Wariacje eseistyczne we współczesnych hiszpańskich produkcjach - Sesja 4 (Mała sala)
![](https://dco1c2aefa5pk.cloudfront.net/l/7x45.jpeg)
- 30 maja 2019, czwartek» 20:30
Wprowadzenie nowych technologii do świata audiowizualnego sprawiło, że możliwe stały się formy produkcji znacznie obniżające koszty i oferujące autorom potężne narzędzie twórcze, które nie wymaga znacznych nakładów i nie zależy od skonsolidowanej struktury przemysłowej. Można powiedzieć, że to nowa forma pisania poprzez obrazy zrodzona na potrzeby twórczości i liberalnego myślenia. W tym kontekście, jednym z najciekawszych zjawisk współczesnej kultury jest esej audiowizualny.
Cykl, który przedstawiamy zawiera produkcje z lat 2006-2017 i nie jest to próba wyczerpującego przeglądu utworów z tego okresu, założeniem cyklu jest raczej, chęć pokazania kilku najbardziej znaczących form i linii, które obierał esej audiowizualny w ostatnich latach. Ich różnorodność przejawia się zarówno w tematyce będącej przedmiotem refleksji, jak i w doborze formy. Również czas trwania poszczególnych prac jest różny, co oczywiście nie pozostaje bez wpływu na sposób, w jaki rozwijana jest myśl przewodnia danego utworu.
SESJA 4.
Pal. Altoviti.
Hiszpania, 2007. 8 min.
Klasyfikacja: Brak ograniczeń wiekowych
Reżyseria: Samuel Alarcón i Bárbara Fluxa
Produkcja: Wyprodukowano przy wsparciu Hiszpańskiej Akademii Królewskiej w Rzymie i Hiszpańskiej Agencji Współpracy Międzynarodowej i Rozwoju (AECID)
Scenariusz: Samuel Alarcón i Bárbara Fluxa
Montaż: Samuel Alarcón i Bárbara Fluxa
Dźwięk: Samuel Alarcón
Opis: Statyczne zbliżenie na renesansowe malowidło na ścianie i głęboki pusty dźwięk przenoszą nas w dziwne, nieokreślone miejsce. Potem obraz ulega zniekształceniu, dźwięk sugeruje ruch wody – jesteśmy pod wodą. Seria abstrakcyjnych podwodnych ujęć w poetycki sposób ukazuje różne sceny z mitologii związane z wodą i rzeką Tyber w Rzymie. Na koniec z planu ogólnego wnioskujemy, że jesteśmy w zatopionym pomieszczeniu, Sali Visari byłego Pałacu Altoviti, zniszczonego, jak wiele innych, podczas budowy murów kanalizacyjnych Tybru pod koniec ubiegłego wieku
Festiwale i pokazy: Wystawa: Vídeo a la Carta 2. Galeria Sztuki Współczesnej DF, Santiago de Compostela 2008
Wydarzenie: Nuit Blanche-Paris 08, Instytut Cervantesa w Paryżu
Canarias Mediafest 08 - Międzynarodowy Festiwal Sztuki Cyfrowej, Las Palmas, Gran Canaria
Tryingtoland 2. MACRO. Muzeum Sztuki Współczesnej w Rzymie, 2007
Wystawa: Roma ida y vuelta. Sala wystawowa w Teatro Circo Price
Optica 2007 - Międzynarodowy Festiwal Video w Gijón 2007
Wesołych Świąt / Felices Fiestas
Hiszpania, 2008. 6 min.
Klasyfikacja: Niezalecany dla dzieci poniżej 7. roku życia
Reżyseria: Víctor Moreno
Produkcja: Gullermo Carnero Rosell i Víctor Moreno
Scenariusz: Víctor Moreno
Zdjęcia: Santiago Torres
Montaż: Víctor Moreno
Dźwięk: Rafael Kiewning
Opis: Największa na świecie różnica w dochodzie na jednego mieszkańca między ludnością osiadłą a inmigrantami, przybywającymi na to terytorium jest na Wyspach Kanaryjskich.
Nagrody i Festiwale: Cajacanarias 2009 – Najlepszy film dokumentalny, udział w licznych festiwalach krajowych i międzynarodowych.
A ja wierzę / Yo me lo creo
Hiszpania, 2016. 40 min.
Klasyfikacja: Niezalecany dla dzieci poniżej 7. roku życia
Reżyseria: Colectivo Terrorismo de Autor
Produkcja: Colectivo Terrorismo de Autor
Scenariusz: Colectivo Terrorismo de Autor
Zdjęcia: Antoine Forgeron
Montaż: Colectivo Terrorismo de Autor
Opis: W obecnym reżimie współżycia społecznego, jedni funkcjonują dobrze, a inni nie. Tych, którzy nie funkcjonują, z niewiadomej przyczyny nazywa się „wariatami”.
Sé villana (Diabelska Sewilla) / Sé villana (La Sevilla del diablo)
Hiszpania, 2013. 40 min.
Klasyfikacja: Niezalecany dla dzieci poniżej 7. roku życia
Reżyseria: María Cañas
Produkcja: Animalario Tv Producciones
Scenariusz: María Cañas
Zdjęcia: María Cañas i José de Carricarte
Montaż: José de Carricarte
Muzyka: Różne
Opis: To pokaz – bunt o przemyśle fanatyzmu i trybut dla ludzkości, dla twórczości ludowej, dla siły słabych, zielonych psów, poetów, wygnańców, szaleńców, prostytutek… Trybut dla ludu nie tylko jako kopalni materiału folklorystycznego, tylko jako prawdziwego bohatera historii, który ma siłę by zatrzymać pociąg historii.
Max Payne
27 listopada 2008 - 10:15, 21:15jest więcej terminów
Cinema City Arkadia
Aleja Jana Pawła II 82 Warszawajest więcej miejsc
784 619kino
Rok 1612
27 listopada 2008 - 09:30jest więcej terminów
Femina
Aleja Solidarności 115 Warszawajest więcej miejsc
1 052 470kino
Wakacje
26 listopada 2008 - 18:30jest więcej terminów
Wisła
Wilsona 2 Warszawa
30 212kino
Cochochi
26 listopada 2008 - 21:00jest więcej terminów
Wisła
Wilsona 2 Warszawajest więcej miejsc
15 864kino
Eagle eye
26 listopada 2008 - 22:15jest więcej terminów
Cinema City Arkadia
Aleja Jana Pawła II 82 Warszawajest więcej miejsc
791 622kino
Sankofa
25 listopada 2008 - 21:00jest więcej terminów
Kino.Lab
Ujazdów 2 Warszawa
15 679kino
Pewnego razu w Nowym Sadzie
25 listopada 2008 - 20:00
Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny (FINA)
Wałbrzyska 3/5 Warszawa
15 742kino
Odrodzenie
25 listopada 2008 - 21:00jest więcej terminów
Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny (FINA)
Wałbrzyska 3/5 Warszawa
15 641kino
Hombre
25 listopada 2008 - 18:00
Iluzjon Filmoteki Narodowej
Narbutta 50A Warszawa
15 717kino
Dziecięcy świat
25 listopada 2008 - 18:30jest więcej terminów
Wisła
Wilsona 2 Warszawa
43 784kino
Bilardzista
25 listopada 2008 - 20:00
Iluzjon Filmoteki Narodowej
Narbutta 50A Warszawa
15 574kino
Pasja
24 listopada 2008 - 16:30
Luna
Marszałkowska 28 Warszawa
32 080kino
Tokijska sonata
24 listopada 2008 - 18:30jest więcej terminów
Wisła
Wilsona 2 Warszawa
15 597kino
Tydzień wolności
23 listopada 2008 - 21:00jest więcej terminów
Kino.Lab
Ujazdów 2 Warszawa
15 783kino
Achilles i żółw
23 listopada 2008 - 18:30jest więcej terminów
Wisła
Wilsona 2 Warszawa
14 392kino
Rajskie jabłko
23 listopada 2008 - 21:00
Luna
Marszałkowska 28 Warszawa
60 712kino
Dane słowo
23 listopada 2008 - 18:45
Luna
Marszałkowska 28 Warszawa
46 298kino