Wariacje eseistyczne we współczesnych hiszpańskich produkcjach - Sesja 4 (Mała sala)
- 30 maja 2019, czwartek» 20:30
Wprowadzenie nowych technologii do świata audiowizualnego sprawiło, że możliwe stały się formy produkcji znacznie obniżające koszty i oferujące autorom potężne narzędzie twórcze, które nie wymaga znacznych nakładów i nie zależy od skonsolidowanej struktury przemysłowej. Można powiedzieć, że to nowa forma pisania poprzez obrazy zrodzona na potrzeby twórczości i liberalnego myślenia. W tym kontekście, jednym z najciekawszych zjawisk współczesnej kultury jest esej audiowizualny.
Cykl, który przedstawiamy zawiera produkcje z lat 2006-2017 i nie jest to próba wyczerpującego przeglądu utworów z tego okresu, założeniem cyklu jest raczej, chęć pokazania kilku najbardziej znaczących form i linii, które obierał esej audiowizualny w ostatnich latach. Ich różnorodność przejawia się zarówno w tematyce będącej przedmiotem refleksji, jak i w doborze formy. Również czas trwania poszczególnych prac jest różny, co oczywiście nie pozostaje bez wpływu na sposób, w jaki rozwijana jest myśl przewodnia danego utworu.
SESJA 4.
Pal. Altoviti.
Hiszpania, 2007. 8 min.
Klasyfikacja: Brak ograniczeń wiekowych
Reżyseria: Samuel Alarcón i Bárbara Fluxa
Produkcja: Wyprodukowano przy wsparciu Hiszpańskiej Akademii Królewskiej w Rzymie i Hiszpańskiej Agencji Współpracy Międzynarodowej i Rozwoju (AECID)
Scenariusz: Samuel Alarcón i Bárbara Fluxa
Montaż: Samuel Alarcón i Bárbara Fluxa
Dźwięk: Samuel Alarcón
Opis: Statyczne zbliżenie na renesansowe malowidło na ścianie i głęboki pusty dźwięk przenoszą nas w dziwne, nieokreślone miejsce. Potem obraz ulega zniekształceniu, dźwięk sugeruje ruch wody – jesteśmy pod wodą. Seria abstrakcyjnych podwodnych ujęć w poetycki sposób ukazuje różne sceny z mitologii związane z wodą i rzeką Tyber w Rzymie. Na koniec z planu ogólnego wnioskujemy, że jesteśmy w zatopionym pomieszczeniu, Sali Visari byłego Pałacu Altoviti, zniszczonego, jak wiele innych, podczas budowy murów kanalizacyjnych Tybru pod koniec ubiegłego wieku
Festiwale i pokazy: Wystawa: Vídeo a la Carta 2. Galeria Sztuki Współczesnej DF, Santiago de Compostela 2008
Wydarzenie: Nuit Blanche-Paris 08, Instytut Cervantesa w Paryżu
Canarias Mediafest 08 - Międzynarodowy Festiwal Sztuki Cyfrowej, Las Palmas, Gran Canaria
Tryingtoland 2. MACRO. Muzeum Sztuki Współczesnej w Rzymie, 2007
Wystawa: Roma ida y vuelta. Sala wystawowa w Teatro Circo Price
Optica 2007 - Międzynarodowy Festiwal Video w Gijón 2007
Wesołych Świąt / Felices Fiestas
Hiszpania, 2008. 6 min.
Klasyfikacja: Niezalecany dla dzieci poniżej 7. roku życia
Reżyseria: Víctor Moreno
Produkcja: Gullermo Carnero Rosell i Víctor Moreno
Scenariusz: Víctor Moreno
Zdjęcia: Santiago Torres
Montaż: Víctor Moreno
Dźwięk: Rafael Kiewning
Opis: Największa na świecie różnica w dochodzie na jednego mieszkańca między ludnością osiadłą a inmigrantami, przybywającymi na to terytorium jest na Wyspach Kanaryjskich.
Nagrody i Festiwale: Cajacanarias 2009 – Najlepszy film dokumentalny, udział w licznych festiwalach krajowych i międzynarodowych.
A ja wierzę / Yo me lo creo
Hiszpania, 2016. 40 min.
Klasyfikacja: Niezalecany dla dzieci poniżej 7. roku życia
Reżyseria: Colectivo Terrorismo de Autor
Produkcja: Colectivo Terrorismo de Autor
Scenariusz: Colectivo Terrorismo de Autor
Zdjęcia: Antoine Forgeron
Montaż: Colectivo Terrorismo de Autor
Opis: W obecnym reżimie współżycia społecznego, jedni funkcjonują dobrze, a inni nie. Tych, którzy nie funkcjonują, z niewiadomej przyczyny nazywa się „wariatami”.
Sé villana (Diabelska Sewilla) / Sé villana (La Sevilla del diablo)
Hiszpania, 2013. 40 min.
Klasyfikacja: Niezalecany dla dzieci poniżej 7. roku życia
Reżyseria: María Cañas
Produkcja: Animalario Tv Producciones
Scenariusz: María Cañas
Zdjęcia: María Cañas i José de Carricarte
Montaż: José de Carricarte
Muzyka: Różne
Opis: To pokaz – bunt o przemyśle fanatyzmu i trybut dla ludzkości, dla twórczości ludowej, dla siły słabych, zielonych psów, poetów, wygnańców, szaleńców, prostytutek… Trybut dla ludu nie tylko jako kopalni materiału folklorystycznego, tylko jako prawdziwego bohatera historii, który ma siłę by zatrzymać pociąg historii.
Festiwal Beatlemania 2008
4 grudnia 2008 - 10:00
Świt
Wysockiego 11 Warszawa
16 844kino
Udław się
4 grudnia 2008 - 14:45jest więcej terminów
Multikino Mokotów
Puławska 17 Warszawajest więcej miejsc
176 105kino
Totalny kataklizm
4 grudnia 2008 - 12:00jest więcej terminów
Cinema City Arkadia
Aleja Jana Pawła II 82 Warszawajest więcej miejsc
658 754kino
Rezerwat
2 grudnia 2008 - 20:00jest więcej terminów
Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny (FINA)
Wałbrzyska 3/5 Warszawajest więcej miejsc
1 384 652kino
Ucieczka z kina wolność
1 grudnia 2008 - 19:00
Bemowskie Centrum Kultury
Górczewska 201 Warszawa
17 553kino
Sebastian
1 grudnia 2008 - 20:30
Luna
Marszałkowska 28 Warszawa
16 785kino
Pogoń za Adamem
1 grudnia 2008 - 17:15
Luna
Marszałkowska 28 Warszawa
35 057kino
Ucieczka z kina Wolność
1 grudnia 2008 - 19:00
Bemowskie Centrum Kultury
Górczewska 201 Warszawa
34 430kino
Orzeł
1 grudnia 2008 - 13:45
Luna
Marszałkowska 28 Warszawa
90 043kino
Misiowe Poranki
30 listopada 2008 - 10:30, 12:00jest więcej terminów
Kinoteka
Plac Defilad 1 Warszawa
16 666kino
Reksio i nośna kura
30 listopada 2008 - 11:30jest więcej terminów
Luna
Marszałkowska 28 Warszawa
16 767kino
Euroshorts
30 listopada 2008 - 16:00, 18:00, 20:00jest więcej terminów
Kino.Lab
Ujazdów 2 Warszawa
16 855kino
Labirynt
30 listopada 2008 - 13:30jest więcej terminów
Iluzjon Filmoteki Narodowej
Narbutta 50A Warszawa
16 879kino
Pigułki dla Aurelii
29 listopada 2008 - 20:30
Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny (FINA)
Wałbrzyska 3/5 Warszawa
16 582kino
Pan i Władca: Na Krańcu Świata
29 listopada 2008 - 17:30
Iluzjon Filmoteki Narodowej
Narbutta 50A Warszawa
16 744kino
Step Up - taniec zmysłów
29 listopada 2008 - 21:00jest więcej terminów
Kino Praha
Jagiellońska 26 Warszawajest więcej miejsc
381 040kino
Przegląd Filmów Snowboardowych
28 listopada 2008 - 20:00
Luna
Marszałkowska 28 Warszawa
16 532kino