koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
AVATAR Nowe szaty królaTP Repertuar 11.2024CO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365SPOTKANIA Z GWIAZDAMI: MAGDALENA KORDELSPOTKANIA Z GWIAZDAMI: FILIP ŁOBODZIŃSKITłumacz w muzeumCO JEST GRANE - październik 2024 - nr 364
zmodyfikowano  7 lat temu  »  

Duety/Otwarcie CST 2018

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 11 085 wyświetleń od 11 stycznia 2018
  • 29 stycznia 2018, poniedziałek
    » 19:00

wstęp: 10 zł, kup bilet online lub w DK Kadr

DUETY: Wieczór złożony z duetów bazujących na osobowościach artystów. Cechą wspólną tychże spektakli jest relacja, podszyta napięciem i byciem pomiędzy. R.O.Z.G.R.Y.W.K.A. to duet osobowościowy z Aleksandrą Bożek-Muszyńską i Anną Piotrowską, w którym (…) widzowie stają się m.in. świadkami rozgrywki pomiędzy dostojeństwem regulowanych kulturowo sposobów posługiwania się ciałem, a (nie)winną erotyką rozkwitającą na podłożu gry towarzyskiej (cyt. Magdalena Zamorska, taniecPOLSKA.pl). PRZY PRZY… to duet zawieszony pomiędzy przykrością a przyjemnością Joanny Chitruszko i Anny Piotrowskiej. Post biblijny taniec, jak napisała w swojej recenzji Ewa Kaleta. To, co łączy te duety, to muzyka Michała Mackiewicza, który dzieli się swoją wrażliwością poprzez eksperymentalną muzykę elektroniczną i światło.

R.O.Z.G.R.Y.W.K.A. reżyseria: Anna Piotrowska kreacja i wykonanie: Aleksandra Bożek-Muszyńska, Anna Piotrowska muzyka act-live: Michał Mackiewicz kostiumy: Justyna Spaleniak light & space: Anna Piotrowska produkcja: Anna Piotrowska, eferte_FUNDACJA ROZWOJU TAŃCA współprodukcja: KLUB DGW współpraca: Teatr Druga Strefa premiera: 19 maja 2012, Warszawa, Teatr Druga Strefa przedstawienie zostało zrealizowane ze środków Miasta Stołecznego Warszawa Dzielnicy Mokotów

III nagroda dla spektaklu R.O.Z.G.R.Y.W.K.A. w wykonaniu Anny Piotrowskiej i Aleksandry Bożek-Muszyńskiej przyznana przez jury w składzie: Anna Wieczur-Bluszcz, Łukasz Drewniak i Krzysztof Sielicki podczas XV Festiwalu Sztuki Teatralnej, Rybnik 2013. Kolejna produkcja w kolekcji eferte firmowana nazwiskiem Piotrowskiej pt.: R.O.Z.G.R.Y.W.K.A. Tym razem został stworzony duet osobowościowy (Piotrowska & Bożek). Inspiracją do stworzenia przedstawienia był obraz Fernanda Khnopffa pt.: Memories (Lawn tenis) z 1889 r. Obraz ten wywołuje poczucie napięcia i zawieszenia w milczącej rozgrywce pomiędzy kobietami. Gęstość erotycznych marzeń. Wyczytane tęsknoty nierozumianej miłości. Napięcie pomiędzy graczami wynika z pragnień, nie z chęci bezpośredniego starcia. Zawieszenie niespełnionej miłości, erotycznego spodu zawartego w masie rozleniwionej kobiecości. Tenis – rozgrywka pomiędzy graczami, których zadaniem jest odbicie piłki rakietą ponad lub obok siatki na pole przeciwnika w sposób utrudniający jej odbiór. Jak rozegrają grę zawodniczki Piotrowska & Bożek zaangażowane w R.O.Z.G.R.Y.W.K.Ę?

PRZY PRZY hedonistyczna uprzykrzona historia przyjemności koncepcja, reżyseria i choreografia: Anna Piotrowska kreacja i wykonanie: Joanna Chitruszko, Anna Piotrowska muzyka i światło: Michał Mackiewicz szept: Łukasz Pawłowski tekst: Anna Piotrowska & Łukasz Pawłowski premiera: 3 czerwca 2013, Teatr Druga Strefa w Warszawie produkcja: eferte_Fundacja Rozwoju Tańca, Klub Dowództwa Garnizonu Warszawa koprodukcja: Teatr Druga Strefa przedstawienie sfinansowane ze środków Miasta Stołecznego Warszawa Dzielnicy Mokotów w ramach projektu „mufmi przedstawia”

Pierwszy duet Piotrowskiej i Chitruszko „Zmian(AA) pogody”, czyli histeryczna nie-historia, był rozważaniem na temat histerii macicy odwołującym się do rozmów Hipokratesa z Platonem. Drugie spotkanie, to przedstawienie „Przy Przy”, czyli hedonistyczna uprzykrzona historia przyjemności. Tutaj Piotrowska przygląda się doktrynie hedonizmu, głoszonej przez greckiego filozofa Arystypa z Cyreny, czyli odkrywaniem przestrzeni pomiędzy przyjemnością a przykrością. „Przyjemność różni się od przyjemności tylko tym, że jedna od drugiej jest przyjemniejsza” „Przyjemność to stan przelotny, trwa dopóty, dopóki działa bodziec, a szczęście jest sumą tych częściowych przyjemności”. „Przyjemność jest stanem pozytywnym, więc nie polega tylko na braku cierpienia”. „Przyjemność i przykrość to rodzaj ruchu, aktywności. Jakie tworzą się napięcia w wyniku przebytej drogi od przyjemności do przykrości? Czy są to dwa odległe brzegi tego samego oceanu istnienia? Czy może dwie bliskie sobie kałuże (głębokie jak nasze pragnienia), w które można wdepnąć jednocześnie? Czy może, jak śpiewał Freddie Mercury, „Pain is so close to pleasure”? Arystypowskie założenia hedonizmu mówią, że przyjemność to stan chwilowy, trwający przez czas, w jakim działa czynnik sprzyjający przyjemności. Przyjemność i przykrość to swoiste stany, które są rodzajem ruchu dokonującego się w człowieku, świadczą więc o jego aktywności. Jaki jest zakres ruchowy od przyjemności po przykrość? Człowiek porusza się nieustannie pomiędzy przyjemnością a przykrością. Praca jest badaniem tych dwóch stanów, a wręcz tego, co się między nimi może wydarzyć.

autor:
zmodyfikowano  7 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ