koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  5 lat temu

made in JAZZ: Kuba Płużek piano solo

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 11 822 wyświetleń od 20 października 2019
  • 16 listopada 2019, sobota
    » 19:00

#

sala: Broadway
wstęp: 20/30 zł, bilety do nabycia online lub w DK Kadr

Pianista, którego niekonwencjonalną i żywiołową wirtuozerią zachwycają się krytycy i publiczność największych festiwali w Polsce.

KUBA PŁUŻEK
Urodzony w 1988 rok, finalista Montreux Piano Competition, nominowany do nagrody Fryderyk 2015, zwycięzca i finalista najważniejszych polskich oraz międzynarodowych konkursów jazzowych.
Jeden z najbardziej utalentowanych i kreatywnych instrumentalistów polskiej sceny muzycznej. Twórczo konsekwentny i bezkompromisowy. Wirtuoz i wizjoner odważnie eksplorujący świat dźwięków i granice harmonii. Współtworzy wiele ciekawych i ważnych zespołów i projektów, dla których nierzadko pisze muzykę. Wydana pod koniec 2018 roku czwarta w jego autorski dorobku płyta pt. „Creationism” to w dużej mierze materiał improwizowany, stworzony przy pomocy syntezatora i przestrojonego fortepian. Niedawno w Londynie zakończył nagranie solowego albumu na którym jedną z głównych ról będzie pełnić rezonator magnetyczny, który poszerza możliwości wykonawcze i brzmieniowe fortepianu korzystając z nieznanych dotąd technik wydobywania dźwięku, nowych gestów i ruchów ręką na klawiaturze…
Współpracował i występował z Januszem Muniakiem, Zbigniewem Wegehauptem, Michałem Urbaniakiem, Gregiem Osby, Nigele Kennedy’m, Maciejem Sikałą i Michaelem “Patchesem” Stewartem.

Słuchając (…) solowych peregrynacji Płużka, myślałem o paru płytach innych polskich pianistów – Piotra Orzechowskiego i Marcina Maseckiego. Autor “Creationism” dodaje bowiem do tego, co ten pierwszy przekazywał nam o oberkach i Pendereckim, a drugi o mazurkach czy jazzie przedwojennym, swoje własne spostrzeżenia. Składają się one na wypowiedź współczesnego pianisty-erudyty, który szuka osobnego, nieoczywistego głosu w gęstwinie konwencji.
Macie**j Krawiec _www.polish-jazz.blogspot.com_**

zmodyfikowano  5 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ