koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - październik 2024 - nr 364AVATAR Nowe szaty królaTP Repertuar 11.2024SPOTKANIA Z GWIAZDAMI: FILIP ŁOBODZIŃSKITłumacz w muzeumCO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365SPOTKANIA Z GWIAZDAMI: MAGDALENA KORDEL
zmodyfikowano  6 lat temu

Festiwal Chopinowski - Koncert Dziewiąty

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 10 838 wyświetleń od 16 grudnia 2018
  • 24 marca 2019, niedziela
    » 14:00

W programie utwory wyraziste, oryginalne. Z początku usłyszymy utwór prawie że nie grywany, Tarantellę As-dur - napisany być może w pośpiechu na potrzebę wydawcy, ale znakomicie przy tym ukazujący niewyczerpane zasoby inwencji twórczej, zbliżone charakterem do wstępu impromptu w tej samej tonacji. Emocjonalność sięga tutaj sfer nieporuszanych w innych utworach. Ogólnie w tej części zabrzmią utwory, o których moglibyśmy powiedzieć, że pochodzą z wyższych sfer, co do tego nie ma wątpliwości. Punktem kulminacyjnym jest Sonata g-moll na fortepian i wiolonczelę - ostatni już utwór napisany przez Mistrza. A piisany był w trudach - ciężko chory kompozytor cierpiał już wtedy na zanik sił twórczych. Ale mimo to znajdziemy ustępy zdające się temu wyjątkowo mocno przeczyć, szczególnie w części pierwszej i finale, rzadko Chopin posuwał się do takiego dystansu, żartu, swobodnych gestów w swoich poprzednich utworach. Z pewnością pod względem brzmienia jest to dzieło bliższe współczesności, ale na szczęście jeszcze możemy w nim odnaleźć ten istotny chopinowski sposób myślenia muzycznego, tę niezwykłą głębię refleksyjną.

Program koncertu:

Tarantella As-dur op. 43
2 Nokturny op. 27 (cis-moll, Des-dur)
Impromptu Fis-dur op. 36
Fantazja f-moll op. 49
2 Nokturny op. 55 (f-moll, Es-dur)
3 Walce op. 64 (Des-dur, cis-moll, As-dur)
Sonata g-moll op. 65 na fortepian i wiolonczelę

Sonatę g-moll op. 65 wykonają:

Bartosz Ludkiewicz - fortepian
Magdalena Bojanowicz - wiolonczela

zmodyfikowano  6 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ