koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
TpL repertuarCO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359
zmodyfikowano  7 lat temu

Niebo dla złodziejek - Joanna Lewandowska

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 8 131 wyświetleń od 22 października 2017
  • 4 listopada 2017, sobota
    » 18:00

„Niebo dla złodziejek” to przedpremierowy koncert Joanny Lewandowskiej, który poprzedza wydanie w tym roku albumu artystki o tym samym tytule. To podsumowanie prawie trzydziestoletniej pracy artystycznej Joanny na scenie. Tytuł koncertu powstał w czasie wywiadu z wieloletnim redaktorem Polskiego Radia – Zbigniewem Krajewskim i nawiązuje do humorystycznego sformułowania, którym określają ją inni artyści oraz słuchacze: „złodziejka piosenek”.  Ona sama potwierdza, że wyszukuje perełki, odnajduje trzecie i czwarte dno zakurzonych tekstów, zwłaszcza męskich, przeżywa je po swojemu i oddaje ludziom z całym ładunkiem emocji i uczuć. Spaja ona dwa pozornie odległe światy: muzyki improwizowanej oraz ważnego, mądrego tekstu. Mariaż tych dwóch sfer otwiera nowe spojrzenie na pozornie znane piosenki.
Na koncert i płytę składać się będą piosenki „skradzione” A. Osieckiej, J. Cyganowi, A. Zausze, M. Szcześniakowi oraz zespołowi Sztywny Pal Azji. Usłyszymy m.in. ikony polskiej piosenki takie jak „Uciekaj moje serce”, „Przepraszam że żyję”, czy „Wieża radości, wieża samotności”. Joanna przytuli na nową płytę piosenki napisane specjalnie dla niej, wśród premier wykona m.in. utwór tytułowy „ Niebo dla złodziejek” pióra Marka Bartkowicza do własnej muzyki  a także „Golgotę” Jana Wołka do muzyki norweskiego kompozytora Espena Leitena. 
Joanna Lewandowska – wokalistka, aktorka, kompozytorka, pedagog. 
Jeden z najpotężniejszych głosów kobiecych, doceniany zarówno w Polsce jak i na świecie. W środowisku artystycznym jej nazwisko to synonim profesjonalizmu. 
Joanna uczestniczy w najbardziej prestiżowych projektach muzycznych, gdyż daje gwarancję mocy przekazu. Jest zapraszana do udziału w benefisach m.in. przez. Jana Wołka, Jerzego Satanowskiego, Irenę Santor, Andrzeja Zaryckiego, Zbigniewa Łapińskiego.
Teksty dla Joanny piszą choćby Jan Wołek czy Andrzej Poniedzielski, zaś Zygmunt Konieczny specjalnie z myślą o Joannie napisał partię wokalną do oratorium wielkanocnego pt. „Skarga Jerozolimy”. 
Laureatka wielu znaczących konkursów i festiwali:
– Stypendium im. Marka Grechuty dla najbardziej obiecującego młodego artysty na 42 Studenckim Festiwalu Piosenki w Krakowie (2006)
– Grand Prix, nagroda publiczności i nagroda ZASP-u za największą indywidualność festiwalu „Tańczące Eurydyki” w Zielonej Górze. (2006)
– III miejsce na Ogólnopolskim Festiwalu Piosenki Artystycznej w Rybniku (2004)
– III miejsce na Festiwalu Piosenki Francuskiej w Lubinie. (2004)
– I miejsce na Festiwalu Sztuki Słowa …Czy to jest kochanie? (2003)
– III miejsce na Przeglądzie Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu (2003)
– II miejsce na Studenckim Festiwalu Piosenki w Krakowie, nagroda prezesa TVP (2002)
– Wyróżnienie honorowe, nagroda dziennikarzy i nagroda „Twojego Stylu” w V edycji konkursu „Pamiętajmy o Osieckiej”, (2002)
Rozmiłowana w pięknej i mądrej piosence, swymi aranżacjami i głębią przekazu dociera do każdej publiczności. Czasem mówi o sobie „złodziejka piosenek” – wyszukuje perełki, odnajduje trzecie i czwarte dno zakurzonych tekstów, przeżywa je po swojemu i oddaje ludziom z całym ładunkiem emocji i uczuć. Jej interpretacje tekstu i muzyki burzą emocjonalny spokój słuchacza i każą usłyszeć wiele myśli od nowa. 
Joanna Lewandowska występuje i nagrywa tylko z najlepszymi muzykami.  Współpracuje m.in. z Pawłem Stankiewiczem, Pawłem Pańtą, Pawłem Kaczmarczykiem, Krzysztofem Łochowiczem, Sebastianem Wypychem, Grzechem Piotrowskim, Robertem Siwakiem. Spaja ona w ten sposób dwa pozornie odległe światy: muzyki improwizowanej oraz ważnego, mądrego tekstu. Mariaż tych dwóch sfer otwiera nowe spojrzenie na pozornie znane piosenki. 
Jeśli bawi – to do łez. Jeśli porusza, to do trzewi.

zmodyfikowano  7 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ