koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGWrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365
zmodyfikowano  5 lat temu

Tribute to Komeda 17.12.2019 g. 19

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 12 882 wyświetleń od 18 października 2019
  • 17 grudnia 2019, wtorek
    » 19:00

Tribute to Komeda
Andrzej Jagodziński Trio

Andrzej Jagodziński - fortepian
Adam Cegielski - kontrabas
Czesław "Mały" Bartkowski - perkusja
Grażyna Auguścik - śpiew
Agnieszka Wilczyńska - śpiew
Henryk Miśkiewicz - saksofon
Robert Majewski - trąbka, fugelhorn
W teatrzyku twej młodości (K.Komeda, W. Młynarski) 
Svantetic (K. Komeda) 
Bossanova nr 1 (K. Komeda)
Samotne wyspy serc (K. Komeda, W. Młynarski) 
Rosemary's Baby (Komeda, W. Młynarski) 
Do widzenia do jutra ( K. Komeda, W. Młynarski) 
Nie jest źle (K. Komeda, A. Osiecka) 
Forth (K. Komeda) 
Szara kolęda ( K. Komeda, W. Młynarski)

Aranżacje wszystkich utworów: Andrzej Jagodziński

W kwietniu 2019 roku minęła 50. rocznica śmierci Krzysztofa Komedy, jednego z najwybitniejszych twórców muzyki filmowej, jazzmana i pianisty. Pozostawił wspaniałą muzykę, która odczytywana jest na nowo przez kolejne pokolenia artystów.
O Komedzie mówi się, że był pionierem jazzu nowoczesnego w Polsce. Na styl jego twórczości składa się bowiem wiele elementów przynależnych muzyce awangardowej XX wieku, takich jak zaczerpnięta z free jazzu improwizacja, klastery czy struktury aleatoryczne oraz użycie elektroniki. Ponad tymi wszystkimi „chłodnymi” składnikami góruje jednak silna ekspresja i liryzm przejęte z późnego romantyzmu.
Centralnym punktem retrospektywnego programu, przygotowanego specjalnie przez Andrzeja Jagodzińskiego, będzie słynna kołysanka z filmu Dziecko Rosemary, którą w filmie Romana Polańskiego w niezapomniany sposób nuciła Mia Farrow. Poza Rosemary’s Baby i kilkoma innymi przebojami, zaprezentowany zostanie także utwór pt. Svantetic z albumu Astigmatic. Tytuł tej kompozycji – nagranej w grudniu 1965 roku w Filharmonii Narodowej z udziałem m.in. Zbigniewa Namysłowskiego i Tomasza Stańki – nawiązuje do imienia szwedzkiego poety i przyjaciela Komedy, Svante Foerstera. O znaczeniu tego utworu tak powiedział w jednym z wywiadów Roman Polański: „Nadał wartość moim filmom. Byłyby nieważne bez jego muzyki.”

zmodyfikowano  5 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ