmonią Petersburską. W maju 2009, wraz z Orkiestrą Symfoniczną Radia Czeskiego, zainaugurował 64. Festiwal „Praska Wiosna”, a w sierpniu 2013 wystąpił na słynnym festiwalu BBC Proms w Londynie z Orkiestrą Filharmonii Narodowej
W ostatnich sezonach prowadził m.in. orkiestry La Scali w Mediolanie, BBC Londyn, Budapest Festival Orchestra, Ulster Symphony Orchestra (Belfast), Petrobras (Rio de Janeiro), Orquesta Nacional w Madrycie, Orquesta de la ciudad Barcelona, Berner Symphoniker, China Philharmonic (Pekin), Szanghai Symphony Orchestra, Denver Symphony Orchestra, New Zealand Symphony Orchestra, Teatro Colón (Buenos Aires), Weimar Staatskapelle, Berliner Philharmoniker, Staatskapelle Dresden,  Royal Philharmonic Orchestra (na festiwalu Montreux), orkiestry w St. Petersburgu, Lyonie, Liège, Brukseli, Sao Paulo, Bilbao, Barcelonie i Sewilli.
W jego najbliższych planach są m.in. koncerty z orkiestrami, w Cleveland, Tokio (New Japan Philharmonic), Nagoya, Porto Rico, Strasburgu i premiera opery Turandot w Teatrze Wielkim w Łodzi.
W roku 2011 zasiadał w kapitule nagrody Premio Príncipe de Viana de Navarra, a jesienią 2012 roku przewodniczył jury Międzynarodowego Konkursu Dyrygenckiego im. Grzegorza Fitelberga w Katowicach.
Jego nagrania znajdują się na ponad 200 płytach, które otrzymały liczne nagrody (m.in. Grammy Award 2013 oraz sześć innych nominacji do tej nagrody, Diapason d'Or i Grand Prix du Disque de la Nouvelle Académie, Cannes Classical Award, Choc, ICMA, cztery polskie Fryderyki). Nagrania obejmują dzieła polskich kompozytorów: Paderewski, Wieniawski, Karłowicz, Szymanowski, Lutosławski, Penderecki, Kilar, jak również utwory światowej literatury – m.in. przyjęte z wielkim uznaniem krytyków interpretacje dzieł Smetany, Dwořáka, Brahmsa Mahlera i R. Straussa. W ostatnim czasie zar
W ostatnich sezonach prowadził m.in. orkiestry La Scali w Mediolanie, BBC Londyn, Budapest Festival Orchestra, Ulster Symphony Orchestra (Belfast), Petrobras (Rio de Janeiro), Orquesta Nacional w Madrycie, Orquesta de la ciudad Barcelona, Berner Symphoniker, China Philharmonic (Pekin), Szanghai Symphony Orchestra, Denver Symphony Orchestra, New Zealand Symphony Orchestra, Teatro Colón (Buenos Aires), Weimar Staatskapelle, Berliner Philharmoniker, Staatskapelle Dresden,  Royal Philharmonic Orchestra (na festiwalu Montreux), orkiestry w St. Petersburgu, Lyonie, Liège, Brukseli, Sao Paulo, Bilbao, Barcelonie i Sewilli.
W jego najbliższych planach są m.in. koncerty z orkiestrami, w Cleveland, Tokio (New Japan Philharmonic), Nagoya, Porto Rico, Strasburgu i premiera opery Turandot w Teatrze Wielkim w Łodzi.
W roku 2011 zasiadał w kapitule nagrody Premio Príncipe de Viana de Navarra, a jesienią 2012 roku przewodniczył jury Międzynarodowego Konkursu Dyrygenckiego im. Grzegorza Fitelberga w Katowicach.
Jego nagrania znajdują się na ponad 200 płytach, które otrzymały liczne nagrody (m.in. Grammy Award 2013 oraz sześć innych nominacji do tej nagrody, Diapason d'Or i Grand Prix du Disque de la Nouvelle Académie, Cannes Classical Award, Choc, ICMA, cztery polskie Fryderyki). Nagrania obejmują dzieła polskich kompozytorów: Paderewski, Wieniawski, Karłowicz, Szymanowski, Lutosławski, Penderecki, Kilar, jak również utwory światowej literatury – m.in. przyjęte z wielkim uznaniem krytyków interpretacje dzieł Smetany, Dwořáka, Brahmsa Mahlera i R. Straussa. W ostatnim czasie zarejestrował utwory Moniuszki, Góreckiego, Weinberga, Brahmsa i Dvořáka. Należy do nielicznego grona artystów na świecie, których płyty sprzedano w łącznym nakładzie niemal pięciu milionów egzemplarzy.
W latach 1997–2014 był profesorem Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Do jego wychowanków należą m.in. Krzysztof Urbański i Michał Dworzyński.

zmodyfikowano  7 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ