koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  6 lat temu  »  

VII Festiwal Warsaw Dance Days

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 11 078 wyświetleń od 4 grudnia 2018
  • 10 grudnia 2018, poniedziałek
    » 19:00

sala: Broadway

wstęp: 10 zł, bilety do nabycia online lub w DK Kadr

Warsaw Dance Days 2018 – 10 grudnia w CST 7. edycja @Warsaw Dance Days – Międzynarodowego Festiwalu Tańca Współczesnego – dedykowanego w całości młodym choreografom. W tym roku przez 3 festiwalowe dni na 2 scenach: 10 grudnia w Centrum Sztuki Tańca w Warszawie i 11-12 grudnia w Ośrodku Teatr Tańca Zawirowania na Belwederskiej swoje choreografie zaprezentują artyści młodego pokolenia z Austrii, Czech, Francji, Niemiec, Polski, Słowacji i Węgier.

10.12.2018 / godz. 19:00 Czas trwania: ok.2 h 30 min (w tym 1 przerwa) Centrum Sztuki Tańca, Dom Kultury Kadr, ul. Gintrowskiego 32 WSTĘP: 10 zł, kup bilet online

11-12.12.2018 / godz. 19:00 Czas trwania: ok.1 h 45 min (w tym 1 przerwa) Ośrodek Teatru Tańca Zawirowania, ul. Belwederska 20/22 BEZPŁATNY WSTĘP, rezerwacja miejsc online: warsawdancedays@gmail.com Pełen program Festiwalu: https://www.facebook.com/events/473164673173746/

Organizatorzy: Mazowiecki Instytut Kultury, Stowarzyszenie Strefa Otwarta Partnerzy: Centrum Sztuki Tańca w Warszawie, Fundacja Scena Współczesna Teatra Tańca Zawirowania, Warszawski Teatr Tańca, Wydział Teatru Tańca w Bytomiu, Akademia Sztuk Teatralnych w Krakowie, Akademia Wychowania Fizycznego w Poznaniu, Konzervatórium J. L. Bellu w Bańskiej Bystrzycy, Tanečni Konzervatoř w Pradze

PROGRAM 10 GRUDNIA Warsaw Dance Days w Centrum Sztuki Tańca w Warszawie

h.art company „Ravnfjær” / chor.Artur Grabarczyk / 30 min Trailer: https://youtu.be/EpacWZsInw0

Akademia Sztuk Teatralnych w Krakowie, Wydział Teatru Tańca w Bytomiu „Spotkanie” / chor. Agnieszka Skorut / 10 min “Bo należy nam się maj” / chor. Karolina Januszek / 5 min “Jak rozebrałem tęczę, czyli sprawdzam grunt” / chor. Łukasz Zgórka / 12 min

„Multitude” / chor. Wojciech Marek Kozak / 25 min

Kompania Tańca Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu „Myśl ucieleśniona” / chor. Agnieszka Doberska i zespół / 22 min

Artystki Polskiego Baletu Narodowego, Teatr Wielki – Opera Narodowa „Mów don’t move” / chor. Joanna Drabik / 17 min

WIĘCEJ: „Ravnfjær” h.art company chor. Artur Grabarczyk wyk. Agata Baran, Wiktor Bębacz, Agata Biela, Agnieszka Brzezińska, Stanisław Bulder, Sylwia Czubińska, Patrycja Kubiak, Dominika Lewandowska, Beata Miernik, Iza Prokopek, Przemysław Jarema Stokowiec, Konrad Zagajewski, Ewa Noras Produkcja: Akademia Teatru Tańca Zawirowania Ravnfjær to spektakl oparty na mitologii nordyckiej oraz na zwyczajach i rytuałach ludności Normańskiej z przełomu VII-XII w. Jest to swoisty collage, który w abstrakcyjny sposób zabiera w podróż po sagach i mitach. Podobnie jak na inne indoeuropejskie systemy wierzeń, na mitologię nordycką składają się mity o bogach i boginiach, bohaterach, cudownych krainach, powstaniu oraz końcu świata. Możemy znaleźć tu m.in. historie olbrzymów i karłów, śmierć Baldura, perypetie Lokiego, proroczą przepowiednię Ragnaroku, jak i nawiązania do świąt i obrzędów obchodzonych przez Normanów na cześć swoich bogów. Ravnfjær (czyt.:ravmfjer) przekładając z języka norweskiego oznacza „krucze pióra”, co wpasowuje się metaforycznie w strukturę spektaklu, ukazując mnogość i wielowarstwowość poruszanego tematu. Sam kruk jest symbolem śmierci, wojny, ale i mądrości. Jest także jednymi z atrybutów Odyna – boga Wszechojca, któremu towarzyszyły dwa kruki o imionach Hugin (Myśl) i Munin (Pamięć).

„Spotkanie” chor. Agnieszka Skorut wyk. Agnieszka Kramarz, Sebastian Wiertelak, Julia Lewandowska Produkcja: Akademia Sztuk Teatralnych w Krakowie, Wydział Teatru Tańca w Bytomiu Projekt Spotkania jest nie tylko spotkaniem dwóch osób będących na scenie. Jest również spotkaniem widza z dźwiękiem. Ławka, jako symbol spotkania, staje się pretekstem do wejścia w dialog dwóch przypadkowych osób, którym towarzyszy tzw. „oko zewnętrzne” dialogujące z nimi dźwiękowo. Głównymi założeniami projektu są powstające zależności dźwiękowo ruchowe, rytm i spontaniczne reagowanie na partnera.

“Bo należy nam się maj” chor. Karolina Januszek wyk. Sebastian Wylot, Karolina Januszek Produkcja: Akademia Sztuk Teatralnych w Krakowie, Wydział Teatru Tańca w Bytomiu Projekt Bo należy nam się maj stanowi rodzaj dialogu między tancerzami. Celem pracy była chęć wygenerowania wspólnego języka ruchowego oraz wzajemna wymiana energii. Na scenie widzimy Karolinę i Sebastiana, między którymi buduje się „jakaś” relacja w konkretnym momencie. „Nie” dla naddawania, „nie” dla postaciowania – czy to w ogóle możliwe? “Bo należy nam się maj” przede wszystkim bazuje na pracy z partnerem i zaufaniu.

“Jak rozebrałem tęczę, czyli sprawdzam grunt” chor. i wyk. Łukasz Zgórka Produkcja: Akademia Sztuk Teatralnych w Krakowie, Wydział Teatru Tańca w Bytomiu Jak rozebrałem tęczę, czyli sprawdzam grunt… siebie, mięśni, osobowości, ego, emocji. Projekt taneczny o rozkładaniu na czynniki pierwsze ludzkich lęków, obaw, pragnień, marzeń. Osobiste zmierzenie się z samym sobą. Podzielenie się obecnością, intymnością i emocją, poprzez fizyczny ruch i taniec. Próba znalezienia dobra, odnalezienia siebie w sobie, odbicia z widownią. Wykorzystanie energii, starcie się z nieokreśloną siłą w tańcu, nawiązania kontaktu z przestrzenią. Co w nas siedzi? Jak odnaleźć miłość? Jest to projekt solowy z wykorzystaniem fizyczności, w którym performer bada wewnętrzne siły, motywację do działania i szuka szczęścia. Wykorzystuje taniec do odnalezienia prawdziwego siebie. Poprzez język ciała i zmysły przekazuje swoją historię. Próbuje uchwycić marzenia, poznać siebie i przekazać to, czego nie da się opowiedzieć słowami. Spotkanie człowieka z człowiekiem. Ciała z ciałem. Mięśnia z mięśniem.

„Multitude” chor. i wyk. Wojciech Marek Kozak multitude (ang. mnogość, wielość) to proces kształtowania, stawania się. Podejmuje temat obcego poruszającego się w strukturach społecznych, jego dążeń, pragnień i przeżyć. Jest to podróż do świata wewnętrznego i zewnętrznego, w głąb cielesności i umysłowości. Konfrontuje ludzką potrzebę nazywania i klasyfikacji zjawisk z różnorodnością rzeczywistości.

„Myśl ucieleśniona” Kompania Tańca AWF w Poznaniu chor. Agnieszka Doberska i zespół wyk. Weronika Skórzewska, Katarzyna Leszek, Joanna Kukiełka, Marta Szostecka, Aleksandra Piasta, Nikolina Wrona, Filip Hylewicz, Damian Drozd, Patryk Gorzkiewicz, Bartek Dopytalski, Wojciech Furman, Oliwia Lech Produkcja: Akademia Wychowania Fizycznego w Poznaniu Spektakl Myśl ucieleśniona jest filozoficzną podróżą umysłu w ciele w dosłownym znaczeniu słowa „podróż”, ale także w przenośni. Cytując jednego ze współczesnych Pitagorejczyków z greckiej wyspy Gawdos: „Lepiej jest podróżować z kimś. Wtedy jeden mówi: chodźmy tam a drugi na to: nie, chodźmy w drugą stronę. A jak jest trzeci to chce jeszcze gdzie indziej. I w końcu nigdzie nie idą, tylko zaczynają rozmawiać. I tu jest miejsce na filozofię.”

„Mów don’t move” chor. Joanna Drabik wyk. Joanna Drabik, Anna Hop (Artystki Polskiego Baletu Narodowego, Teatr Wielki – Opera Narodowa) Słowo bez grawitacji. Istnienie bez względu. Okoliczność bez wyjścia. Taniec bez reszty. Położenie bez sensu. Ruch bez przesady. Tekst bez ogródek. Przestrzeń bez przerwy. Mowa bez nawiasów. Krok bez powrotu. Gadka bez kitu. Mów don’t move.

Centrum Sztuki Tańca w Warszawie Siedziba: Dom Kultury Kadr ul. Przemysława Gintrowskiego 32 02-697 Warszawa

Organizatorzy projektu CST: Fundacja Artystyczna PERFORM oraz Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ / HOTELOKO movement makers

Projekt CST współfinansuje m.st. Warszawa

autor:
zmodyfikowano  6 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ