koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365Wrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  6 lat temu  »  

Ogrody opuściły swoje drzewa

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 10 366 wyświetleń od 6 listopada 2018
  • 26 listopada 2018, poniedziałek
    » 19:00

sala: Broadway wstęp: 10 zł, bilety online lub w DK Kadr

„Ogrody opuściły swoje drzewa” Wersja kobaltowa / Teatr Limen Buto Centrum Sztuki Tańca w Warszawie, Dom Kultury Kadr, ul. Gintrowskiego 32, Warszawa Reżyseria / choreografia / taniec butoh: Sylwia Hanff Choreografia / taniec butoh: Marek Kowalski Mezzosopran: Elwira Janasik Wiolonczela / elektronika / Wideo: Robert Jędrzejewski Produkcja: Teatr Limen Butoh Premiera: 3 września 2015 Czas trwania: 45 min

Opera butoh – utwór na mezzosopran, wiolonczelę, elektronikę, wideo i dwójkę performerów butoh. Inspiracją dla artystów była rytualna funkcja lamentu, jego wymiar absolutny, jako pieśni mającej moc transformującą. Momentu transgresji twórcy poszukują w dekonstrukcji jego klasycznej formy operowej, w zderzeniu ze współczesną kompozycją i improwizacją muzyczną oraz z tańcem butoh. W sferze zainteresowań Teatru Limen Butoh jest zarówno indywidualne doświadczenie straty, jak i poczucie zagubienia i opuszczenia charakteryzujące świat współczesnego człowieka.

„Próbujemy dotknąć tęsknoty na granicy wytrzymałości i odnaleźć jej inny wymiar. Czy lament jest beznadziejną próbą zaspokojenia nieokreślonej tęsknoty i magicznym zabiegiem mającym przywrócić stan sprzed straty? Czy może być „przejściem” i odnalezieniem nowego sensu? Każdy performans może dać inną odpowiedź, każdy będzie lustrem. Tytuł spektaklu pochodzi z poezji J. Przybosia i w naszej interpretacji odzwierciedla obecny „stan świata”. Sylwia Hanff

W spektaklu wykorzystano fragmenty „Lamentu Ariadny” C. Monteverdi’ego, „Lamentu Dydony” H. Purcell’a, „Hor ch’è tempo di dormire” Tarquinio Merula.

autor:
zmodyfikowano  6 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ