koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  6 lat temu

Wariacje eseistyczne we współczesnych hiszpańskich produkcjach - Sesja 4 (Mała sala)

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 9 726 wyświetleń od 19 maja 2019
  • 30 maja 2019, czwartek
    » 20:30

Wprowadzenie nowych technologii do świata audiowizualnego sprawiło, że możliwe stały się formy produkcji znacznie obniżające koszty i oferujące autorom potężne narzędzie twórcze, które nie wymaga znacznych nakładów i nie zależy od skonsolidowanej struktury przemysłowej. Można powiedzieć, że to nowa forma pisania poprzez obrazy zrodzona na potrzeby twórczości i liberalnego myślenia. W tym kontekście, jednym z najciekawszych zjawisk współczesnej kultury jest esej audiowizualny.
Cykl, który przedstawiamy zawiera produkcje z lat 2006-2017 i nie jest to próba wyczerpującego przeglądu utworów z tego okresu, założeniem cyklu jest raczej, chęć pokazania kilku najbardziej znaczących form i linii, które obierał esej audiowizualny w ostatnich latach. Ich różnorodność przejawia się zarówno w tematyce będącej przedmiotem refleksji, jak i w doborze formy. Również czas trwania poszczególnych prac jest różny, co oczywiście nie pozostaje bez wpływu na sposób, w jaki rozwijana jest myśl przewodnia danego utworu.

SESJA 4.

Pal. Altoviti.
Hiszpania, 2007. 8 min.
Klasyfikacja: Brak ograniczeń wiekowych

Reżyseria: Samuel Alarcón i Bárbara Fluxa
Produkcja: Wyprodukowano przy wsparciu Hiszpańskiej Akademii Królewskiej w Rzymie i Hiszpańskiej Agencji Współpracy Międzynarodowej i Rozwoju (AECID)
Scenariusz: Samuel Alarcón i Bárbara Fluxa
Montaż: Samuel Alarcón i Bárbara Fluxa
Dźwięk: Samuel Alarcón

Opis: Statyczne zbliżenie na renesansowe malowidło na ścianie i głęboki pusty dźwięk przenoszą nas w dziwne, nieokreślone miejsce. Potem obraz ulega zniekształceniu, dźwięk sugeruje ruch wody – jesteśmy pod wodą. Seria abstrakcyjnych podwodnych ujęć w poetycki sposób ukazuje różne sceny z mitologii związane z wodą i rzeką Tyber w Rzymie. Na koniec z planu ogólnego wnioskujemy, że jesteśmy w zatopionym pomieszczeniu, Sali Visari byłego Pałacu Altoviti, zniszczonego, jak wiele innych, podczas budowy murów kanalizacyjnych Tybru pod koniec ubiegłego wieku

Festiwale i pokazy: Wystawa: Vídeo a la Carta 2. Galeria Sztuki Współczesnej DF, Santiago de Compostela 2008
Wydarzenie: Nuit Blanche-Paris 08, Instytut Cervantesa w Paryżu
Canarias Mediafest 08 - Międzynarodowy Festiwal Sztuki Cyfrowej, Las Palmas, Gran Canaria
Tryingtoland 2. MACRO. Muzeum Sztuki Współczesnej w Rzymie, 2007
Wystawa: Roma ida y vuelta. Sala wystawowa w Teatro Circo Price
Optica 2007 - Międzynarodowy Festiwal Video w Gijón 2007

Wesołych Świąt / Felices Fiestas
Hiszpania, 2008. 6 min.
Klasyfikacja: Niezalecany dla dzieci poniżej 7. roku życia

Reżyseria: Víctor Moreno
Produkcja: Gullermo Carnero Rosell i Víctor Moreno
Scenariusz: Víctor Moreno
Zdjęcia: Santiago Torres
Montaż: Víctor Moreno
Dźwięk: Rafael Kiewning

Opis: Największa na świecie różnica w dochodzie na jednego mieszkańca między ludnością osiadłą a inmigrantami, przybywającymi na to terytorium jest na Wyspach Kanaryjskich.

Nagrody i Festiwale: Cajacanarias 2009 – Najlepszy film dokumentalny, udział w licznych festiwalach krajowych i międzynarodowych.

A ja wierzę / Yo me lo creo
Hiszpania, 2016. 40 min.
Klasyfikacja: Niezalecany dla dzieci poniżej 7. roku życia

Reżyseria: Colectivo Terrorismo de Autor
Produkcja: Colectivo Terrorismo de Autor
Scenariusz: Colectivo Terrorismo de Autor
Zdjęcia: Antoine Forgeron
Montaż: Colectivo Terrorismo de Autor

Opis: W obecnym reżimie współżycia społecznego, jedni funkcjonują dobrze, a inni nie. Tych, którzy nie funkcjonują, z niewiadomej przyczyny nazywa się „wariatami”.

Sé villana (Diabelska Sewilla) / Sé villana (La Sevilla del diablo)
Hiszpania, 2013. 40 min.
Klasyfikacja: Niezalecany dla dzieci poniżej 7. roku życia

Reżyseria: María Cañas
Produkcja: Animalario Tv Producciones
Scenariusz: María Cañas
Zdjęcia: María Cañas i José de Carricarte
Montaż: José de Carricarte
Muzyka: Różne

Opis: To pokaz – bunt o przemyśle fanatyzmu i trybut dla ludzkości, dla twórczości ludowej, dla siły słabych, zielonych psów, poetów, wygnańców, szaleńców, prostytutek… Trybut dla ludu nie tylko jako kopalni materiału folklorystycznego, tylko jako prawdziwego bohatera historii, który ma siłę by zatrzymać pociąg historii.

zmodyfikowano  6 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ