koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365Wrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  6 lat temu  »  

Festiwal Witolda Lutosławskiego "Łańcuch XVI"

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 10 229 wyświetleń od 23 stycznia 2019

Program 2 Polskiego Radia oraz Towarzystwo im. Witolda Lutosławskiego zapraszają w dn. 26 stycznia – 9 luty br. do Studia Lutosławskiego na Festiwal Witolda Lutosławskiego „Łańcuch XVI”.

Sobota 26 stycznia 2019, godz. 19.00

Program: Iannis Xenakis (1922–2001) - MetastaseisB (1954) Witolda Lutosławski (1913–1994) - Trois poèmes d'Henri Michaux na 20-głosowy chór mieszany i orkiestrę (1963) György Ligeti (1923–2006) - Clocks and Clouds na na 12 głosów żeńskich i orkiestrę (1972) Witold Lutosławski - Livre pour orchestre (1968)

Wykonawcy: Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia Zespół Śpiewaków Miasta Katowice „Camerata Silesia” Alexander Liebreich – dyrygent Anna Szostak – przygotowanie Zespołu, dyrygent

Czas odkrywania nowych dróg w muzyce dekad powojennych - Xenakis w MetastaseisB szokuje publiczność glissandami, Ligeti szuka nowych dźwięków pomiędzy tymi dobrze znanymi dwunastoma, Lutosławski w Trzech poematach sprawdza co się będzie działo, gdy chór i orkiestrę poprowadzi dwóch dyrygentów. A w Livre pour orchestre tworzy arcydzieło nowej muzyki symfonicznej, które zachwyca nas już przez pół wieku.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Niedziela 27 stycznia 2019 19.00

Program: Grażyna Bacewicz (1909–1969) - In una parte na orkiestrę (1967) Witold Lutosławski (1913–1994) - Koncert na wiolonczelę i orkiestrę (1970), Novelette na orkiestrę (1979) Ludwig van Beethoven (1770–1827) - Uwertura Leonora III op. 72 b na orkiestrę (1805)

Wykonawcy: Zuzanna Sosnowska – wiolonczela Polska Orkiestra Radiowa Michał Klauza – dyrygent

Koncert wiolonczelowy Witolda Lutosławskiego, napisany z inspiracji Mścisława Rostropowicza, stał się w ciągu niemal pół wieku dziełem klasycznym, sięgają po niego kolejne pokolenia muzyków. Jak wykona go Zuzanna Sosnowska, jedna z najbardziej utalentowanych młodych polskich wiolonczelistek, i do tego laureatka Konkursu Lutosławskiego? A pozostałe utwory - Beethovena, Bacewiczówny i Lutosławskiego, pokażą, jak różnorodnie kompozytorzy mogą traktować orkiestrę - możliwości są niewyczerpane!

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Sobota 2 lutego 2019, godz. 19.00

Program:

Witold Lutosławski (1913–1994) - Melodie ludowe na fortepian (1945), Sonata na fortepian (1934)

Joseph Haydn (1732–1809) - Sonata g-moll Hob. XVI nr 44 (ok. 1772)

Andrzej Czajkowski (1935–1982) - Sonata na fortepian (1958)

Arnold Schönberg (1874–1951) - Sechs kleine Klavierstücke op. 19 (1912)

Wykonawca: Maciej Grzybowski – fortepian

Wielcy twórcy we wczesnym okresie… Lutosławski w Sonacie i Melodiach ludowych ujawnił wielki talent, ale był dopiero w drodze do własnego języka muzycznego, Sonata fortepianowa Andrzeja Czajkowskiego jest etapem w drodze do jego dojrzałych dzieł, Klavierstücke Arnolda Schönberga też są etapem w drodze od neoromantyzmu do dodekafonii. A Sonata Haydna? To ogniwo długiego łańcucha utworów o takiej samej nazwie, lecz zawsze nowej i odkrywczej treści.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Niedziela 3 lutego 2019, godz. 19.00

Program:

Grażyna Bacewicz (1909 - 1969) - Contradizione na orkiestrę kameralną (1966) Karol Szymanowski (1882 - 1937) - Słopiewnie. Pięć pieśni na sopran i orkiestrę kameralną do słów JulianaTuwima op. 46 bis (1921 - 1928) Witold Lutosławski (1913 - 1994) - Muzyka do słuchowiska radiowego „Dziady” Adama Mickiewicza (1949) - prezentacja fragmentów nagrania, Muzyka do audycji radiowej „Słopiewnie” Juliana Tuwima na flet, skrzypce, altówkę i wiolonczelę (1946), Fragmenty muzyki do sztuk teatralnych: Cyd Pierre`a Corneille’a (1948), Horsztyński Juliusza Słowackiego (1953), Wariatka z Chaillot Jeana Giraudoux (1958), Mała suita na orkiestrę kameralną (1950)

Wykonawcy:

Agata Zubel – sopran Andrzej Ferenc – aktor Chain Ensemble Andrzej Bauer – kierownictwo muzyczne, dyrygent

Wstęp wolny

Słopiewnie Lutosławskiego? Tak, to nie pomyłka! Zajrzyjmy do wciąż niemal nieznanego rozdziału twórczości Witolda Lutosławskiego, jakim jest muzyka dla radia i teatru! A te znane Słopiewnie - Karola Szymanowskiego - też zabrzmią, ale inaczej niż zwykle, bo w wersji kameralnej. W programie koncertu panuje jednak nie tylko zgodność: przynajmniej jedna sprzeczność - Contradizione Bacewiczówny - też się pojawi...

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Czwartek 7 lutego 2019, godz. 19.00

Program:

Witold Lutosławski (1913–1994) - Przeźrocza na 11 wykonawców (1988) Grażyna Bacewicz (1909–1969)- Pensieri notturni na orkiestrę kameralną (1961) Witold Lutosławski - Pięć pieśni do słów Kazimiery Iłłakowiczówny na głos żeński i 30 instrumentów (1957) Bolesław Szabelski (1896–1979) - Koncert na flet i orkiestrę (1964) Witold Lutosławski - Gry weneckie na orkiestrę kameralną (1961)

Wykonawcy:

Weronika Rabek – mezzosopran Łukasz Długosz – flet Orkiestra Kameralna Miasta Tychy AUKSO Marek Moś – dyrygent

Lutosławski z czasu wielkich przemian, z okresu budowy nowego języka muzycznego: w Pieśniach do słów Iłłakowiczówny eksperymentuje z systemem harmonii dwunastodźwiękowej, w Grach weneckich - z aleatoryzmem. Także Grażyna Bacewicz i nawet niemłody Bolesław Szabelski odświeżają swoje metody komponowania - i to z jakim rezultatem!

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Sobota 9 lutego 2019, godz. 19.00

Program:

Witold Lutosławski (1913–1994) - Koncert na orkiestrę (1954) Ludwig van Beethoven (1770–1827) - VII Symfonia A-dur op. 92 (1812)

Wykonawcy:

Sinfonia Varsovia Marek Janowski – dyrygent

Wielka konfrontacja - najpopularniejsze dzieło klasyka 20 wieku kontra najbardziej porywająca symfonia klasyka wiedeńskiego. Jak się zaprezentują pod mistrzowską batutą czołowego niemieckiego kapelmistrza rodem z… Warszawy, który właśnie w Warszawie świętuje swój jubileusz 80-lecia urodzin?

Bilety do kupienia na stronie: studianagran.com.pl oraz w kasie przed koncertem

zmodyfikowano  6 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ