koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!
Miesięcznik CO JEST GRANE Kwiecień 2021 ONLINE

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Miesięcznik CO JEST GRANE - kwiecień 2021 - ONLINE
zmodyfikowano  4 lata temu

9\. Festiwal Oper Barokowych: Jean Baptiste-Lully – Armida

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 2 840 wyświetleń od 22 października 2017
  • 14 listopada 2017, wtorek
    » 19:00
  • 12 listopada 2017, niedziela
    » 18:00

Jean Baptiste-Lully – Armida

Wykonawcy:                                  Marcelina Beucher
                                                       Aleksander Kunach / Aleksander Rewiński
                                                       Aleksandra Żakiewicz / Sylwia Krzysiek
                                                       Aleksandra Borkiewicz
                                                       Jarosław Bręk
                                                       Piotr Pieron
                                                       Tomasz Rak
                                                       Sylwester Smulczyński

Musicae Antiquae Collegium Varsoviense
Zespół Wokalny

Nordic Baroque Dancers

Reżyseria:                                       Deda Cristina Colonna
Dyrygent:          Benjamin Bayl

Miejsce:                                          Teatr WOK (00-045 Warszawa, ul. Solidarności 76b)
Godziny rozpoczęcia:                     18.00 – 5 (PREMIERA), 12 listopada; 19.00 –8-10 i 14 listopada.
Opis:
Nordic Baroque Dancers to prowadzony w Szwecji przez Karin Modigh zespół skupiający się na rozmaitych projektach choreograficznych i kontekstach tychże, opartych na muzyce XVII i XVIII wieku. Podejście artystów nie jest ortodoksyjne, często wymyka się ono z utartych ram epoki.
Historia sztuki operowej naznaczona jest kamieniami milowymi, formalnymi bądź warsztatowymi nowościami, które początkowo nieakceptowane przyniosły jednak rozwój sztuki. Takim dziełem jest „Armida” Jeana-Baptisty Lully’ego (1632-1687). To w niej kompozytor wprowadził rewolucyjny element środków artystycznego wyrazu – recytatyw z akompaniamentem instrumentalnym (recitativo accompagnato). Błyskawicznie znalazł on uznanie u takich mistrzów jak: Jean-Philippe Rameau, Christoph Willibald Gluck, Jerzy Fryderyk Haendel czy Jan Sebastian Bach.
Spektakl, w reżyserii wybitnej mistrzyni opery barokowej – Dedy Cristiny Colonny – jest koprodukcją z Kammerakademie Potsdam, Innsbrucker Festwochen der Alten Musik oraz Centre de Musique Baroque de Versailles.

zmodyfikowano  4 lata temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ