koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAG
zmodyfikowano  8 lat temu

Millennium DOCS Against Film Festival

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 10 273 wyświetleń od 4 maja 2017

Warszawa » ul. Jana Sebastiana Bacha 15 » NA MAPIE

  • 21 maja 2017, niedziela
    » 13:00/15
  • 20 maja 2017, sobota
    » 15:00/17

MILLENIUM DOCS AGAINST GRAVITY Film Festival 2017"Niemieckie życie"

MILLENIUM DOCS AGAINST GRAVITY Film Festival 2017 Niemieckie życie (A German Life) Austria, Niemcy / Austria, Germany, 2016, 113 min. Reżyseria / Directed by: Christian Krönes, Florian Weigensamer, Roland Schrotthofer, Olaf S. Müller Zdjęcia / Cinematography by: Frank van Vught, Davor Marinkovic Producenci / Producers: Christian Krönes, Roland Schrotthofer Produkcja / Production: Blackbox Film & Medienproduktion GmbH Wybrane festiwale i nagrody / Selected festivals and awards: 2017 - Zagrebdox Zagrzeb/ Zagrebdox Zagreb, 2016 - DocPoint Helsinki / DocPoint Helsinki, 2016 - Visions du Réel Nyon / Visions du Réel Nyon Kameralny portret Brunhilde Pomsel - kobiety, która w czasie II wojny światowej była sekretarką jednego z najwyżej postawionych nazistów, Josepha Goebbelsa. Dziś ma 105 lat i pomimo słabego wzroku i problemów z chodzeniem, jej umysł i pamięć wydają się odporne na działanie czasu. Twórcy filmu oddają jej głos, wybierając najbardziej minimalistyczne medium: czarno-biały obraz, zbliżenie twarzy, żadnego tła, żadnych dekoracji, żadnych dźwięków z offu, samo słowo. Czerń i biel, w jakich przedstawiona jest twarz kobiety, wyostrzają głębokie bruzdy, jakie wyrył na niej czas. Gęsta sieć zmarszczek przypomina korę drzewa. W miarę opowieści dowiadujemy się, co kryje się pod tą powierzchnią. Historia życia i ocena minionych wydarzeń zostają jaskrawo oświetlone przez czarno-biały filtr historii. Tymczasem treścią opowieści, z jaką konfrontujemy się jako widzowie, jest szarość, zwykłe banalne życie determinowane podstawowymi instynktami, unikaniem bólu, lękiem, obowiązkiem, konformizmem, obojętnością wobec polityki czy spraw, na które wydawałoby się nie mamy żadnego wpływu. I tylko co jakiś czas relację kobiety przerywają krótkie archiwalne materiały przedstawiające triumfy Trzeciej Rzeszy i ich tragiczne skutki.

zmodyfikowano  8 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ