koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
TP Repertuar 11.2024SPOTKANIA Z GWIAZDAMI: FILIP ŁOBODZIŃSKITłumacz w muzeumCO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365SPOTKANIA Z GWIAZDAMI: MAGDALENA KORDELAVATAR Nowe szaty króla
zmodyfikowano  5 lat temu  »  

Klasycznie Niepoważni: sopran, głos nad głosami

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 12 622 wyświetleń od 3 września 2019
  • 21 września 2019, sobota
    » 19:00

sala: Broadway

wstęp: 15 zł, bilety do nabycia online lub w DK Kadr

Arie z oper Händla, Mozarta, Pucciniego i Rossiniego oraz kameralne pieśni nawiązujące do folkloru krajów europejskich. Spotkanie ze śpiewaczką operową Dorotą Szczepańską (sopran) poprowadzi Jakub Szafrański. Solistce akompaniować będzie pianista Mirosław Feldgebel.

DOROTA SZCZEPAŃSKA

Absolwentka Szkoły Muzycznej I i II st. im. G. Bacewicz w Warszawie w klasie gitary Leszka Potasińskiego i warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w klasie śpiewu Małgorzaty Marczewskiej (dyplom z wyróżnieniem). Wykonała główną partię w „Semele” G.F. Haendla pod batutą Howarda Armana w Hannoverze. Brała udział w dwóch światowych premierach oper barokowych: wystąpiła, jako Tamiri w „Semiramide riconosciuta” L. Vinci pod batutą Marco Vitale razem z Royal Baroque Ensemble w Teatrze Stanisławowskim w ramach II Festiwalu Oper Barokowych Dramma Per Musica w Warszawie, a także jako Segimiro w operze „Arminio” A. Hasse’go wystawionego m.in w Pradze, razem z {oh!} Orkiestra Historyczna pod dyrekcją Martyny Pastuszki. Z dzieł sakralnych i oratoryjnych wykonała m.in. „Requiem d‐moll” W. A. Mozarta razem z Sinfonia Varsovia na festiwalu Mazowsze w Koronie pod batutą Ewy Strusińskiej oraz w NOSPR razem z {oh!} Orkiestrą Historyczną, Martyną Pastuszką i The Marian Consort. Partię Maddaleny w „La Resurrezione” G.F. Haendla pod dyrekcją Agaty Sapiechy i Anny Radziejewskiej. Partię Hanne z oratorium „Pory roku” J. Haydn’a wraz z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Dolnośląskiej pod batutą Jerzego Swobody w projekcie finansowanym przez UE „Haydn w Euroregionie Nysa”. Partię sopranową w „Glorii” A. Vivaldiego pod batutą Wojciecha Rodka – koncert kończący sezon artystyczny Filharmonii Rzeszowskiej.„Wielką Mszę c‐moll” Mozarta, którą wykonała m.in. na XI Festiwalu Triduum Caecilianum wraz z Orkiestrą Symfoniczną im. Karola Namysłowskiego pod batutą Tadeusza Wicherka, a także partię sopranową w „Stabat Mater” G.B. Pergolesego, „Requiem” Faurego, „Juditha Thriumphans” A. Vivaldiego w partii Vagausa i in. Sopranistka uczestniczyła w wielu koncertach i międzynarodowych festiwalach m.in. na Festiwalu Baroque Factory, Lied Festival w Hannoverze, Festiwalu Filmowym Transatlantyk na zaproszenie Jana A.P. Kaczmarka razem z Transatlantyk Symphony Orchestra pod batutą Macieja Sztora. Na Festiwalu Allegro Vivo w Horn razem z Tschechische Philharmonie Brünn pod batutą Bijan Khadem‐Missagh. Na Festiwalu Kolory Polski organizowanym przez Filharmonię Łódzką. Na XIV Festiwalu Telemannowskim. Na Festiwalu im. Jana Kiepury w Krynicy‐Zdroju wraz z Krynicką Orkiestrą Zdrojową pod batutą Mieczysława Smydy. Zaprezentowała pieśni Raul’a Koczalskiego na Letnim Festiwalu Pieśni Kompozytorów Polskich. Wystąpiła także na Festiwalu Legnickie Conversatorium Organowe wykonując m.in. „Magnificat” Michała Sławeckiego na koncercie finałowym wraz z Polską Orkiestrą Radiową pod batutą Sławomira Bronka oraz „Rapsod” Stanisława Moryty pod batutą Szymona Morusa. Zaśpiewała również na Festiwalu Strefa Ciszy wykonując hiszpańską muzykę wraz z Leszkiem Potasińskim. Brała udział w wykonaniu wielu dzieł Grzegorza Duchnowskiego t.j. „Missa pro peccatis mundi” (Międzynarodowy Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej w Leżajsku), prawykonaniu „Missa de angelis” (2012), w 2014 w prawykonaniu „Fugi dłoni” w Filharmonii Narodowej wraz z Kameralną Orkiestrą Filharmonii Narodowej pod batutą Jakuba Chrenowicza, w 2015 w prawykonaniu „W malinowym chruśniaku” na Festiwalu Prawykonań w siedzibie Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia, a w 2016 w prawykonaniu „Stabat Mater” razem z Orkiestrą Filharmonii Gorzowskiej pod batutą Moniki Wolińskiej.

autor:
zmodyfikowano  5 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ