koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359POK KWIECIEŃ - MAJ 2024BANKSY
zmodyfikowano  5 lat temu

Ogrody opuściły swoje drzewa

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 8 762 wyświetleń od 22 listopada 2018
  • 26 listopada 2018, poniedziałek
    » 19:00

#

„Ogrody opuściły swoje drzewa” Wersja kobaltowa / Teatr Limen Buto
Centrum Sztuki Tańca w Warszawie, Dom Kultury Kadr, ul. Gintrowskiego 32, Warszawa
Reżyseria / choreografia / taniec butoh: Sylwia Hanff
Choreografia / taniec butoh: Marek Kowalski
Mezzosopran: Elwira Janasik
Wiolonczela / elektronika / Wideo: Robert Jędrzejewski
Produkcja: Teatr Limen Butoh
Premiera: 3 września 2015
Czas trwania: 45 min 

Opera butoh – utwór na mezzosopran, wiolonczelę, elektronikę, wideo i dwójkę performerów butoh.
Inspiracją dla artystów była rytualna funkcja lamentu, jego wymiar absolutny, jako pieśni mającej moc transformującą. Momentu transgresji twórcy poszukują w dekonstrukcji jego klasycznej formy operowej, w zderzeniu ze współczesną kompozycją i improwizacją muzyczną oraz z tańcem butoh.
W sferze zainteresowań Teatru Limen Butoh jest zarówno indywidualne doświadczenie straty, jak i poczucie zagubienia i opuszczenia charakteryzujące świat współczesnego człowieka.

„Próbujemy dotknąć tęsknoty na granicy wytrzymałości i odnaleźć jej inny wymiar.
Czy lament jest beznadziejną próbą zaspokojenia nieokreślonej tęsknoty i magicznym zabiegiem mającym przywrócić stan sprzed straty? Czy może być „przejściem” i odnalezieniem nowego sensu? Każdy performans może dać inną odpowiedź, każdy będzie lustrem. Tytuł spektaklu pochodzi z poezji J. Przybosia i w naszej interpretacji odzwierciedla obecny „stan świata”.
Sylwia Hanff

W spektaklu wykorzystano fragmenty „Lamentu Ariadny” C. Monteverdi’ego, „Lamentu Dydony” H. Purcell’a, „Hor ch’è tempo di dormire” Tarquinio Merula.

Spektakl dla młodzieży (16+), studentów, dorosłych, jak i seniorów. Butoh, jako forma post-tańca, przemawia do różnych pokoleń odbiorców. Stawiając pytanie o taniec i udzielając odpowiedzi radykalnie rozszerzającej jego granice, uczy odbiorców, że taniec to nie tylko skomplikowane techniki ruchu, ale taniec to samo Życie w jego nieograniczonych formach.

Teatr Limen – działa od 15 lat; występował na wielu międzynarodowych festiwalach w Polsce i za granicą (USA, Francja, Włochy). TL dotychczas zrealizował 18 spektakli, wiele etiud i improwizacji; współrealizował międzynarodowe projekty. TL pracuje w zmiennym składzie, otwarty na współpracę z różnymi artystami plastyki, muzyki i teatru, dzięki której dokonuje się wymiana energii twórczej i wzajemnych inspiracji. Jako jeden z kilkunastu polskich teatrów tańca został opisanych w książce J. Majewskiej „The Body Revolving Stage. New Dance in New Poland”, będącej wizytówką polskiego tańca, wydanej przez Instytut Teatralny w 2011 w języku angielskim
www.limenbutoh.net

Sylwia Hanff – pionierka i najbardziej rozpoznawalna tancerka butoh w Polsce; butoh uczyła się u największych mistrzów, tworzy własny język butoh. Mgr filozofii UW, menadżerka kultury – od kilkunastu lat organizuje wydarzenia butoh. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Od kilkunastu lat prowadzi warsztaty pracy z ciałem; od 2002 r. prowadzi Teatr Limen Butoh. Stworzyła 18 autorskich spektakli solowych i zespołowych oraz wiele etiud i improwizacji.

Robert Jędrzejewski – wiolonczelista, kompozytor, kreatywny improwizator, studiował w krakowskiej AM; kursy wykonawstwa muzyki współczesnej i kompozycji w Krakowie, Stuttgarcie, Avignon, Gdańsku. Był stypendystą Fundacji Płockiej. Działa na pograniczu muzyki intuitywnej, komputerowej, elektronicznej oraz audioart. Autor projektu Video Partytura – inspiracji dla kompozytora i nowej perspektywy dla odbiorcy. Od 2014 roku jest doktorantem Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie

Marek Kowalski – aktor teatru fizycznego, współtwórca Teatru Akt. Uczestniczył w wielu treningach różnych technik pracy z ciałem. Przez ponad 20 lat swojej drogi zawodowej wystąpił w kilkudziesięciu spektaklach teatru ruchu. Tańczy butoh i współtworzy „Ogrody opuściły swoje drzewa” Teatru Limen Butoh. Animator wydarzeń artystycznych w Warszawie i na Mazowszu.

Elwira Janasik – mezzosopran. Jest absolwentką Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Stypendium Fundacji Pro Polonia Society. Laureatka pierwszych miejsc na festiwalach i konkursach ogólnopolskich i międzynarodowych. Wykonywała partie operowe na scenie Teatru Wielkiego Opery Narodowej, w Teatro Lope De Vega w Hiszpanii oraz w Stambule. W sezonie 2014/2015 współpracowała z Teatrem Wielkim w Łodzi. Obecnie prowadzi działalność koncertową. Nagrała płytę Pieśni Stanisława Moniuszki.

———————-
Centrum Sztuki Tańca w Warszawie
Siedziba 2017-2019: Dom Kultury Kadr
ul. Przemysława Gintrowskiego 32
02-697 Warszawa
————————————–

Dokładny program i szczegółowe informacje na stronach:
www.centrumsztukitanca.eu

https://www.dkkadr.waw.pl/k/repertuar/
Facebook: www.facebook.com/cstwarszawa
Instagram: https://www.instagram.com/centrumsztukitancacst/
Twitter: https://twitter.com/cstwwarszawie

Organizatorzy projektu CST: Fundacja Artystyczna PERFORM oraz Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ / HOTELOKO movement makers

Projekt współfinansuje m.st. Warszawa

Partner projektu CST: Dom Kultury Kadr

Patronat medialny: portal taniecPOLSKA.pl, TVP Kultura, RDC, e-teatr, miesięcznik TEATR, Teatr dla Wszystkich, TANIEC, teatralia.com.pl, Warsawholic, Notes na 6 tygodni, Going.

zmodyfikowano  5 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ