koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
AVATAR Nowe szaty królaSPOTKANIA Z GWIAZDAMI: FILIP ŁOBODZIŃSKISPOTKANIA Z GWIAZDAMI: MAGDALENA KORDELCO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365Tłumacz w muzeumTP Repertuar 11.2024CO JEST GRANE - październik 2024 - nr 364
zmodyfikowano  7 lat temu  »  

Libelid w DK Kadr

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 12 489 wyświetleń od 9 kwietnia 2018
  • 21 kwietnia 2018, sobota
    » 20:00

wstęp: 20 zł, zakup biletu online lub w DK Kadr

sala: Broadway

LIBELID to cykl pieśni miłosnych w języku jidysz opracowanych przez Olę Bilińską z towarzyszeniem zespołu doświadczonych muzyków z Gdańska, Warszawy i Sejn. Stanowi on kontynuację płyty „Berjozkele – kołysanki i pieśni wieczorne jidysz“, wydaną przez Żydowski Instytut Historyczny, która zdobyła tytuł Folkowego Fonogramu Roku 2014, przyznawany przez Program II Polskiego Radia oraz Folkowej Płyty Roku 2014 w konkursie portalu folk.pl. Projekt LIBELID, rozwijający rozpoczęty z Berjozkele wątek nowoczesnych adaptacji muzyki żydowskiej w jidysz, miał swoją premierę 26 kwietnia 2015 roku na finale festiwalu Nowa Muzyka Żydowska w Muzeum Historii Żydów Polskich w Warszawie. Koncert, entuzjastycznie przyjęty przez publiczność, został zarejestrowany przez Program Drugi Polskiego Radia. 5 maja 2016 roku miała miejsce premiera świetnie przyjętej płyty LIBELID wydanej przez Żydowski Instytut Historyczny.

Kompozycje tworzące program LIBELID to wybór przedwojennych pieśni w jidysz układające się w opowieść o różnych odcieniach i obliczach miłości. W tekstach znajdują się wątki z obyczajowości żydowskiej, która silnie wpływała na życie uczuciowe i rodzinne członków społeczności: małżeństwa kojarzone, silne więzy rodzinne, obrazy z codziennego życia – takim, jakie było przed Zagładą. Z drugiej strony teksty takich poetów jak przyjaciółka Brunona Schultza Debora Vogel czy Mojsze Lejb Halpern, obfitują w obrazy poetyckie o wymiarze uniwersalnym, w którym miłość nie mierzona jest czasem, obyczajowością i pochodzeniem. Są one wciąż zaskakująco świeże i aktualne, ujmują poczuciem humoru i delikatnością nastroju. Założeniem muzycznym LIBELID było utkanie subtelnego połączenia brzmień akustycznych i elektronicznych – stąd nowoczesny syntezator OP-1 i looper spotykają się z wiolonczelą. Harfa odbija się echem elektronicznych efektów. Forma nie ma jednak za zadanie szokować swoją nowoczesnością – celem jest stworzenie nastroju, oprawy do wybrzmienia bogactwa emocji zawartych w tekstach – czułości, namiętności, odrzucenia, zadumy nad uczuciem dawno minionym lub utraconym.

LIBELID to: Ola Bilińska – śpiew, syntezator OP-1, gitara elektryczna, looper Edyta Czerniewicz – wiolonczela, śpiew Katarzyna Kolbowska – harfa, śpiew Sebastian Witkowski – gitara basowa, syntezator

OLA BILIŃSKA – wokalistka, kompozytorka, autorka tekstów, multi-instrumentalistka, na co dzień liderka mistyczno-folkowego Babadag, wspiera wokalnie Muzykę Końca Lata, współpracuje m. in. z Maciejem Cieślakiem, Raphaelem Rogińskim, SzaZaZe, Andrzejem Smolikiem, Danielem Pigonskim. Z równą przyjemnością pracuje z reżyserami (Daria Kopiec, z którą zrealizowała spektakl „Emisariusz” w Łódzkim Centrum Dialogu i „Ziemia, planeta ludzi” w Teatrze im. Słowackiego w Krakowie), tancerzami (Pracownia Fizyczna) oraz grafikami i wideo-artystami. W swojej karierze śpiewała już gatunki tak różne jak alternatywny pop, rock, house, techno, jazz, bluegrass, opera i miejski folk; z wykształcenia anglistka i tłumacz poezji; obroniła dyplom o wpływie muzyki na współczesną poezję brytyjską na Uniwersytecie Warszawskim. Przez ponad rok współpracowała z Biweekly, anglojęzyczną wersją internetowego Dwutygodnika Narodowego Instytutu Audiowizualnego prowadząc dział „Fiction”, w którym tłumaczyła na angielski oraz dokonywała nietypowych dźwiękowych interpretacji wierszy młodych polskich poetów. Felietonistka w kwartalniku muzyki alternatywnej M/I.

EDYTA CZERNIEWICZ jest absolwentką gdańskiej Akademii Muzycznej. Na co dzień pracuje jako wiolonczelistka w Polskiej Filharmonii „Sinfonia Baltica” w Słupsku. Współpracowała z pianistą jazzowym i kompozytorem Leszkiem Kułakowskim w ramach projektu „Katharsis”. Reprezentowała miasto Gdańsk na zjazdach miast hanzeatyckich w Belgii, Szwecji, Niemczech i na Łotwie. Uczestniczyła w nagraniach muzyki teatralnej i filmowej. Współpracuje z Teatrem Wybrzeże, biorąc udział w przedstawieniach „Zmierzch bogów”, „Fatum” oraz „Życie jest snem”. Jest także twórcą i wykonawcą programu muzyczno- teatralnego „Coora Domestica” na wiolonczelę i elektronikę. Współpracuje z różnymi artystami grając solo, w trio fortepianowym, smyczkowym czy kwartecie smyczkowym.

KASIA KOLBOWSKA – harfistka związana z duetem Lady Aarp, grającym ambient dub, łączącym syntetyczne brzmienia z laptopa z eterycznymi dźwiękami harfy celtyckiej. Zespół wydał płytę „Soma” (2007). Stypendystka Ministerstwa Kultury i Narodowego Centrum Kultury (stypendium Młoda Polska – 2008 oraz Indywidualny rozwój twórczości – 2010). Współpracuje z Raphaelem Rogińskim w projekcie Wovoka and Free People Tribal, z zespołem Komety. Nagrywała z Noviką, Abradabem, WSZ i CNE, zespołem Niechęć. Wzięła udział w nagraniach ścieżki dźwiękowej filmu „Jeż Jerzy” (muz. Jan Duszyński, 2011). Wokalistka w triphopowym zespole Klarknowa. Z wykształcenia doktor socjologii kultury, wydała książkę o wędrowaniu wątków kulturowych na przykładzie grup capoeiry w Polsce oraz tomik wierszy „Interior”.

SEBASTIAN WITKOWSKI – reżyser dźwięku, instrumentalista, producent muzyczny. Związany z zespołami Lady Aarp, Klarknowa, Najakotiva, Babadag, Polpomotel, Transmisja, The Leszczer’s. Realizował i współprodukował płyty takich wykonawców jak: Kaliber 44, Tomasz Stańko, Aga Zaryan, Izrael, Raphael Rogiński czy Muzyka Końca Lata. Założyciel studia //soundmaking, gdzie poza produkcjami muzycznymi realizuje także dźwięk do filmów. Za swoją pracę przy „Wojnie polsko-ruskiej” otrzymał nagrodę na Festiwalu Filmowym w Gdyni.

autor:
zmodyfikowano  7 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ