koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  6 lat temu  »  

Retromania, vol. 1

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 9 780 wyświetleń od 9 października 2018
  • 27 października 2018, sobota
    » 19:00

wstęp wolny, rezerwacja miejsc online

Trwa moda na muzykę przedwojennej Warszawy. Podążamy za nią!

Piosenki z okresu 20-lecia międzywojenego

Fair Play Quartet zabierze słuchaczy w wyjątkową podróż w czasie. Przeniesiemy się w klimat 20-lecia międzywojennego, okres rozkwitu II RP i poczujemy atmosferę dansingu. Podczas koncertu zabrzmią znane i lubiane „hity” z tamtych lat – piosenki takie jak „To ostatnia niedziela”, Chryzantemy złociste”, “Umówiłem się z Nią na dziewiątą”, “Sexapil”, w wyjątkowych aranżacjach wiolonczelisty kwartetu – Jana Stokłosy przygotowanych na zamówienie warszawskiej Galerii Sztuki Zachęta w 2012 roku. To jednak tylko niektóre z tytułów znajdujących się w programie koncertu. Fair Play Quartet zaprezentuje również piękne piosenki Derwida. Pod tym zagadkowym pseudonimem tworzył Witold Lutosławski. Prawdopodobnie nie chciał, by jego nazwisko kojarzone było z „twórczością wstydliwą” graną na dancingach. Lutosławski w latach 50. zarabiał na życie komponując muzykę teatralną i radiową oraz właśnie piosenki. Namówiony przez Władysława Szpilmana, skomponował 35 piosenek tanecznych – fokstrotów, walców, tang i slowfoxów. Wykonywali je m.in.: Mieczysław Fogg, Kalina Jędrusik, Sława Przybylska, Irena Santor, Rena Rolska, Violetta Villas. Najbardziej znane to m.in „Nie oczekuję dziś nikogo”, „Jeden przystanek dalej”. Fair Play Quartet zagra je w nieco innej, smyczkowej odsłonie.

Zespół występuje w składzie:

Paulina Mastyło-Fałkiewicz – skrzypce

Justyna Milkiewicz – skrzypce

Agnieszka Zagroba-Klahs – altówka

Jan Stokłosa – wiolonczela

Warszawskie Combo Taneczne. W tej nazwie zawarte są wszystkie najistotniejsze informacje: zespół gra muzykę do tańca, muzykę warszawską (głównie w Warszawie), a staromodne słowo opisujące charakter grupy podpowiada też instrumentarium. Warszawskie Combo Taneczne posługuje się instrumentami otrzaskanymi z graniem na warszawskich podwórkach: bandżolą, gitarą akustyczną, saksofonem, piłą, melodyką. Combo, zanim jeszcze nagrało debiutancki album, zwiedziło podwórka studnie zarówno stołecznego Śródmieścia, jak i charakternej Pragi: Targową, Ząbkowską. Grało tam szlagiery sprzed ponad pół wieku: “Bal na Gnojnej”, “Grunt to rodzinka” czy “Warszawo ma”. W zespole głównym muzycznym partnerem lidera Jana Emila Młynarskiego jest Piotr Zabrodzki, multiinstrumentalista, producent i wokalista (także w jednej z piosenek WCT) znany ze współpracy m.in. z Cinq G, Mitch & Mitch, Baabą, LXMP, The Kurws oraz Paulą & Karolem. Młynarski spotkał się z Zabrodzkim także w grupie Pole, niedawno dołączył do Baaby, a gra również w improwizującym zespole Nervy oraz w duecie J=J z Joanną Dudą.

Warszawskie Combo Taneczne występuje w składzie:

Jan Młynarski – śpiew/gitara/bandżola/tamburyno

Piotr Zabrodzki – śpiew/banjo/bandżola/melodika

Lesław Matecki – mandolina/gitara Dobro/banjo

Anna Bojara – piła

Sebastian Jastrzębski – gitara

Tomasz Duda – baryton sax/klarnet

Wojtek Traczyk – kontrabas

autor:
zmodyfikowano  6 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ