koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365
zmodyfikowano  6 lat temu

Przebudzenie

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 14 096 wyświetleń od 17 listopada 2018
  • 17 lutego 2019, niedziela
    » 20:00
  • 16 lutego 2019, sobota
    » 20:00
  • 2 grudnia 2018, niedziela
    » 20:00
  • 18 listopada 2018, niedziela
    » 20:00
  • 17 listopada 2018, sobota
    » 20:00

Przebudzenie na podstawie Bachantek Eurypidesa

Przebudzenie na podstawie Bachantek Eurypidesareżyseria: Marta Malinowskascenografia: Iga Koclęga,Maciej Krajewski, Maks MacWystepują:  Katarzyna Auli Barszczewska, Katarzyna Dmoch, Paulina Fonferek,  Helena Hajkowicz, Karolina Kosecka, Katarzyna Kucharska, Natalia Maczyta- Cokan, Aleksandra Padzikowska, Maria Patykiewcz, Andrei Zagorodnikovplakat: Joanna BagnuckaCzym dzisiaj jest szał Dionizyjski? Kim są Bachantki i czemu ma służyć takie doświadczenie współcześnie - to są pytania które postawiliśmy sobie na początku pracy. Czy dziś możliwe jest katarktyczne przeżycie, ekstaza, oczyszczenie? Te pojęcia zarezerwowane były dla doświadczeń religijnych, dzisiaj bardziej kojarzą się z koncertem, narkotykami, eksperymentami z odmiennymi stanami świadomości. Jednak są i były to doświadczenia związane z ciałem i percepcją, która ulega zmianie, dlatego obszar naszej pracy głównie opierał się na fizyczności, zmysłowości, intymności i muzyce. Widz jest Penteusem, tym który podgląda Bachantki z zafascynowaniem, a zarazem pilnuje starego porządku i ładu. Penteus broni się przed szaleństwem intelektem i twardymi zasadami, zasłania władzą, ale jego ciało samo reaguje podnieceniem, nad ciałem nie ma się pełnej kontroli. Czy można uwolnić się od czegoś, ku czemuś? Jasne, ale czy to jest prawdziwa wolność czy tylko reakcja na zniewolenie? Dionizos wprowadza kobiety w szał. Szał zagraża strukturze, kulturze, unieważnia hierarchie i patriarchalne zasady, uwalnia od rutyny myśli i martwej tożsamości, robi bardzo gruntowne porządki. Bachantki są dzikie, nieujarzmione, wolne od zasad, ale zarazem zniewolone szałem. Nie można powiedzieć, że są wolne, są przecież ofiarami Dionizosa, są owładnięte szałem. Wolność to wybór, a one są go pozbawione. To raczej ucieczka, chwila zapomnienia niż wolność. Ale szaleństwo to tylko jedna z twarzy Dionizosa, a jest ich więcej i nie są one spójne. Bachantki są przede wszystkim połączone z Naturą, a Natura to i śmierć, agresja, ale też miłość, ład, życie w najbardziej pierwotnym znaczeniu. One są poza intelektualnym rozumieniem życia, one doświadczają Natury, są z nią zrośnięte i w tym doświadczeniu jest olbrzymia, ekstatyczna przestrzeń i wolność zapierająca dech. Ten rodzaj obecności wykracza totalnie poza płaską codzienność, jest wielowymiarowy i nieograniczony, otwarty na zmienność i przeciwieństwo, które jest generowane przez umysł i przymus linearnej narracji."Przebudzenie" to spektakl inspirowany dramatem Eurypidesa: " Bachantki". Jest to egzamin 3 roku Wydziału Reżyserii Akademii Teatralnej w Warszawie, powstały pod opieką prof. Jarosława Kiliana.czas trwania 1h 10 minutSPEKTAKL DLA WIDZÓW PEŁNOLETNICH.

zmodyfikowano  6 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ