koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365
zmodyfikowano  7 lat temu  »  

Festiwal „Nowe Epifanie” – prawykonanie „Stabat Mater” Ignacego Zalewskiego

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 10 594 wyświetleń od 28 lutego 2018

Program 2 Polskiego Radia oraz Centrum Myśli Jana Pawła II zapraszają 4 marca br. o godz. 19 do Studia Lutosławskiego na kolejny koncert Festiwalu „Nowe Epifanie”, podczas którego odbędzie się prawykonanie utworu „Stabat Mater”.

Wykonawcy: Marta Grzywacz – śpiew (głos biały), Rafał Żurek – tenor, Adam Eljasiński – klarnet, klarnet basowy, Iwo Jedynecki – akordeon, Michał Tomaszczyk – puzon, Karolina Mikołajczyk – skrzypce, Radosław Jarocki – altówka, Krystyna Wiśniewska – wiolonczela, Leszek Lorent – perkusja oraz Chór Kameralny VRC.

Joanna Maluga - dyrygent

Muzyka: Ignacy Zalewski, do słów tradycyjnych w języku łacińskim oraz w przekładzie na język polski Mateusza Żaboklickiego

Reżyseria: Jerzy Machowski

Podczas Festiwalu Nowe Epifanie odbędzie się prawykonanie utworu „Stabat Mater” Ignacego Zalewskiego, napisanego specjalnie na to wydarzenie. Usłyszymy żeński głos biały, multiperkusję, pięć instrumentów oraz chór. „Stabat Mater” pochyla się nad pełnym rozpaczy położeniem Maryi stojącej niejako z boku opowieści pasyjnej. W tym utworze Maryja wysuwa się na pierwszy plan, a widz – słuchacz ma szansę zadumać się nad metafizyką jej cierpienia. „Stabat Mater” obecna jest w polskiej kulturze niemalże od samego początku za sprawą „Lamentu świętokrzyskiego”. Kompozytor, zaproszeni przez niego muzycy i realizatorzy zadbali o to, by utwór „Stabat Mater” zabrzmiał współcześnie, stąd nowe tłumaczenie autorstwa Mateusza Żaboklickiego, inscenizacja młodego reżysera Jerzego Machowskiego oraz wplecenie fragmentów pasyjnych dotyczących spotkania Jezusa z Piłatem, które nawiązują do eseju Giorgia Agambena „Piłat i Jezus”. Kompozycja powstała dzięki dofinansowaniu z Funduszu Popierania Twórczości Stowarzyszenia Autorów ZAIKS

Bilety do kupienia na stronie: sklep.polskieradio.pl oraz w kasie przed koncertem

zmodyfikowano  7 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ