koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
GDYBYM BYŁ BOGACZEM
zmodyfikowano  miesiąc temu

62. Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” 20-28 września 2019

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 1 473 wyświetleń od 19 września 2019

Warszawa » Wał Miedzeszyński 384 » NA MAPIE

  • 25 września 2019, środa
    » 19:30
  • 22 września 2019, niedziela
    » 22:30
  • 21 września 2019, sobota
    » 19:30
  • 26 września 2019, czwartek
    » 19:30
  • 27 września 2019, piątek
    » 19:30
  • 24 września 2019, wtorek
    » 19:30
  • 23 września 2019, poniedziałek
    » 19:30
  • 22 września 2019, niedziela
    » 19:30
  • 23 września 2019, poniedziałek
    » 22:30

 

Kluczem dla tegorocznej 62. edycji festiwalu „Warszawska Jesień” jest „pneuma”. Termin ten ma kilka znaczeń w zależności, do której epoki sięgamy. Najbliższe muzyce to konotacje z powietrzem i jego poruszeniami, otwierającymi nas na wiele symboli i metafor, jak: tchnienie, ruah, wiatr dziejów i historii. Powietrze to ośrodek dźwięku, w którym rodzi się on i przenosi. W czasie festiwalu pojawi się wiele muzyki „z powietrza”. Zarówno z racji na powietrzne źródła dźwięku jak i powietrzne, przestrzenne i naturalistyczne konotacje. Ale powietrze to też „ośrodek ducha”, tej sfery naszego życia, która dąży do uchwycenia świata jako całości spójnej i sensownej.


20 września / piątek 
22:30 – Filharmonia Narodowa / Sala Kameralna, ul. Jasna 5


CZAS NA CZAS
Cztery eseje o wędrówce poprzez czas. Muzyka pobudzająca pamięć. Teatr dźwięku na wiele sposobów uwikłany w znaczenia, gesty i symbole. Monika Dalach przywołując energię przeboju Shout z lat 80. zeszłego stulecia łączy chwilę obecną ze swoim dzieciństwem. Sławomir Wojciechowski nakłada czas obecny na przyszłość w przeszłości – spełniające się niegdysiejsze wizje science fiction. Trond Reinholdtsen wrzuca nas w tygiel buzujących kulturowych sensów i nonsensów – absurd to sprawa zbyt poważna, aby go pozostawić trefnisiom. Cassandry Miller podróż sentymentalna z tradycyjną pieśnią sycylijską okazuje się być pełnym bólu przywoływaniem ludzi będących już po drugiej stronie czasu. Nie jesteśmy tylko tu i teraz.

Program:
PLUS-MINUS ENSEMBLE
Mark Knoop dyrygent 
Matthew Shlomowitz, Joanna Bailie dyrektorzy artystyczni 
Sara Szpadzik przygotowanie warstwy wizualnej do utworu Shout #1-3 Moniki Dalach
Michał Bereza, Jakub Niedźwiedź reżyseria dźwięku

Monika Dalach Shout #1-3 ** 
Sławomir Wojciechowski Handmade (zamówienie Warszawskiej Jesieni) ** 
Trond Reinholdtsen 13 Music Theatre Pieces *
Cassandra Miller Traveller Song *

* prawykonanie
pierwsze wykonanie w Pol

zmodyfikowano  miesiąc temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ