koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
TP Repertuar 11.2024SPOTKANIA Z GWIAZDAMI: MAGDALENA KORDELAVATAR Nowe szaty królaCO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365SPOTKANIA Z GWIAZDAMI: FILIP ŁOBODZIŃSKITłumacz w muzeumCO JEST GRANE - październik 2024 - nr 364
zmodyfikowano  7 lat temu  »  

Black Out – premiera

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 12 650 wyświetleń od 12 lutego 2018
  • 26 lutego 2018, poniedziałek
    » 19:30

wstęp: 10 zł, zakup biletu online lub w DK Kadr sala widowiskowa Broadway

Pierwsza premiera Centrum Sztuki Tańca w ramach programu Koprodukcje CST 2018 przy współpracy z Teatrem Tańca Zawirowania. Spektakl w choreografii Bartka Woszczyńskiego. Po spektaklu rozmowa z artystami.

„Black Out” to spektakl, który obnaża skomplikowane mechanizmy zachodzące w naszej głowie podczas podejmowania niezwykle trudnych decyzji. Inspiracją do spektaklu jest specyfika zawodu śledczych, którzy często w oparciu o strzępki informacji muszą odtworzyć przeszłość i wypełnić ten „black out”. Spektakl ukazuje niezwykle trudne wybory, przed którymi nie tylko śledczy, ale także my często stajemy chociażby wtedy, kiedy dokonujemy decyzji, które w znacznym stopniu zaważą na naszej przyszłości, ale niemożliwym jest dla nas przewidzieć, która decyzja okaże się tą właściwą. Spektakl skupia się na momencie podejmowania decyzji oraz ogromem obliczeń, analiz oraz prób odtworzenia różnych scenariuszy z nim związanych. W spektaklu to publiczność postawiona jest w roli decydenta, a dane, które mają to – jeden winny, trzech podejrzanych, trzy różne wersje zdarzeń, zero alibi. To psychologiczna gra, w której liczą się nie tylko fakty, ale także przypuszczenia, oskarżenia, przebiegłość, a przede wszystkim instynkt. Nieustanne zrzucanie winy, wzajemne oskarżenia, ciągła zmiana w tym, kto jest przyjacielem, a kto wrogiem to rzeczywistość, w jakiej znajdzie się trzech tancerzy – Artur Grabarczyk, Bartek Woszczyński oraz Szymon Osiński. Decyzja będzie musiała zostać podjęta na końcu, a więc tik, tak. Patrzcie uważnie, bo czas ucieka. Dla wielu osób moment podjęcia decyzji jest niesłychanie trudny. Bardzo często spędzamy bezsenne noce analizując i wyobrażając sobie różne wersje wydarzeń w zależności od tego, co wybierzemy – czasami są to decyzje ważne, lecz czasami są to dylematy, które nie mają znaczenia, ale z drugiej strony… czy kiedykolwiek możemy przewidzieć, które nasze decyzje tak naprawdę nie mają znaczenia?

„Język ruchu w tym spektaklu chciałbym stworzyć wspólnie z tancerzami, ale w moim wyobrażeniu jest on bardzo fizyczny, zróżnicowany i dynamiczny – tak jak dynamiczna jest forma wciąż zmieniających się zależności pomiędzy nimi. Pracując z trzema tancerzami (włączając mnie) mających kompletnie innych ‚background’ taneczny, chciałbym wyeksponować unikalność każdego z nas, a następnie znaleźć coś, co jest dla nas wspólne, co pozwoli ukształtować wspólny język ruchu, który będzie stanowić fundament ruchowy spektaklu. Biorąc formę tańca współczesnego, jako główny środek wyrazu, chciałbym poszerzyć jego definicje poprzez czerpanie inspiracji również z innych form sztuki. Moim celem jest zatarcie granicy pomiędzy narracją i abstrakcją tworząc wielopłaszczyznowy spektakl, w którym ruch oraz jego kompozycja jest jedynie zaproszeniem do indywidualnej interpretacji. Wierzę w to, że ‘Black Out’ pozwoli publiczności zredefiniować swoje schematy myślowe podczas podejmowania decyzji i sprawi, że spojrzą na nie z innej perspektywy. Jestem pewien, że dynamika spektaklu, w którym ‘podejrzani’ oraz ‘niewinni’ (a więc te pozornie ‘złe’ oraz ‘dobre’ decyzje) będzie zmieniać się jak w kalejdoskopie zabierając publiczność do psychologicznej gry ukazanej poprzez bardzo fizyczny oraz dynamiczny język tańca współczesnego”. Bartosz Woszczyński

Koncepcja i choreografia: Bartosz Woszczyński Wykonanie: Artur Grabarczyk, Szymon Osiński, Bartosz Woszczyński Koprodukcja: Teatr Tańca Zawirowania/ Fundacja Scena Współczesna / Centrum Sztuki Tańca w Warszawie

Bartosz Woszczyński Choreograf i tancerz, absolwent londyńskiej wyższej szkoły the Rambert School of Ballet and Contemporary Dance. W Polsce uczestniczył w różnych projektach tańca współczesnego, w tym także w projektach komercyjnych m.in. You Can Dance. Przez trzy sezony związany był z Black Box Dance Company w Danii. Współpracował z takimi choreografami jak Fotis Nikolaou, Soodong Jung, Mark Baldwin, Stephanie Thomasen, Gary Clarke, Thomas Bentin, Marie Brolin-Tani, Renaud Wiser, Mari Carrasco, Yong Sean Liu. Jego choreografie wystawiane były m.in. w Polsce, Wielkiej Brytanii, Japonii, Kanadzie, Bułgarii, Białorusi, Portugalii oraz Korei Południowej. W ostatnim konkursie Warsaw Zawirowania Dance w 2017 jego ostatni projekt solowy „After the Past” otrzymał zaproszenie do Jerozolimy na Jerusalem Dance Week.

Koprodukcja realizowana w ramach Centrum Sztuki Tańca w Warszawie. Projekt współfinansuje m.st. Warszawa

autor:
zmodyfikowano  7 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ